Zoosite forum - Grootste tropische kas in een dierentuin

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 10:39:24 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dierentuinen algemeen
| | |-+  Grootste tropische kas in een dierentuin
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Grootste tropische kas in een dierentuin  (gelezen 1849 keer)
Johnny
Zoo GOD

« Gepost op: november 21, 2010, 01:22:16 pm »

Wat is nu eigenlijk de grootste tropische kas in een zoo?

Ik weet van burgers bush dat die 1 hectare is, en dat gondwanaland nog groter moet worden, maar is dit de top, of zijn er nog grotere kassen te vinden in dierentuinland?
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
ZOOgr
Zoo Freak!

« Reageer #1 Gepost op: november 21, 2010, 01:37:39 pm »

Zuerich heeft ook een hele grote, ik dacht dat ze niet veel groter werden dan dat. Henry Doorly Zoo heeft ook een hele grote, maar of die veel groter is of niet durf ik niet te zeggen.
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #2 Gepost op: november 21, 2010, 02:46:57 pm »

de Bush is qua oppervlakte nog steeds de grootste met 13.000m2 (1,3 hectare). De Masaolahal in Zurich is qua oppervlakte kleiner, maar heeft een grotere inhoud.
Lied jungle in Henry Doorly Zoo is kleiner dan beide bovengenoemde: 1,5 acre wat neerkomt op 0,6 hectare (en daar moeten we het vooral niet hebben over hoe de dieren gehuisvest zijn...)

Gondwanaland wordt groter dan alle bovengenoemde, ik meen 1,7 hectare.
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #3 Gepost op: november 21, 2010, 04:26:32 pm »

Dat gondwanaland fors gaat worden is bekend ja. Hoe zo'n investering vergt dat wel niet? Denk dat je met 40-50 miljoen wel redelijk in de buurt zit?
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #4 Gepost op: november 21, 2010, 08:00:30 pm »

Masoala hal te Zoo Zurich:
90 meter breed, 120 lang en 30 meter hoog.
Volume: 200,000 m3
Totaal: 11000 square meters

Kosten 52 miljoen Zwisterse franken, waarvan 11 procent de ontwerpfase was. De plannen stammen al vanaf 1993 en is pas in 2003 geopend.
Inwoners: Dieren uit madagascar met  rode vari's, bamboemaki's, en vele gekko's

De Bush te Burgers' Zoo Arnhem:
150 meter lang, 95 meter breed en 20 meter hoog.
Totaal: 15000 square meters

Kosten: 9,2 miljoen euro(intern ontworpen, begonnen 1984, in 1988 geopend)
Inwoners: Aardvarkens, zeekoeien, kleinklauwotters, en vele tropische vogels

Lied jungle te Henry Doorly Zoo
24 meter hoog
Totaal: 11400 square meters
Kosten: 15 miljoen dollar(geopend in 1992)
Inwoners: Nevelpanter, Zwarte brulaap, Maleise tapir, gibbon, dwergnijlpaard, baird's tapir en otters.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #5 Gepost op: november 21, 2010, 08:28:51 pm »

Burgers' Bush haalt de 15000m2, denk maar aan je wiskunde.

Gondwana wordt voorlopig veruit de grootste tropenhal. Hoeveel het kost geen idee, maar dat ding wordt goedkoper dan beraamt en dat is al een unicum.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: november 21, 2010, 10:02:44 pm »

Burgers' Bush haalt de 15000m2, denk maar aan je wiskunde.

Gondwana wordt voorlopig veruit de grootste tropenhal. Hoeveel het kost geen idee, maar dat ding wordt goedkoper dan beraamt en dat is al een unicum.

? Ik zou zweren dat ie duurder werd dan beraamt? Ik heb al berichten gehad dat de staalprijzen zo omhoog waren gegaan en dat ze daar geen rekening mee hadden gehouden, en volgens mij is het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de staalconstructie pas ook nog eens failliet gegaan. Kan me niet voorstellen dat ie goed koper wordt?
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
ZOOgr
Zoo Freak!

« Reageer #7 Gepost op: november 21, 2010, 10:13:29 pm »

Er zitten toch meer dieren in Lied Jungle?
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #8 Gepost op: november 21, 2010, 10:28:55 pm »

Er zitten toch meer dieren in Lied Jungle?

ja zoveel, dat vrijwel alle een te klein verblijf hebben.
ZOOgr
Zoo Freak!

« Reageer #9 Gepost op: november 21, 2010, 11:38:24 pm »

Ja klopt dat heb ik eerder gehoord. Moet je na gaan dat dat allemaal zit in een hal kleiner dan buch. Waarom in godsnaam 2 tapir soorten...?
Sneeuwpanter
Zoo Liefhebber

« Reageer #10 Gepost op: april 25, 2011, 07:54:49 pm »

Er wordt binnenkort ook een grote nieuwe hal in Chester Zoo gebouwd (al is dit voorlopig wel uitgesteld) Er komen o.a.Gorilla, Chimpansee, Okapi's, bongo's Penseelzwijnen zover ik kan zien binnenverblijven in de hal buitenverblijven rondom de hal.
Hieronder staat een linkje naar het ontwerp.

http://www.proctorandmatthews.com/sites/default/files/pdfs/projects/30-heart-africa.pdf

Sneeuwpanter
Zoo Liefhebber

« Reageer #11 Gepost op: mei 13, 2011, 11:09:54 am »

Is iemand weleens in massoalahal in zurich geweest ?
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #12 Gepost op: mei 13, 2011, 01:18:30 pm »

Is iemand weleens in massoalahal in zurich geweest ?

ja meer dan eens zelfs, ik vind de Bush mooier!
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2011, 11:05:25 am door Adriaan » Gelogd
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #13 Gepost op: mei 13, 2011, 01:41:17 pm »

De Bush is een allergaartje met zeer beperkte niet-vogel bezetting, die ook nog eens in vaste verblijven leven (de niet-vogels dus). Maar wel een prachtige kas met hele mooie begroeiing en heel veel brede en smalle paden.

Masoala is, anders dan de bush, een tropenkas die zich richt op een heel specifiek gebeid, Masoala (Madagascar). Ik kan er letterlijk uren doorbrengen op zoek naar allemaal dieren die specifiek uit madagascar komen. Alles loopt zo'n beetje los in de hal, 4 of 5 soorten lemuren, honderden daggekko's, tientallen kameleon's en hagedissen en enorm veel vogels.
Wat mij enorm aanspreekt is dat je in Masoala geen vreemdgangers tegenkomt. Er leven drie soorten die niet in het Masoala gebied voorkomen, maar wel alleen te vinden zijn op Madagascar.
De paden zijn niet al te lang, 2/3 van de kas is dan ook niet zomaar doorheen te lopen (is om veel te zien ook zeker niet nodig) want dat gebied is voor de lemuren en andere dieren om zich terug te trekken van het publiek als ze dat willen. Aan de hal vast zit een educatieve ruimte (enorme ruimte) met nog een aantal dieren die deels ook los in de hal zitten en deels alleen hier te zien zijn.

In de bush loop ik er toch vaak tegen aan dat Afrikaanse vogels op de Aziatische of Zuid-Amerikaanse aankleding zitten en dat stoort me.

Masoala is voor mij dan ook een mooiere hal dan de Bush. Dat heeft puur met gevoel te maken, als ik de Bush inloop heb ik het idee dat ik in een goed nagebouwd stukje tropen loop, als ik Masoala inloop heb ik het gevoel dat ik op Madagascar ben.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #14 Gepost op: mei 13, 2011, 03:35:51 pm »

In de bush loop ik er toch vaak tegen aan dat Afrikaanse vogels op de Aziatische of Zuid-Amerikaanse aankleding zitten en dat stoort me.

Masoala is voor mij dan ook een mooiere hal dan de Bush. Dat heeft puur met gevoel te maken, als ik de Bush inloop heb ik het idee dat ik in een goed nagebouwd stukje tropen loop, als ik Masoala inloop heb ik het gevoel dat ik op Madagascar ben.

soms hou ik echt van je.

Ik kom erg graag in de Bush, maar de continentale mix vind ik ook enorm storend.
anderzijds dateert de bush gewoon uit een andere tijdsgeest en is het nog steeds een indrukwekkende prestatie die men toen heeft neergezet
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Grootste tropische kas in een dierentuin - Theme by Mustang Forums