Zoosite forum - Parelhoenders in dierentuinen, waaronder Reichenow helmparelhoen

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 11:07:26 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  Parelhoenders in dierentuinen, waaronder Reichenow helmparelhoen
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Parelhoenders in dierentuinen, waaronder Reichenow helmparelhoen  (gelezen 999 keer)
stef
Zoo Liefhebber

« Reageer #15 Gepost op: maart 23, 2011, 12:43:29 am »

jan mooi onderzoekje

leuk om te lezen heb helaas geen concrete meldingen behalve " in het verleden als ik het me goed herinner wel eens gezien bij een handelaar"

was ook erg verheugd om te horen dat burger's het ging proberen met 'echte ' wilde parelhoenders, helaas gaat dat verhaal dus niet door (had al zo'n vermoeden)

met de gedomesticeerde parelhoenders is het heel goed mogelijk om ze te laten wennen aan een slaaphok en ze lopen helemaal vrij. (zoals je wel zult weten)
nieuwe exemplaren laat ik meestal 1 week wennen maar soms ook maar 2 dagen en ze pikken het zo op van de aanwezige parelhoenders en of kippen.

zou het niet mogelijk zijn om tamme parelhoenders en of kippen te gebruiken als pleegmoeders waarna de jonge reigenoff's het gedrag overnemen en elke avond naar stal gaan en een beetje voer krijgen als lokmiddel en 's ochtends weer los gelaten worden.
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #16 Gepost op: maart 30, 2011, 09:19:56 pm »

Ik heb nog een paar foto's van de Reichenow helmparelhoenders in Burgers' Zoo. Ze zijn gemaakt op 19 maart.  Op dit moment zijn er 5 te zien. De 2 Reichenow helmparelhoenders die tussen de trompetvogels en roodsnavelhokko's zitten nu ook bij de kroonkraanvogels, daar lopen er nu dus in totaal 5. De 2 andere Reichenow helmparelhoenders die bij de roodsnavel toks en glansspreeuwen zaten, zitten achter de schermen wegens de (kleine) verbouwing in het vogelhuis.

Meer foto's: www.picasaweb.google.com/harmbastiaanse/BurgersZoo26FebruariEn11En19Maart2011#5585902233221196946
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Parelhoenders in dierentuinen, waaronder Reichenow helmparelhoen - Theme by Mustang Forums