[nieuwtjestopic] Overige Nederlandse dierentuinen 2011

Zoosite forum - [nieuwtjestopic] Overige Nederlandse dierentuinen 2011

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 10:50:22 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  [nieuwtjestopic] Overige Nederlandse dierentuinen 2011
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 14 Omlaag Print
Auteur Topic: [nieuwtjestopic] Overige Nederlandse dierentuinen 2011  (gelezen 10385 keer)
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Gepost op: januari 01, 2011, 02:03:13 am »

Nederland is 51 dierentuinen vol, maar van elke zoo wat nieuwtjes is ons echt niet te dol.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #1 Gepost op: januari 25, 2011, 11:06:42 am »

TamanIndonesia:
Eerste palen van een nieuw Papua Nieuw Guineau huisje staat er in! http://twitpic.com/3t80kr

via twitter
niels
Zoo Freak!

dierenleed de wereld uit!

« Reageer #2 Gepost op: januari 29, 2011, 02:09:45 am »

Half november is het dierenbestand van Kasteelpark Born uitgebreid met een kudde Walliser Schwarznase oftewel Zwartneusschapen.
Daarbij komt dat 6 januari j.l. er een lammetje ter wereld is gekomen.
pimzeewolde
Zoo Liefhebber

« Reageer #3 Gepost op: februari 14, 2011, 09:44:18 am »

Ik las op de site dat Meerzoo in Marknesse dit jaar op regelmatige basis open is, op woensdagmiddag en in het weekend, in de vacanties zels vaker, Hebben ze soms een dierentuinvergunning gekregen?
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #4 Gepost op: februari 14, 2011, 11:05:29 am »

nee maar ze gaan door met productiedieren en minder dan 10 verschillende wilde soorten.
verder zullen ze 6 dagen per jaar geheel open gaan
Stichting Artisklas Haarlem
www.artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiele dierentuin van Nederland
zie-zoo
Zoo Bezoeker
**

« Reageer #5 Gepost op: februari 14, 2011, 09:38:49 pm »

Is dat werkelijk waar dat Meerzoo er van afziet om een zoo te worden?????? ???
Heb je dat uit eerste hand?
zie-zoo
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: februari 14, 2011, 10:42:56 pm »

dat was het laatste bericht dat ik daar vandaan hoorde.
inderdaad uit eerste hand
www.artisklas-haarlem.nl
zie-zoo
Zoo Bezoeker
**

« Reageer #7 Gepost op: februari 14, 2011, 10:59:13 pm »

Nooit gedacht dat hij het op zou geven.
ik wist dat ze nogal wat op en aan te merken hadden op zijn park maar dat het zover was.
ben er zelf nooit geweest, jij wel ?
was het zo erg?
ziezoo
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #8 Gepost op: februari 15, 2011, 09:38:04 am »

Nooit gedacht dat hij het op zou geven.
ik wist dat ze nogal wat op en aan te merken hadden op zijn park maar dat het zover was.
ben er zelf nooit geweest, jij wel ?
was het zo erg?
ziezoo

ik denk ook niet dat hij het opgeeft maar hij moet nu iets verzinnen om toch open te kunnen.
wat hij nu van plan is, is een mooie manier om niet met alle regeltjes te zitten.

ik ben er een paar keer geweest en vond het zelf erg meevallen.
de dieren zitten daar prima en de verzorging is goed (is ook gezegt door AID), enkel het uiterlijk van de verblijven is niet zoals ik dat zelf zou doen maar dat is een gevalletje van smaakverschil.
hij heeft wat infintieve oplossingen voor verblijven maar ook daarvoor kunnen smaken verschillen.
ik had zelf ook wat op en aanmerkingen maar dat is aan hem om daar wat mee te doen. (niets schokkends hoor)
ikzelf vindt het uiterlijk van een verblijf voor de dieren niet zo belangrijk, ze moeten enkel groot genoeg en veilig zijn.
het kan zijn dat de visitatiecommisie daar anders over denkt en ook het uiterlijk van de tuin meeneemt.
het kan ook de combi van dierentuin en firma TER zijn die de vergunning tegenhoud

www.artisklas-haarlem.nl
pimzeewolde
Zoo Liefhebber

« Reageer #9 Gepost op: februari 15, 2011, 09:20:44 pm »

nee maar ze gaan door met productiedieren en minder dan 10 verschillende wilde soorten.
verder zullen ze 6 dagen per jaar geheel open gaan

Dus als ik het goed begrijp gaat een deel van het park, met eeen beperkte collectie, op reguliere basis open en is het hele park de wettelijk toegestane 6 dagen per jaar open?
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #10 Gepost op: februari 15, 2011, 10:43:44 pm »

Dus als ik het goed begrijp gaat een deel van het park, met eeen beperkte collectie, op reguliere basis open en is het hele park de wettelijk toegestane 6 dagen per jaar open?
zo heb ik het wel begrepen
www.artisklas-haarlem.nl
pimzeewolde
Zoo Liefhebber

« Reageer #11 Gepost op: februari 16, 2011, 09:31:19 pm »

ok, bedankt harald. Vraag me wel af of er dan nog bezoekers komen, Het park is al klein en als er dan nog een deel gesloten gaat worden blijft er weinig over.
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #12 Gepost op: februari 17, 2011, 06:50:00 pm »

Einde subsidie Ecodrome verrast Libema ZWOLLE -
 Parkeigenaar Libema is onaangenaam verrast door de aankondiging donderdag van de gemeente Zwolle om de jaarlijkse subsidie van 1 miljoen euro aan het Ecodrome te stoppen. „De gemeente heeft eenzijdig besloten de overeenkomst te beeindigen”, aldus locatiemanager Patrick Verbaast.

Sinds maart 1996 subsidieert de gemeente het milieueducatief themapark in Zwolle. Volgens de gemeente loopt die overeenkomst in 2012 af. Het schrappen van de subsidie is onderdeel van de circa 11 miljoen euro die de gemeente moet bezuinigen.

De gemeente, Libema en een aantal Zwolse bedrijven hebben in de jaren negentig het park ondergebracht in een commanditaire vennootschap. Zwolle, met 80 procent grootaandeelhouder, wil deze constructie stopzetten. De gemeente kon niet eerder uit deze constructie stappen, aldus cultuurwethouder Nelleke Vedelaar (PvdA). „Nu we extra kritisch naar onze uitgaven moeten kijken, lijkt het moment gekomen eruit te stappen.” Volgens Verbaast loopt de commanditaire vennootschap helemaal niet af. „Die heeft een duur van onbepaalde tijd. De gemeente kondigt via de media een scheiding aan zonder ons in te lichten”, aldus Verbaast.

Expeditie Ecodrome trekt jaarlijks 100.000 bezoekers. Met de subsidie maakt het een bescheiden winst. Libema weet niet of het park zonder subsidie kan voortbestaan. „Er is de afgelopen 15 jaar voor 4 miljoen euro geinvesteerd. Hier is sprake van kapitaalvernietiging.”

De huidige subsidieconstructie was omstreden in de gemeenteraad. Raadsleden hadden hierin geen directe zeggenschap. Als de gemeenteraad in maart instemt met beeindiging van de subsidie, moet een commissie zich buigen over de toekomst van het park.

Telegraaf
ChasinDreams
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #13 Gepost op: februari 17, 2011, 07:30:52 pm »

Een miljoen euro subsidie per jaar voor een weinigzeggend parkje vind ik toch ook wel heel erg veel hoor.
john
Zoo Liefhebber

« Reageer #14 Gepost op: februari 17, 2011, 08:20:38 pm »

Een tientje per bezoeker. Hoe ligt dat in Amsterdam, Rotterdam, Emmen, Amersfoort, Arnhem, Apendoorn? Is dat dan nog meer?
Pagina's: [1] 2 3 ... 14 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, [nieuwtjestopic] Overige Nederlandse dierentuinen 2011 - Theme by Mustang Forums