en als je nu een overdrachtsverklaring van een kweker krijgt dat hij ze legaal heeft en dat de dieren nakweek zijn?
of nemen ze daar geen genoegen mee in NL
een overdrachtsverklaring is een begin, maar het probleem is dat die voor deze soort in Frankrijk dus geheel zelf gemaakt is, zonder verwijzingen naar een bestaande vergunning o.i.d.
op de Duitse overdrachtverklaringen van o.a. de ringslangen staat dat de op de verklaring genoemde dieren bij een bepaalde instantie zijn gemeld.
het bezit (nakweek) van die dieren wordt in Duitsland dus door de overheid bijgehouden.
aangezien het bezit en kweek van L. cervus niet door de Franse overheid wordt bijgehouden, kan er ook geen verwijzing naar een instantie op staan.
hierdoor heb ik hierbij nog steeds een officiele verklaring van de Franse overheid nodig.
Het zou dus voor mij handiger zijn geweest als het houden van L. cervus in Frankrijk wel is toegestaan maar dan enkel met vergunning.
ik zou ze dan al in huis hebben gehad.
een overdrachtverklaring van b.v. een Franse dierentuin of natuurvereniging zou hier misschien wel geaccepteerd worden maar dat zou ik na moeten vragen.