Sea Life Scheveningen

Zoosite forum - Sea Life Scheveningen

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 10:27:46 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  Sea Life Scheveningen
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] Omlaag Print
Auteur Topic: Sea Life Scheveningen  (gelezen 4399 keer)
Edward
Zoo Bezoeker
**

ZOO geschiedenis
« Reageer #75 Gepost op: december 18, 2011, 11:59:08 pm »

Vandaag weer naar Sealife geweest en te horen gekregen dat de octopus drie weken geleden is overleden. Sealife zit dus momenteel zonder octopus, maar er is er wel weer een in aantocht werd verteld. Alleen wanneer deze er weer is is onbekend.
De overleden octopus was ruim drie jaar oud en is gestorven aan niets bijzonders, dus we zullen maar zeggen van ouderdom. Dit daar octopussen tussen de 3 en 5 jaar oud worden is dit dus een normale leeftijd om te overlijden (voor en octopus dan).
Hamerhaai
Zoo Liefhebber

« Reageer #76 Gepost op: februari 16, 2012, 09:36:47 pm »

Vandaag is de tentoonstelling ''mosters uit de diepzee'' geopend met een reuzenpissebed :D, twee japanse spinkrabben, zeewolven, twee zeeduivels, vier murenes, een schorpioenvis en een steenvis. Ik moet daar echt een keer gaan kijken!
Only after the last tree has been cut down  Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught 
Only then will you find that money cannot be eaten
sharkmember
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #77 Gepost op: februari 16, 2012, 09:52:00 pm »

In aquatopia zijn er ook, reuzenpissebed :)

Ik hou van HAAIEN maar het meest nog van mijn gezin:)
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #78 Gepost op: februari 16, 2012, 10:53:54 pm »

Vandaag is de tentoonstelling ''mosters uit de diepzee'' geopend met een reuzenpissebed :D, twee japanse spinkrabben, zeewolven, twee zeeduivels, vier murenes, een schorpioenvis en een steenvis. Ik moet daar echt een keer gaan kijken!

Stel je er nou niet teveel van voor, zo spectaculair is sealife niet. Recente verbouwing zag er wel goed uit trouwens.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #79 Gepost op: februari 16, 2012, 11:05:05 pm »

SeaLife Scheveningen is een van de leukste en meest unieke sealife's van Europa, wat ik je brom.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #80 Gepost op: februari 17, 2012, 09:11:12 am »

behalve die spinkrabben (en dan nog) zit daar eigenlijk weinig diepzee bij. maar ach, het gaat om het idee he.

ben het wel met boris eens dat (naar mijn ervaring) Scheveningen een van de leukste sealifes van europa is.
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Schnitzel
Zoo Liefhebber

« Reageer #81 Gepost op: februari 18, 2012, 01:35:57 am »

In De Wereld Draait Door van maandag 13 februari werd er ook aandacht geschonken aan twee van de soorten die te zien zijn in de tentoonstelling (reuzenpissebed en de steenvis). Grappig fragment, maar verder niets over sealife zelf.
Linkje (vanaf ongeveer 7:30 gaat het er over):

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/87231
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #82 Gepost op: februari 18, 2012, 10:10:17 am »

behalve die spinkrabben (en dan nog) zit daar eigenlijk weinig diepzee bij. maar ach, het gaat om het idee he.

ben het wel met boris eens dat (naar mijn ervaring) Scheveningen een van de leukste sealifes van europa is.

Dat van die diepzee was mijn gedachte ook al, maar goed, sealife  ;)

Tsja, verder heeft scheveningen mijn mening over sealife redelijk gevormd, als dat volgens jullie dus al een van de betere is....

Hier wil ik wel even nuanceren dat ze zover ik kan nagaan het london aquarium redelijk ongemoeid hebben gelaten, en dat een aantal van de aangebrachte veranderingen wel een verbetering lijken te zijn. Iets positeifs over sealife voor de verandering ;)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #83 Gepost op: februari 18, 2012, 11:59:48 am »

Ik ben niet negatief over sealife, het zijn best mooie aquaria.
Maar ik vind het jammer dat van hun originele concept (de zeeen van het gebied waar de sealife zich bevindt) weinig over blijft. en dat het een beetje "eenheidsworst" is. Ik hou van aquaria die toch meer een verhaal vertellen. (al geef ik toe dat ik op bijna alle aquaria wel wat aan te merken heb, da's beroepsmisvorming :P )
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #84 Gepost op: februari 18, 2012, 05:52:45 pm »

Tsja, overal valt uiteindelijk wel wat op aan te merken ;)

Maar als je ocean en oceanium gewend bent, of gewoon goede zoo-aquaria als artis, antwerpen, berlijn of keulen vallen de sealifes gewoon tegen. Ook met dat diepzee-verhaal weer, een steenvis, een schorpioenvis, het is wss gewoon weer een fantasieloos bakje, waar een exemplaar van een soort inzit. Dan hoor je toch liever dat ze een afrikaans aquarium openen met grote groepen cichliden? Het bekt minder mooi ( alhoewel, met een beetje fantasie), maar de meeste mensen zullen dat toch veel mooier vinden om te zien.
Edward
Zoo Bezoeker
**

ZOO geschiedenis
« Reageer #85 Gepost op: februari 29, 2012, 11:31:15 pm »

Vandaag naar Sealife geweest eigenlijk speciaal voor de monsters uit de diepzee. Binnen anderhalve maand hebben ze van een bijna kale ruimte (de plek die na de verbouwing van vorig jaar over was, want daar was de oude souvenierswinkel gesitueerd) een heel mooi gedecoreerd gedeelte gemaakt met diverse aquaria voor de monsters. Hiervoor zijn wel de axotols uit Sealife verdwenen.
Een aantal monsters was al te zien en zijn vanuit hun oude verblijf verplaatst naar dit gedeelte. Bijvoorbeeld de steenvis. Zijn verblijf is nu opgevuld met een (jonge?) kleine bruinegebande bamboehaai. Deze haaien soort was nog niet te zien in Sealife.
Maar goed we hadden het over de monsters uit de diepzee. Het eerste aquarium bevat de reuzenpissebed. Een groot exemplaar (een centimeter of 20 groot) en twee kleinere (een centimeter of 10 groot). Het tweede aquarium wordt bevolkt door zeewolven (2 stuks), dan een aquarium met 4 murenen (zwart-wit gevlekte, dit zijn andere dan de groen/gele murenen elders in sealife), dan een aguarium met de steenvis en een vis waarvan ik de naam vergeten ben (een roze vis met grote ogen en rare vormen-waarschijnlijk heet hij schorpioenvis). Dan is er nog een aquarium met 2 grote spinkrabben en is er nog een aquarium met een zeeduivel. Er zijn nog een paar infopanelen met foto´s van andere diepzeemonsters die niet tentoongesteld kunnen worden. De genoemde aantallen vissen zijn de aantallen die ik heb gezien het kan dus verschillen.
Ik zou het jullie aanraden om te gaan kijken. Sealife wordt zo steeds leuker.
Ook nog nieuw in Sealife is in de (mislukte?) kwallenhoek een jonge octopus te zien. Leeftijd wist de medewerker die ik tegenkwam helaas niet maar hij is maximaal als hij zich uitrekt 10 centimeter groot.
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Sea Life Scheveningen - Theme by Mustang Forums