Zoosite forum - Algemeen dierentuinnieuws

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 10:32:19 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dierentuinen algemeen
| | |-+  Algemeen dierentuinnieuws
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 6 Omlaag Print
Auteur Topic: Algemeen dierentuinnieuws  (gelezen 4949 keer)
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Gepost op: september 15, 2010, 06:39:46 pm »

De dierentuinen doen het weer goed in de zoveelste top10 lijstjes. Deze keer gaat het om de top 10 dagattracties, zie: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/7650693/__Dagje_uit_liefst_naar_de_Efteling__.html?p=3,1

De top 10:
1. Efteling
2. Dolfinarium
3. Artis
4. Madurodam
5. Diergaarde Blijdorp
6. Apenheul
7. Safaripark Beekse Bergen
8. Burgers' Zoo
9. Dierenpark Emmen
10. Rijksmuseum Amsterdam

7 dierentuinen in de top 10, da's toch niet verkeerd. Ik zal zwijgen over de bizarre volgorde ervan  :shutup:
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #1 Gepost op: september 15, 2010, 06:43:15 pm »

Even duidelijk maken voor diegene die het artikel overslaan: dit gaat niet over de bezoeksaantallen!
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #2 Gepost op: september 15, 2010, 06:46:47 pm »

Goeie inderdaad. Het gaat dus om een enquette die is gehouden onder 1900 mensen over hun favoriete dagje uit.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #3 Gepost op: september 15, 2010, 06:50:54 pm »

dolfinarium op 2?
vind ik toch een beetje verrassend.
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #4 Gepost op: september 15, 2010, 08:52:24 pm »

Ik vindt dat niet zo gek het is de enige plaats met dolfijnen en vooral met een show en dat is toch wat de mensen willen en je kunt de dieren altijd zien en je kunt er toch een hele dag omstappen als je alle shows wilt zien en je kids ook nog even een ijsje/patatje of een broodje zalm willen en de speeltuin nog even willen verkennen.

en een dierentuin is leuk maar toch vrij passief en je moet steeds meer zoeken om een dier te zien. en de grote nieuwe attracties zijn een beetje op
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #5 Gepost op: september 15, 2010, 09:50:38 pm »

Als dat werkelijk zo is, waarom blijkt dat dan niet uit bezoekersaantallen? Ik dnek dat de meeste mensen het dolfi simpelweg te duur zullen vinden. En geloof je nou werkelijk dat artis hoger aangeschreven zal staan als blijdorp, burgers en emmen? Artis doet het goed qua bezoekersaantallen, maar denk niet dat veel mensen artis positiever zullen beoordelen dan de andere 3. Dus vraag me eigenlijk een beetje af hoe deze enquete is uitgevoerd.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #6 Gepost op: september 16, 2010, 07:03:28 am »

je zult het niet vaak van mij horen, maar: wat johnny zegt.

dat efteling op 1 staat, zal geen kip verbazen.
maar globaal genomen is dolfi niet zo populair.

ik zeg niet dat met die uitslag "geknoeid" is, maar ben wel nieuwsgierig hoe en waar die test is gedaan.
kijk, als het bv aan de uitgang van die parken is, dan wil ik de uitslag best geloven.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #7 Gepost op: september 16, 2010, 11:05:52 am »

Lijkt me geen goede steekproef van de Telegraaf. Met dit soort testen komt al jaren Burgers' Zoo als hoogste zoo uit de test. Lijkt me meer een test onder de gemiddelde kijker van SBS6 of zo... (sorry aan de SBS6 kijkers)
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
jip
Zoo Liefhebber

« Reageer #8 Gepost op: september 16, 2010, 04:49:49 pm »

Het onderzoek is gedaan onder dagjesmensen en de gemiddelde dagjesmens is geen dierentuinkenner. Ze noemen volgens mij wat het meest in het nieuws is of de bekendste naam heeft. Dolfinarium is veel in het nieuws geweest door de Orka en Artis is gewoon een bekende naam waar bijna iedereen wel van gehoord heeft. Ik merk in mijn omgeving (werk + kennissen) dat er een flink aantal is die buiten de dichtstbijzijnde dierentuin in hun omgeving geen of heel weinig namen weten te noemen van andere dierentuinen. Dat zijn dus de gemiddelde dagjesmensen. Je gaat er heen als het in het nieuws is. Dus zo'n uitslag verbaast mij niet echt.
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #9 Gepost op: september 16, 2010, 05:21:52 pm »

Maar hoe vaak is de efteling in het nieuws? En 2 sterke namen in dierentuinland zijn nog altijd artis en noorder dierenpark. En artis werd dan meestal ook niet positief beoordeeld. En hoe vaak is SBB in het nieuws? Na zoop en de marketingstrategie van ouwehands zou ik deze eigenlijk hoger op de lijst verwachten dan SBB ( niet ten nadele van SBB bedoeld). Dus het 'nieuws' argument gaat niet echt op lijkt mij.
jip
Zoo Liefhebber

« Reageer #10 Gepost op: september 16, 2010, 06:23:33 pm »

Maar hoe vaak is de efteling in het nieuws? En 2 sterke namen in dierentuinland zijn nog altijd artis en noorder dierenpark. En artis werd dan meestal ook niet positief beoordeeld. En hoe vaak is SBB in het nieuws? Na zoop en de marketingstrategie van ouwehands zou ik deze eigenlijk hoger op de lijst verwachten dan SBB ( niet ten nadele van SBB bedoeld). Dus het 'nieuws' argument gaat niet echt op lijkt mij.

Laat ik het dan anders zeggen: de top-3 verbaast me niet. De efteling is gewoon enorm populair.

Op Nu.nl: http://www.nu.nl/lifestyle/2333155/efteling-populairste-dagje-uit.html staat een meer uitgebreide beschrijving van het onderzoek dan in "De Telegraaf". Hierbij staat dat het om de "Top-10 van dagattracties met de sterkste reputatie" gaat.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #11 Gepost op: september 16, 2010, 09:37:50 pm »

Ik denk dat het Dolfinarium op 2 staat vanwege de nieuwe show dit jaar waar ze nogal de publiciteit mee hebben opgezocht. Daarnaast doet die orka het ook goed.

De bezoekersaantallen zijn omdat ze het Dolfinarium simpelweg te duur vinden.  ;)

En Noorderdierenpark een van de 2 bekendste dierentuinen?.... Vraag ik me toch af ;) Zeg eerder Artis en Blijdorp.
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #12 Gepost op: september 16, 2010, 10:16:39 pm »

het dolfi is ook maar beperkt open dus zullen ze ook minder bezoekers halen bovendien is het vrij klein en idd vrij duur al viel het mij mee 24 euro meen ik en er is altijd wel ergens korting te halen.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #13 Gepost op: september 17, 2010, 06:38:30 am »

het dolfi is ook maar beperkt open dus zullen ze ook minder bezoekers halen

nochtans schijnt een wintersluiting weinig invloed op de bezoekersaantallen te hebben.
tenzij je tijdens de "slechte" maanden echt acties gaat doen om het volk te lokken (halloween- en kerstsfeertjes en dat soort gedoe) heb je gewoon een verschuiving maar niet bepaald een vermindering.

tenminste, zo is het me ooit eens uitgelegd.
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #14 Gepost op: september 17, 2010, 09:42:45 pm »

Citaat
En Noorderdierenpark een van de 2 bekendste dierentuinen?.... Vraag ik me toch af  Zeg eerder Artis en Blijdorp.

In de jaren 80 en 90 sprak je over slechts een tuin die goed was, en dat was het noorder dierenpark. Daarnaast kende iedereen artis. Blijdorp en burgers hebben hun naam inmiddels behoorlijk gevestigd, de naam noorder dierenpark blijft echter natuurlijk wel even hangen.

nochtans schijnt een wintersluiting weinig invloed op de bezoekersaantallen te hebben.
tenzij je tijdens de "slechte" maanden echt acties gaat doen om het volk te lokken (halloween- en kerstsfeertjes en dat soort gedoe) heb je gewoon een verschuiving maar niet bepaald een vermindering.

tenminste, zo is het me ooit eens uitgelegd.

Tegenwoordig is dierentuinbezoek ook wat meer gespreid, ipv alleen in het hoogseizoen. En tuinen als burgers en blijdorp hebben ook in de wintermaanden voldoende te bieden. Maar in de winter op een tribune in harderwijk zitten te vernikkelen trekt mij nou niet bepaald, dus betwijfel ten zeerste of een winter openstelling rendabel zou zijn.
Pagina's: [1] 2 3 ... 6 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Algemeen dierentuinnieuws - Theme by Mustang Forums