[nieuwtjestopic] Franse Zoos 2011

Zoosite forum - [nieuwtjestopic] Franse Zoos 2011

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 10:56:47 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Europa
| | |-+  Frankrijk
| | | |-+  [nieuwtjestopic] Franse Zoos 2011
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Omlaag Print
Auteur Topic: [nieuwtjestopic] Franse Zoos 2011  (gelezen 5893 keer)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #30 Gepost op: februari 27, 2011, 02:20:45 pm »

Er is een filmpje op de website verschenen van Marineland waarop de bouw is te zien van een soort bassin.

Iemand die misschien met zijn/haar goede Frans enige samenvatting kan geven?

http://www.marineland.fr/accueil/marineland-tv.php?Itemid=365

Johnny heeft dat al redelijk goed samengevat. het komt er dus op neer dat men de lagune van de dolfijnen vernieuwt en de dieren daarom tijdelijk in een ander bassin zitten.
De pinguins zitten al een tijdje in het park, maar de groep is uit het huidige verblijf gegroeid en krijgt een nieuw verblijf.
De drijvende ponton is om makkelijker medisch onderzoek te doen. deze kan afgezonken worden en onder een dier terug naar boven gebracht worden. Als er nu iets serieus mis is en men moet bij een dier, dan moet het bassin leeg, wat (vaak kostbare) tijd in beslag neemt.

nieuwtje van actu zoo geplukt:
Dit jaar komt er ook een nieuw gebied voor de flamingo's en papegaaien van het park en krijgen bezoekers de mogelijkheid in een haaienkooi af te dalen in het grote haaienbassin.

ook nog wat nieuws uit een andere tuin:
-in Amneville is in februari een jaguar geboren. Verder is er een slangenarend gearriveerd en wordt er flink gebouwd aan de nieuwe themagebieden. een nieuw pinguinverblijf en zuid amerika is flink op de schop. daar komen oa miereneters.
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #31 Gepost op: februari 27, 2011, 04:58:07 pm »

Bedankt Svenneke!

Er is ook weer een nieuw filmpje geplaats. Wie het interessant vind; het hele filmpje gaat over de ijsberen en hun verblijf. o.a. De sneeuwrots is te zien!

Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #32 Gepost op: februari 27, 2011, 06:05:33 pm »

Bedankt Svenneke!

Er is ook weer een nieuw filmpje geplaats. Wie het interessant vind; het hele filmpje gaat over de ijsberen en hun verblijf. o.a. De sneeuwrots is te zien!

Denk dat het verblijd in Marineland Antibes tot een van de betere van Europa behoord!
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #33 Gepost op: februari 27, 2011, 06:58:25 pm »

Schitterend verblijf! Als ik die filmpjes zie, krijg ik de indruk dat dit park een grotere status in frankrijk heeft, dan harderwijk hie rin nederland, klopt dat?
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #34 Gepost op: februari 27, 2011, 08:42:03 pm »

Schitterend verblijf! Als ik die filmpjes zie, krijg ik de indruk dat dit park een grotere status in frankrijk heeft, dan harderwijk hie rin nederland, klopt dat?
Dat lijkt mij ook vrij logisch. De collectie is veel aantrekkelijker voor het grote publiek, dan Harderwijk: zeeschildpadden, orka's, pinguins, ijsberen en haaien, allemaal populaire dieren die Harderwijk niet heeft.
Rick651
Zoo Liefhebber

« Reageer #35 Gepost op: februari 27, 2011, 11:35:51 pm »

Dat lijkt mij ook vrij logisch. De collectie is veel aantrekkelijker voor het grote publiek, dan Harderwijk: zeeschildpadden, orka's, pinguins, ijsberen en haaien, allemaal populaire dieren die Harderwijk niet heeft.

Die hebben ze wel, maar niet dat je zegt van WOW!  :shutup:
john
Zoo Liefhebber

« Reageer #36 Gepost op: februari 28, 2011, 10:12:49 pm »

Begrijpende dat La Vallei des Singes een bonoboo gaat krijgen dit voorjaar. Ben benieuwd welk dier dat zijn mag.
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #37 Gepost op: februari 28, 2011, 11:54:45 pm »

Begrijpende dat La Vallei des Singes een bonoboo gaat krijgen dit voorjaar. Ben benieuwd welk dier dat zijn mag.
heb ergens gehoord dat dat meer dan 1 dier gaat zijn ;) Gerucht nummer 2 is dat het om de stuttgarter dieren gaat omdat daar verbouwd gaat worden. En gerucht nummer 3 is dat Beauval de dieren ook wilde opvangen, maar die zijn het niet geworden. Nu maar afwachten of er iets van die geruchten waar is.
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #38 Gepost op: maart 01, 2011, 09:56:45 am »

Zitten er niet al lang Bonobo's in La Vallee des Singes? Volgens zootierliste zit er al een poosje een groep achter de schermen, en ik dacht dat die recentelijk gezelschap hadden gekregen van nog een groepje uit Stuttgart...
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #39 Gepost op: maart 06, 2011, 12:27:25 pm »

lees net op actuzoo dat de witte tijgers van beauval naar Brazilie zijn vertrokken.
Hun plek wordt ingenomen door sumatranen (hoor ik 2 mensen al juichen?)
Het mannetje zit al in het park, het vrouwtje zou volgende week arriveren en komt uit krefeldfok.

EDIT:
In het geboortetopic op actuzoo wordt melding gemaakt van 4 witte tijgers in februari.
Blijkbaar had ik hoger bericht verkeerd geinterpreteerd en zijn niet alle witte dieren naar Brazilie.

Verder ook nog een muntjak en 2 jaguars geboren in Beauval dit jaar.
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #40 Gepost op: maart 06, 2011, 12:37:45 pm »

Vond het al opvallend, stond nog niet zo lang geleden een hele discussie over het houden van witte tijgers in een EAZA blad? (een zoo-magazine iig) waarbij iemand van Beauval de vóór positie verdedigde...
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #41 Gepost op: maart 06, 2011, 04:05:59 pm »

Vond het al opvallend, stond nog niet zo lang geleden een hele discussie over het houden van witte tijgers in een EAZA blad? (een zoo-magazine iig) waarbij iemand van Beauval de vóór positie verdedigde...

Klopt en stond vertaald in de Harpij.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #42 Gepost op: maart 06, 2011, 07:21:10 pm »

ik vind het vertrek van de witte tijgers (gaat het daadwerkelijk om ALLE witte tijgers?) niet eens botsen met dat stuk. Er werd door beide kanten aangegeven dat er plaats moest zijn voor zuivere dieren, de directeur van beauval merkte op dat er niet genoeg zuivere dieren beschikbaar waren om alles te vullen, kennelijk zijn er voor beauval nu wel zuivere dieren en dus maken ze plaats, ik denk heel erg netjes van ze.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #43 Gepost op: maart 06, 2011, 08:04:20 pm »

ik vind het vertrek van de witte tijgers (gaat het daadwerkelijk om ALLE witte tijgers?)

dat dacht ik eerst, maar met een geboorte nog geen maand geleden, gok ik op enkel wat surplusdieren.
heb ook geen idee hoeveel witte troepies beauval heeft
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #44 Gepost op: maart 06, 2011, 08:31:16 pm »

Een citaat uit het verslag op Boeiend Buiten de Benelux:
Citaat
Na de savanne volgt een klein verblijf voor servals en de eerste van drie verblijven voor witte tijgers, waar het park bekend om staat. Het tweede witte tijger verblijf ligt in het verlengde van het eerste en het derde verblijf, waar volgens de plattegrond overigens raszuivere Sumatraanse tijgers in horen te zitten, ligt tegenover het tweede. In dit derde verblijf vind je echter slechts een Sumatraanse tijger dame en een witte tijger man.
Er zijn dus 3 tijgerverblijven, waarvan 2 voor witte tijgers. Het kan dus zijn dat er nu maar 1 voor witte tijgers is.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, [nieuwtjestopic] Franse Zoos 2011 - Theme by Mustang Forums