Pantera

Zoosite forum - Pantera

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 11:01:25 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  Pantera
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 7 Omlaag Print
Auteur Topic: Pantera  (gelezen 4925 keer)
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Gepost op: januari 17, 2011, 08:27:37 pm »

Zo omdat het niet thuishoort bij Hoenderdeal maar een eigen topic voor pantera

Voor zekerheid het volgende:
ik ga er vanuit dat ik feiten mag posten ongeacht of ze leuk of niet leuk zijn voor het onderwerp. Zolang ik maar niet zeg dat persoon x zich nooit doucht oid
verder neem ik aan dat ik een quote uit een ander topic mag halen. en er antwoord op mag geven middels feiten

Citaat
Ik heb ook begrepen dat hij er niet voor schuwt om dieren te kopen,
maar dat is toch illegaal of geldt dat niet voor Pantera? ik weet niet of
het waar is, zou wel een trieste zaak zijn...

er zijn door Pantera dieren gekocht zo is de eerste Poema (Sunny) gekocht net als de eerste tijger (Ruby) tevens is het overgrote merendeel van de reptielen gekocht.. Deze zijn zo heb ik begrepen inmiddels weg of dood door slechte verzorging. De gifslangen zijn verkocht

Het kopen is niet illegaal maar het houden van de meeste roofdieren wel mits er een ontheffing is. Pantera heeft deze ontheffing ofschoon ik actueel niet weet hoe deze is afgegeven. hiermee bedoel ik of het voor alle roofdieren geldt of dat de ontheffing geldt voor de aanwezige dieren en of soorten.

in het verleden was er voor elk dier een ontheffing nodig en moest er per jaar een opgave gedaan worden van de aanwezige dieren en de wijzigingen (dood of herplaatst)
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #1 Gepost op: januari 17, 2011, 09:06:45 pm »

Pantera is geen dierentuin, dus verplaatst.

Nog even voor de duidelijkheid: wij willen hier alleen maar feiten zien en GEEN persoonlijke aanvallen of aanvallen richting Pantera zonder bewijs.
We hebben hier op dit forum al  vaak genoeg problemen in topics gehad over Pantera, dus zodra er maar 1 iemand over de schreef gaat betekend dat topic op slot en een officiele waarschuwing!
U zijt gewaarschuwd!
broekje
Zoo Groentje
*

« Reageer #2 Gepost op: januari 17, 2011, 09:34:36 pm »

Nou, ik vind het wel een goeie stichting met goeie doelstellingen,
maar ik denk dat er wel 's een intern onderzoek mag worden gedaan.
Het is denk ik niet voor niets dat er zoveel negatiefs over bepaalde
personen wordt gesproken. Ik zie er in ieder geval wel naar uit om
ze te bezoeken in noord-holland. Ik heb van de zomer een workshop
bij ze gevolgd en was zeer onder de indruk van de dieren en de vrijwilligers,
vooral die blonde jongen die de rondleiding deed. Die werkt daar 7 dagen
in de week!!
Ik vond die man in dat karretje wel een beetje een raar figuur, vond het ook
niet echt professioneel, hij kon het niet eens goed voor doen!
 Maar misschien laten ze die daar wel die trainingen geven vanwege een speciaal project ofzo.

Ik vond vooral de drie jongere tijgers het leukst, die zijn zo lief!
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #3 Gepost op: januari 17, 2011, 09:35:47 pm »

Weet iemand of het bestuur van Pantera mee verhuisd naar Anna P.?
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #4 Gepost op: januari 17, 2011, 09:59:32 pm »

Gaat deze verhuizing ze ook vrijwilligers kosten? Ik neem aan dat de huidige vrijwilligers in de buurt wonen van Pantera en dus na de verhuizing een aardig eind moeten reizen.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #5 Gepost op: januari 17, 2011, 10:02:32 pm »

Dus jtb, dit wordt jou algemene afzeik topicje waar je Pantera heerlijk de grond in kan stampen?

Of het kopen van dieren nou wel of niet goed is, ze een vergunning hebben of niet. De bedoeling is toch vrij duidelijk en goed? Of niet? Wat is er mis met het opvangen van dieren die een vrij kansloos leven hebben? En de verblijven waar ze momenteel in zitten zijn niet goed te noemen, maar daar komt verbetering in. Laat ik je hierbij maar even voor zijn voordat je begint met het in de grond stampen van deze stichting.
Kaartje
Zoo Liefhebber

« Reageer #6 Gepost op: januari 17, 2011, 10:16:22 pm »

Imo opinion geeft jtb hier toch alleen wat feiten weer en is hij (nu) toch helemaal niet bezig om Pantera de grond in te stampen.

De bedoeling van Pantera kan vrij duidelijk en goed zijn, maar wat zegt dat over de uitvoering, niets... Jtb is iig niet de enige die negatief over Pantera denkt en ík vind het (iedere keer weer) alleen maar boeiend als er feiten over Pantera naar buiten komen!
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #7 Gepost op: januari 17, 2011, 10:24:04 pm »

@ Kaartje: Zoals hierboven genoemd hier nog maar een keertje:

Laat ik je hierbij maar even voor zijn voordat je begint met het in de grond stampen van deze stichting.
Kaartje
Zoo Liefhebber

« Reageer #8 Gepost op: januari 17, 2011, 10:28:47 pm »

@ Dutch-Dolphin: Zoals hierboven wellicht niet letterlijk genoeg weergegeven... Ik ben helemaal niet van plan om die Stichting de grond in te stampen, maar
ík vind het (iedere keer weer) alleen maar boeiend als er feiten over Pantera naar buiten komen!
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #9 Gepost op: januari 17, 2011, 11:31:16 pm »

nou wil ik niet zeuren maar ik zeik niemand of niets af in dit topic.

Ik geef antwoord op vragen of vertel iets waar ik iets van weet mbt Pantera, Ikkan dat doen omdat ik er ook 7 dagen per week heb gewerkt en deze instelling van binnen ken tot in de diepste krochten van haar ziel.

Ik weet niet hoe ik dingen moet bewijzen behalve dan dat ik het zelf heb meegemaakt en dat zijn dan volgens mij gewoon feiten dus neem ik maar even aan dat wat ik nu typ binnen de normen van het  forum van valt. Ik geef het nog maar even aan omdat ik het soms moeilijk vindt wat wel en wat niet kan.

De doelstelling is idd prima niets op aan te merken en daar heb ik het dan ook niet over. alleen over het reilen en zeilen van de stichting vertel ik wat ik weet en dat is echte inside informatie.

in reactie op de vraag van Harm of het geen vrijwilligers kost moet ik je zeggen dat er bij een instelling als  Pantera altijd nieuwe vrijwilligers komen wat er ook gebeurt de vraag is alleen hoelang ze blijven. De meesten werden al weggestuurd voordat ze begonnen waren. (ervaring)

Citaat
Ik vond die man in dat karretje wel een beetje een raar figuur, vond het ook
niet echt professioneel, hij kon het niet eens goed voor doen!
 Maar misschien laten ze die daar wel die trainingen geven vanwege een speciaal project ofzo. 

deze man is met grote aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de voorzitter

Bor
Zoo Liefhebber

« Reageer #10 Gepost op: januari 18, 2011, 12:26:37 am »

Ik weet niet hoe ik dingen moet bewijzen behalve dan dat ik het zelf heb meegemaakt en dat zijn dan volgens mij gewoon feiten dus neem ik maar even aan dat wat ik nu typ binnen de normen van het  forum van valt. Ik geef het nog maar even aan omdat ik het soms moeilijk vindt wat wel en wat niet kan.

Dat is juist waar vaak het probleem zit. Feiten moeten bewijsbaar zijn. Als jij hier jouw belevenissen vertelt en deze worden niet door anderen bevestigd, is dat een mening. In jouw geval zelfs een behoorlijk (negatief) gekleurde mening. Ik kan geen waardeoordeel over jouw mening geven, omdat ik zelf Pantera niet van dichtbij ken. Wel blijkt uit jouw eerdere bijdragen over Pantera dat deze club in jouw ogen weinig goeds kan doen.

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik jouw "inside information" wel vaak heel interessant vind. De forum-regels zijn er echter niet voor niets en regels moeten gehandhaafd worden (klinkt toch niet te PVV, he?)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #11 Gepost op: januari 18, 2011, 09:34:36 am »

Mensen, Icequeens opmerking hierboven over personen aanvallen geldt ook voor aanvallen naar jtb.
wij, het beheer, zullen wel reageren wanneer er iemand over de schreef gaat. Dat hoeven jullie niet (preventief) te doen.
Als jullie toch bepaalde opmerkingen of posts niet vinden kunnen, dan meld je dat bij ons en ga je niet zelf "moderatortje spelen"

Een topic over pantera kan wat ons betreft perfect. Maar er is zat "pantera-bashing" geweest in het verleden. en dat willen we vermijden. Voor mijn part heb je negatieve dingen te melden, dat kan best, zolang het feiten zijn. Ook je mening verkondigen mag, zolang dat op een correcte manier. (zie de forumregels)
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
broekje
Zoo Groentje
*

« Reageer #12 Gepost op: januari 18, 2011, 11:21:11 am »

Weet iemand of het bestuur van Pantera mee verhuisd naar Anna P.?

Nou, als ik dit zo allemaal lees, en wat ik allemaal gevonden heb op deze site over pantera.
Dan zou ik als hoenderdaell zijnde nog maar eens even goed gaan nadenken over wat
ze zich eigenlijk op hun hals halen. Illegaal handelen in CITES 1-dieren, fraude, misleiding, dierverwaarlozing.
Dit soort aantijgingen komen natuurlijk niet uit de lucht vallen, dr zal ongetwijfeld wel een kern
van waarheid in zitten. Kijk, ik ben dr twee keer geweest vorig jaar, in de zomer en in september. Maar
in september stonden de dieren tot 20cm in het water. Het werd wel uitgelegd dat het kwam doordat
een natuurgebied vlakbij onder water wordt gehouden of zoiets. Maar ik vond het maar een zielig gezicht,
overigens leek het de dieren niet te interesseren hoor. Maar ze moeten 's nachts ook naar binnen toe, en ik denk haast
niet dat er in de binnenverblijven verwarming zit.  En ook zag ik dat een aantal van de kooien buiten
met tie-wraps waren vast gemaakt!   Hmm, een tijger van ruim 200 kilo in een kooi vastgemaakt met tie-wraps. Beetje vreemd hoor.

Maar ik blijf de dieren wel steunen natuurlijk, dus ik blijf wel donateur. Ik hoop alleen wel dat mijn geld bij de dieren
terecht komt en niet bij een of meerdere personen. Ik zal kijken of ik 's wat foto's kan plaatsen die ik van de zomer heb gemaakt daar.
ChasinDreams
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #13 Gepost op: januari 18, 2011, 04:25:01 pm »

Ik kan niet zo veel zeggen over Pantera aangezien ik alleen maar weet wat ik van horen zeggen heb, het enige feit dat ik kan zeggen is dat het bij mij op school verboden is om stage te lopen bij Pantera wegens 'herhaaldelijke negatieve ervaringen in het verleden'. Ik ben geneigd te denken dat zoiets wel op bepaalde feiten gebaseerd is.
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #14 Gepost op: januari 18, 2011, 09:10:39 pm »

dank voor het verduidelijken van de regels al zit ik nog wel met de term bewijzen wat is bewijs als ik iets zie en dat vertel ik dan is het in principe waar tenzij ik iets anders vertel dan dat ik gezien heb of is het bewezen als het zwart op wit staat.
Ik kan het niet harder maken dan dat het is zeker gezien het feit dat er niet veel mensen zijn die zo veel van de organisatie weten als ik en daar over willen praten dus jullie zullen het maar moeten nemen zoals het is.

Citaat
Ik kan niet zo veel zeggen over Pantera aangezien ik alleen maar weet wat ik van horen zeggen heb, het enige feit dat ik kan zeggen is dat het bij mij op school verboden is om stage te lopen bij Pantera wegens 'herhaaldelijke negatieve ervaringen in het verleden'. Ik ben geneigd te denken dat zoiets wel op bepaalde feiten gebaseerd is. 
Ze nemen in mijn tijd ook geen stagiares meer omdat ze geen eaquor erkenning meer hadden. Daarvoor waren het ook maar weinig die zich daartoe aanmelden en de genen die zich aanmelden kwamen meestal niet door de "inwerkdag" /keuring heen. en haakten meestal zelf al af.

Citaat
en ik denk haast niet dat er in de binnenverblijven verwarming zit 

er is idd geen verwarming binnen behalve in een klein deel van de boerderij maar die hadden door tocht weinig zin. op de beide lossen gallerijen vries het zelfs.

Citaat
En ook zag ik dat een aantal van de kooien buiten met tie-wraps waren vast gemaakt! 

het kan zijn dat ze het nu zo doen maar tie wraps zijn makkelijk als je beton gaas wilt lassen en je hebt geen klemmen.

zal ik dan nog een feitje geven

er is eens een poema overleden doordat ze is gepakt door een jaguar dit kon door een fout van een hoofdverzorgster deze trok de verkeerde schuif open en zo kon de jaguar bij de poema en was het gedaan met de poema (kansloos want het was een kleine poema)

Pagina's: [1] 2 3 ... 7 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Pantera - Theme by Mustang Forums