weinig tekst, veel foto's uit het "
Cactus- en Reptielenhuis de Drakenwereld"
net buiten het Limburgse Reuver staat deze kas:

eerste aanblik

eerste verblijf

met 2 wel erg jonge wasberen
hier woont een eenzaam stekelvarken

verblijf voor de 2 stinkdieren

hier leeft

het hoogtepunt van de dag

een vrij schuw lybische gestreepte wezel, in Europese zoos verder alleen in Plzen. Ik zag maar 1 dier, maar ik was al blij;)
hier zou een bijtschildpad moeten leven:

ik zag slechts een geelwang sierschildpad
hier leeft een blauwgele ara

hier een amazone

maar welke is het:

? zoals veel andere vogels leek hij het vrij warm te hebben, het was ook zeker 30 graden in de kas. In dit redelijk simpele gedeelte leven verder nog witbuikegels, australische wateragamen, chincilla's, groene leguanen en nog wat ongewervelden. Qua uiterlijk lijkt het meer op een dierenwinkel dan een fatsoenlijke dierentuin.
het 2e gedeelte is de cactustuin, waar godzijdank ook interessante diersoorten te zien zijn, want ook hier was het ruim 30 graden.

hier leeft bijvoorbeeld een ander hoogtepunt

hier zag ik 2 witstaartmangoesten, de grootste mangoestensoort met een lengte van 1,20. Deze soort is in slechts 2 andere europese tuinen te zien en dat was de 2e nieuwe zoogdierensoort voor mij, binnen een kwartier(+2

)
verspreid door de kas staan verschillende flatjes:

waar 2 verschillende reptielensoorten leven, 1 boven en 1 onder. Hier waren dat een vierstreepgordelhagedis en een doornstaartagame(Uromastix spec.)
dit huisje is het huis

van een witkeelvaraan
hier leeft een

langstaarthagedis
naast teju's, blauwtongskinken, 2 soorten boa's, kraaghagedissen, 2 soorten parelhagedissen, kolonistenagamen zag ik ook deze baardagaam

gewoon een of't andere kweekvorm?
verder volgen verblijven voor rode neusberen

blauwgele ara's:

met als onderbezetting, deze enigsinds vreemd uitziende parelhoenders

een of andere interessante ondersoort?? zo'n kop heb ik bij een parelhoen nog nooit gezien
wat volgt zijn nog verblijven

met dwergmangoesten
wat knaagdieren als perzische gerbil, turkse stekelmuis, veelstreepgrasmuis en afrikaanse dwergmuis:

en hier nog wat voor de vogelliefhebbers

Mexicaanse boomkwartel en roodmus.
hier leven nog verdere

witbuikegels
tot slot zag ik nog deze schildpaddensoort in het verblijf van een sporenschildpad

maar ja welke?? panterschildpad?
tot slot nog deze foto

Drakenwereld heeft een lelijke kant, met simpele en vaak ondermaatse verblijven. Maar de cactuskas is fraai en de meeste verblijven daar zijn ook een stuk fraaier en beter voor de dieren. Voor de liefhebber zijn er met gestreepte wezel, witstaartmangoeste, roodmus en een aantal minder getoonde reptielensoorten ook wat interessante soorten te zien. Ik vond het leuk om het een keer gezien te hebben, maar ik zou er niet heel snel weer naar teruggaaan, er zijn interessantere dierentuinen in Nederland. Al is 5,50 niet heel duur voor een dierentuinbezoek. Voor een bezoek zou ongeveer 1-2 uur ingepland moeten worden, ik was er maar 35 minuten, maar dat lag meer aan mijn verdwaalvermogen.