Zoosite forum - Beelden Zwartberg zoo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 10:30:42 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Belgie & Luxemburg
| | |-+  Beelden Zwartberg zoo
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Beelden Zwartberg zoo  (gelezen 1554 keer)
ezeltje
Zoo Freak!

« Gepost op: augustus 19, 2010, 11:34:07 am »

Kijk en gruwel:

http://www.youtube.com/watch?v=xjFBQk7i6us&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=thkUXR2yOG4&feature=related

Deze beelden laten niets aan de twijfel over, maar sluiten was niet de oplossing. Is een slachtbank geworden. Hier had de stad Genk moeten ingrijpen.

Mooi dat dit verleden tijd is, spijtig dat diene  van Gaia hier aan mee heeft gewerkt.
Soms zou ik een vogel willen zijn.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #1 Gepost op: augustus 19, 2010, 02:16:43 pm »

Deze beelden laten niets aan de twijfel over, maar sluiten was niet de oplossing. Is een slachtbank geworden. Hier had de stad Genk moeten ingrijpen.

zelf ooit in zwartberg geweest?
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #2 Gepost op: augustus 19, 2010, 02:38:51 pm »

zelf ooit in zwartberg geweest?

Toen ik 5 was ja, maar dat is 22 jaar geleden natuurlijk. Mijn ouders waren er niet echt over te spreken, nu weet ik ook waarom. Kwam deze beelden per toeval tegen.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #3 Gepost op: augustus 19, 2010, 02:51:46 pm »

ik ben er verschillende keren geweest tussen de leeftijd van 6 en 12.

Het was er verre van ideaal, maar men focust hier op roofdieren en apen, de hoefdieren bv zaten stukken ruimer dan in diezelfde tijd in Antwerpen.

veel van de roofdieren en apen waren opvang en vaak flink contact gestoord. zou me niet verbazen dat het net die dieren zijn de we hier te zien krijgen.

het was er verre van ideaal, maar dit is (zoals steeds bij propaganda) een heel erg eenzijdig beeld.
ricky
Zoo Liefhebber

Olmense Zoo in beeld
« Reageer #4 Gepost op: augustus 19, 2010, 04:19:26 pm »

Twee of drie jaar geleden heb ik het terrein van de vroegere zoo bezocht met een evenement en toen kon je ook de vroegere eigenares spreken. Ze liet wat foto's zien en vertelde over hoe ze met de dierentuin begonnen waren. Dat was met een leeuw die onder slechte omstandigheden in een cafe werd gehouden en haar man heeft dat dier gekocht. Haar man was zot van de dieren en kon ze ook niet wegdoen. Er werden dus alsmaar dieren geboren maar die bleven ook in het park. Ze vertelde de anekdote dat op een keer er toch 2 poema's verkocht werden, maar haar man kon er die nacht niet van slapen en is ze de volgende dag terug gaan halen! Zij wist dat het grote probleem van de zoo het te veel aan dieren was, maar haar man kon geen afstand doen van zijn dieren.

Een tweede anekdote ging over de bonobo's. Verschillende bonobo's werden door een handelaar uit Afrika geimporteerd maar de dieren waren doodziek. Antwerpen wou ze niet hebben, en uiteindelijk zijn ze in Zwartberg terechtgekomen. Er is heel veel tijd en geld in de dieren gestoken om ze er terug bovenop te krijgen en toen ze weer gezond waren, werden ze opgeeist door de zoo van Antwerpen. Daar is een rechtzaak van gekomen die uiteindelijk door Zwartberg is gewonnen.

Op het terrein zelf was er toen niks meer te zien van de zoo, enkel nog een vage vorm van de vroegere wandelpaden.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #5 Gepost op: augustus 19, 2010, 09:23:39 pm »

veel dieren uit inbeslagname zijn in zwartberg terecht gekomen, omdat men ze elders niet wilde.

dat er totaal geen dieren weg gingen is ook lichtjes overdreven, maar overbevolking was daar zeker een feit.
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #6 Gepost op: augustus 19, 2010, 10:05:45 pm »

ben er ook geweest een jaar 19 tot 20 terug toen zaten er allemaal beren die geacteerd hadden in de film les ours  er was er 1 in in die kuilen die echt enorm groot was (ik denk de grootste die ooit gezien heb. maar het was echt een bende.
Maar wel 3 of 4 olifanten en breedlip neushoorns bonobo's volgens mij toen nog een bijzonderheid en alles dichtbij maar ook al die hoefdieren stonden goed in de drek.
Een typisch geval van een uit de hand gelopen hobby. Ik heb ook wel eens gehoord van iemand die zebra's van m zou kopen wat op het laatste moment niet doorging.
 ruimte technisch hadden de hoefdieren idd wel meer ruimte dan de dieren in antwerpen  en menig andere zoo in die tijd.

pimzeewolde
Zoo Liefhebber

« Reageer #7 Gepost op: augustus 19, 2010, 10:14:19 pm »

Heel erg, wat een nare beelden, heel goed dat een dergelijk dierenpark gesloten wordt! Ik begrijp werkelijk niet dat er nog mensen zijn die een dergelijke dierentuinexploitatie op ander manier goedpraten of er een lichte vorm van begrip voor hebben. Ik ben verzot op de wat kleinere particulier dierentuin, maar als zoiets boven je hoofd groeit of je hebt er de kennis en het geld niet voor dan moet je ermee stoppen en de je dat niet dan moet de overheid ingrijpen. Het belang van de dieren gaat ALTIJD voor.
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #8 Gepost op: augustus 20, 2010, 07:26:09 am »

toen zaten er allemaal beren die geacteerd hadden in de film les ours  er was er 1 in in die kuilen die echt enorm groot was (ik denk de grootste die ooit gezien heb.

Kan best zijn, hij had minstens 1 grizzly zitten, en die zijn enorm groot.
Heb ooit gehoord dat hij er trots op was dat hij alle beersoorten had. Dit zijn de soorten waar ik info over heb terug gevonden:

Ijsbeer, bruine beer, Lippenbeer en Kraagbeer. Voor de rest nog niet verder gezocht achter andere soorten.

Maar wel 3 of 4 olifanten

Zwartberg heeft maar 2 olifanten gehuisvest.

hoefdieren idd wel meer ruimte dan de dieren in antwerpen  en menig andere zoo in die tijd.

Hij had veel soorten hoefdieren en runderen. Meer weet ik er ook niet van.
Theodoor
Zoo Liefhebber

Coen Moulijn R.I.P.

« Reageer #9 Gepost op: augustus 20, 2010, 08:13:47 am »

Heb weet van een postkaart met een foto erop waar drie olifanten opstaan. Heb deze fotokaart niet in mijn bezit. Weet dat hij op internet te vinden is.
ik kom toevallig met voorbedachte rade in een zoo.
BINTURONG
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #10 Gepost op: augustus 20, 2010, 08:26:25 am »

Volgens de prisma dierentuingids van Ruud Rook uit 1983 : baribal, maleise, lippen, kraag, bruine, ijs en kodiakbeer
ricky
Zoo Liefhebber

Olmense Zoo in beeld
« Reageer #11 Gepost op: augustus 20, 2010, 09:21:21 am »

Ze hebben op een bepaald moment 3 dieren gehad, misschien op het einde niet meer.
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #12 Gepost op: augustus 20, 2010, 05:36:28 pm »

Citaat
Heel erg, wat een nare beelden, heel goed dat een dergelijk dierenpark gesloten wordt! Ik begrijp werkelijk niet dat er nog mensen zijn die een dergelijke dierentuinexploitatie op ander manier goedpraten of er een lichte vorm van begrip voor hebben. Ik ben verzot op de wat kleinere particulier dierentuin, maar als zoiets boven je hoofd groeit of je hebt er de kennis en het geld niet voor dan moet je ermee stoppen en de je dat niet dan moet de overheid ingrijpen. Het belang van de dieren gaat ALTIJD voor.

Je moet dit ook even in de tijd bekijken en kijken naar alles wat eromheen speelt. Het had idd verstandiger geweest als die men wat minder dieren had gehad maar zoals al aangehaald kon ie moeilijk afstand doen en dat komt meer voor poezenvrouwtjes etc.

er schijnen ook dwergnijlpaarden gezeten te hebben maar die ramen waren zo vies dat je niks kon zien en volgens mijn vader die er veel eerder al eens geweest is was er niets veranderd tussen die 2 bezoeken.

wie wil weten wat er tijdens het bezoek van toen allemaal te zien was moet het hem vragen want hij schrijft alles op(Arnold Balk)

die beren waren er ook allemaal en meerde stuks per soort
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #13 Gepost op: augustus 20, 2010, 07:28:53 pm »

dwergnijlpaarden zelf ook gezien en goed gezien, dus af en toe waren de ramen wel schoon.
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #14 Gepost op: augustus 20, 2010, 07:51:39 pm »

De beelden zijn idd gruwelijk te noemen, het verhaal doet me een beetje denken aan wat je af en toe in de krant leest, over mensen die bijvoorbeeld 50 katten in huis hebben en niet in staat zijn zo'n aantal behoorlijk te onderhouden, maar er ook geen afstand van kunnen doen. En wat gaia betreft, ik vermoed dat ze niks liever willen dan alle dierentuinen sluiten, het zal ze ongetwijfeld zeer doen dat ze alleen bij deze wantoestanden recht van spreken hebben.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Beelden Zwartberg zoo - Theme by Mustang Forums