Zoosite forum - Noord-Amerikaanse dieren

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 10:31:54 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  Noord-Amerikaanse dieren
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Noord-Amerikaanse dieren  (gelezen 1335 keer)
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #15 Gepost op: januari 27, 2011, 11:36:30 pm »

Geen alligators gaan zoeken in de riolen van Manhattan?
zwak!
:P

Een openbaar toilet bezoeken is daar al gevaarlijk genoeg. :P
Bwaa nee, New York is een van de properste en vooral veiligste steden waar ik ooit geweest ben. Dat had ik op voorhand nooit verwacht.

Citaat
Vliegenvangers zijn meer van de Oude Wereld,
lijkt me een tirannensoort, mogelijk Tyrannus tyrannus
Hij heeft er wel wat van weg, dus het zou wel eens kunnen.

De blackbird die ik postte is vermoedelijk een Brewer's blackbird.

Allee, we blijven in San Fransisco. Hoewel het overal in de US ontzettend warm was, staat San Fransisco erom bekend dat het daar altijd winderig en koud is. Het contrast tussen 27-30 graden en ongeveer 15-18 graden is best wel groot. Daar komt nog is bij dat het er heel vochtig is en dat er altijd mist hangt, 's middags verdwijnen de hoger gelegen delen vaak al in de mist (hier heb ik nog wel een foto van, moest het je interesseren). Edit: Ik zie net dat je de mist op de foto hieronder ook wel redelijk kunt zien.

In de baai van SF ligt de bekende gevangenis "Alcatraz", om dit te bezoeken moest je zowat twee weken op voorhand boeken, en we waren er maar 3 dagen dus dat was een beetje een fail, maar we hebben er wel omheen kunnen varen. Hier heb ik overigens de pigeon guillemot of duifzeekoet gezien (helaas wel geen foto). Het schijnt een van de weinige plekken te zijn waar deze broeden.

Op pier 39, eveneens in de Fisherman's Wharf, ligt de bekende groep Californische zeeleeuwen die hier sinds 1990, om de een of andere reden, vaak te vinden zijn.

(Beetje) een rotfoto. De double crested cormorant (zaten ook in New York overigens). Deze exemplaren bevonden zich eveneens op pier 39.

Een mooi schouwspel zijn de bruine pelikanen die vrij frequent waar te nemen zijn. Regelmatig zie je ze, terwijl ze over het wateroppervlak vliegen, plots naar beneden duiken wanneer ze een vis gespot hebben, mooi om te zien. Alleen niet vast te leggen op een paar honderd meter afstand met een pruts cameraatje. :shutup:

De vogel werkte niet echt mee. :bengel: Deze roofvogel (dat weet ik dan toch al) landde op een grasveldje in het Golden Gate Park (een park dat nog groter is dan Central Park in NY). Iemand een idee wat voor soort het kan zijn?
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #16 Gepost op: januari 28, 2011, 09:52:59 am »

die roofvogel is een red-tailed hawk.
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Noord-Amerikaanse dieren - Theme by Mustang Forums