Zoosite forum - Toekomst van Dierentuinen

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 11:15:42 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dierentuinen algemeen
| | |-+  Toekomst van Dierentuinen
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] Omlaag Print
Auteur Topic: Toekomst van Dierentuinen  (gelezen 2937 keer)
Boerenschuur
Zoo Bezoeker
**

« Reageer #30 Gepost op: mei 02, 2011, 08:34:54 am »

Die hebben in ieder geval de ruimte. Zo wat een groot verblijf.
Kudde Koeln is 5.10 groot. Die van Emmen is 7.6 dieren groot. Had het dus ook over de dieren. Wanneer je ook de namen wil weten hoor ik dit graag.

Dat het verblijf in Koeln groter is dan die in Emmen is dacht ik algemeen bekend.
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #31 Gepost op: mei 02, 2011, 09:19:54 am »

Kudde Koeln is 5.10 groot.

Waarbij je het woord "kudde" geloof ik vrij los moet hanteren...
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #32 Gepost op: mei 02, 2011, 10:22:09 am »

Waarbij je het woord "kudde" geloof ik vrij los moet hanteren...

inderdaad, Emmen is nog echt een kudde, koeien die het redelijk kunnen vinden met hun jongen (wel erg veel mannen voor een kudde, maar goed)
Koeln is meer drie groepen die elkaar vooral ontlopen en zeker geen hechte kudde helaas.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
chuluugi
Zoo Fanatiekeling

picassa webalbums
« Reageer #33 Gepost op: mei 02, 2011, 03:51:46 pm »

Ik geloof het ook niet hoor,maar dat zouden echt soorten zijn die erg lastig te krijgen zijn.
zeeotters terug en vlug!!!
Sneeuwpanter
Zoo Liefhebber

« Reageer #34 Gepost op: mei 02, 2011, 10:59:32 pm »

Er zijn heel wat kleine dierentuinen zoals ZieZOO, BestZoo en  de Paay. die een aantal diersoorten hebben die de grote NVD dierentuinen. Zoals Tayras, Grisons, Baribals, Poema's.. Zou er ook niet meer diversiteit in de NVD dierentuinen moeten zijn ze hebben allemaal olifanten, leeuwen, tijgers. Bovendien zijn er een aantal soorten waarvan je je kunt afvragen of ze in dierentuinen horen zoals Lama's , Alpaca's, Autochtone herten. Ik ben voorstander van meer exoten en beter overleg voor welke soorten in de toekomst te gaan. Bijvoorbeeld : Artis bouwt een nieuw jaguarverblijf. Blijdorp heeft ook plannen in deze richting. Zou Burgers die ook in 2013 begint met een nieuw parkdeel (stel dat het zuid amerika wordt) komt dan niet voor oncelotten en poema's moeten gaan en zou er niet een vorm van overleg tussen de NVD dierentuinen om de diversiteit te vergroten.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #35 Gepost op: mei 02, 2011, 11:10:38 pm »

er is enorm veel diversiteit binnen de NVD en binnen EAZA. De Nederlandse dierentuinen hebben wereldwijd gezien een van de mooiste collecties. EAZA werkt echter met fokprogramma's en collectiebeheer om tot succesvolle, levensvatbare populaties te komen en dat doen ze eigenlijk heel erg goed.
Daarnaast wil een bezoekers van Burgers of Blijdorp Leeuwen, tijgers en olifanten zien, en terecht.
Dat ze daarnaast ook geschulpte hamerhaaien, francoislangoeren, kuifherten etc. houden is leuk voor de meer geinteresseerde bezoeker en maakt de collecties af.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
ChasinDreams
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #36 Gepost op: mei 02, 2011, 11:12:00 pm »

@ Sneeuwpanter.

Dat dierenparken in eerste instantie exotische soorten horen te laten zien ben ik met je eens, maar een goed uitgevoerd en groot opgezet dierenpark met louter (van oorsprong) inheemse soorten zou ik persoonlijk erg mooi vinden. Ook met het oog op educatie, iedereen heeft (terecht, dat wel) de mond vol over natuurbescherming in landen heel ver van mijn bed, maar er is vrijwel geen Nederlander die echt goed op de hoogte is van wat hier nog leeft of heeft geleefd.
Sneeuwpanter
Zoo Liefhebber

« Reageer #37 Gepost op: mei 02, 2011, 11:39:29 pm »

@ borisje : klopt helemaal wat je zegt. Ik zeg het misschien wat te algemeen. Mijn focus ligt ontzettend op roofdieren. Sneeuwpanters, Poema's wereldwijd niet echt zeldzaam, maar komen in de NVD dierentuinen niet voor. Laat ik daarbij wel zeggen dat collectie niet alles is. Liever wat minder soorten goed gehuisvest dan die verschrikkelijk duitse roofdierenhuizen (Wupertal, Berlijn)

@ChasinDreams : Zoiets zijn ze van plan in de buurt van emmen. Griendtsveen. http://www.griendtsveen.nl/lang/nl/wildlife-parkresort/wildlife-en-dierenwelzijn/
ChasinDreams
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #38 Gepost op: mei 03, 2011, 05:42:15 pm »

@ChasinDreams : Zoiets zijn ze van plan in de buurt van emmen. Griendtsveen. http://www.griendtsveen.nl/lang/nl/wildlife-parkresort/wildlife-en-dierenwelzijn/

Ik ben op de hoogte van de plannen van Griendtsveen (ik woon er zo'n 3 kilometer vandaan ;)), maar ik doelde op een park dat zich richt op dagbezoekers, dat doet Griendtsveen niet. Verder vraag ik me af in hoeverre men daar ingaat (en in moet willen gaan) op educatie over bedreigde/uitgestorven dieren in Nederland. Daarbij gaan ze daar relatief (zeer) weinig vogelsoorten houden.
Pagina's: 1 2 [3] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Toekomst van Dierentuinen - Theme by Mustang Forums