Zoosite forum - Van Blanckendaell Park

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 10:13:50 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  Van Blanckendaell Park
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 6 Omlaag Print
Auteur Topic: Van Blanckendaell Park  (gelezen 6109 keer)
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Gepost op: april 03, 2010, 12:16:08 am »

En ik wil bij deze een oproep doen om iedereen om op het van Blanckendaell Park te stemmen want overal zie je reclame staan en bij hun niet.

« Laatst bewerkt op: april 03, 2010, 07:49:18 am door IceQueen » Gelogd
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #1 Gepost op: april 03, 2010, 07:49:59 am »

En ik wil bij deze een oproep doen om iedereen om op het van Blanckendaell Park te stemmen want overal zie je reclame staan en bij hun niet.

Dat doen ze dan echt zelf, iedereen heeft een nominatiebrief + oorkonde gehad, het is aan de tuin wat ze er mee doen ;)
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #2 Gepost op: april 03, 2010, 09:33:07 am »

reclame maken voor de "concurent" is prima.. als je maar op ons stemt...  :bengel:
Stichting Artisklas Haarlem
www.artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiele dierentuin van Nederland
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Reageer #3 Gepost op: april 03, 2010, 10:11:15 am »

Dus eigenlijk is het meer "vriendespolitiek dus" dat stemmen.Hoe meer vriendjes hoe meer stemmen hoe makkelijker je wint.

Mijn stem hebben ze dus staan ze niet op 0.  :D

Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #4 Gepost op: april 03, 2010, 10:20:17 am »

Dus eigenlijk is het meer "vriendespolitiek dus" dat stemmen.Hoe meer vriendjes hoe meer stemmen hoe makkelijker je wint.

Ze hebben onder de forum-leden blijkbaar vriendjes genoeg om genomineerd te worden.
In tegenstelling tot die tientallen andere kleine dierentuinen.

of was je even vergeten dat jullie mee de nominaties voor mooiste zoo bepaald hebben?
:P
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #5 Gepost op: april 03, 2010, 12:12:10 pm »

Juist. daarom is een nominatie krijgen al een hele verdienste. een aantal zoos nemen dit heel serieus en gaan ervoor om te winnen. het is geen forumwedstrijdje he, er stemmen een paar 1000 man op de awards. ;)
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Reageer #6 Gepost op: april 03, 2010, 12:23:38 pm »

Ja dat is ook wel zo inderdaad.

Ik was net nog naar het park toe en opmerkelijk was dat het personeel het niet eens wist.
Dus bij deze had ik ze geinformeerd.  :D

Voor nieuwtjes kijk in het andere topic.

Dit topic mag wel gesloten worden.
Boomkangeroe
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #7 Gepost op: mei 28, 2010, 12:27:15 pm »

Tuitjenhorn verdeeld om dierenpark door Eric van Staten
TUITJEHORN -  Inwoners van het Noord-Hollandse Tuitjenhorn die protesteren tegen de verkeersoverlast van dierenpark Blanckendaell, zijn niet langer welkom in de zoo. Eigenaar en miljonair Piet Blankendaal vindt dat omwonenden ten onrechte bezwaar maken tegen de groeiende bezoekersstroom en uitbreidingsplannen. Hij heeft niet langer behoefte aan hun bemoeienis.

Blankendaal begon drie jaar geleden zijn dierenpark. Oorspronkelijk meenden de dorpelingen dat de dierentuin was opgezet als een kleinschalige recreatievoorziening voor de inwoners van Tuitjehorn zelf. Inmiddels komen de bezoekers uit alle windstreken en trekt de dierentuin een half miljoen toeristen per jaar. Met als gevolg dat vooral de bewoners van de Bogtmanweg, waar tot begin deze maand de entree was, veel verkeersoverlast ondervonden. "Het was zo druk, we konden niet meer bij onze eigen huizen parkeren, want overal stonden auto's van bezoekers", verzucht een van de bewoners. "We hebben niks tegen het park, dat vinden we juist leuk, maar deze enorme toestroom hadden we niet verwacht." Om hun ongenoegen tot uitdrukking te brengen stuurden de omwonenden Blankendaal een protestbrief die ze allen ondertekenden. De eigenaar reageerde hierop door de namen van ondertekenaars via een in Tuitjenhorn en omstreken verspreide nieuwsbrief openbaar te maken.

Blankendaal, die al 10 miljoen euro investeerde in zijn dierenpark, geldt in zijn dorp als een echte weldoener en heeft daardoor veel fans. Zijn nieuwsbrief leidde tot verdeeldheid. "Je voelt de priemende blikken in je rug van dorpsgenoten die hem welgezind zijn", vertelt een van de handtekeningenzetters.

De dierentuineigenaar is de protestmakers recent tegemoet gekomen door de officiele entree te verplaatsen, waardoor de rust aan de Bogtmanweg voorlopig lijkt weergekeerd. Maar daarmee is nog geen einde gekomen aan de dorpssoap. Blankendaal wil uitbreiden met onder meer een vijf hectare grote savanne. De handtekeningenzetters willen hierover meepraten. Wethouder Rob Treur heeft ze dat eerder deze week ook toegezegd.

Maar dat gaat de miljonair te ver. "Ik praat alleen met de gemeente zelf."

Bron: De Telegraaf
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #8 Gepost op: mei 28, 2010, 01:11:15 pm »

Een half miljoen bezoekers? Dat is meer dan Apenheul en Gaiapark binnen tikken, dat kan echt niet! Ze mogen denk ik blij zijn als ze de 100.000 halen...
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Reageer #9 Gepost op: mei 28, 2010, 05:38:07 pm »

Haha, dat is ook wel weer overdreve inderdaad.

Hier ook weer een nieuwsbericht uit de nhd krant. :

Dierentuin vindt 4,5 miljoen voor vijf hectare grond veel te duur
Gepubliceerd op 27 mei 2010, 16:13
Laatst bijgewerkt op 27 mei 2010, 16:19
Tuitjenhorn - 
Het vorige college van Harenkarspel heeft dierentuin Van Blanckendaell vijf hectare grond te koop aangeboden voor uitbreiding. Maar de Goede Doelen Stichting van ondernemer Piet Blankendaal vindt de grond veel te duur.

,,Ik kreeg een paar maanden terug het aanbod grond aan de noordkant van de dierentuin te kopen voor vier en een half miljoen euro bouwrijp. Niet bouwrijp kostte het drie en een half miljoen'', zegt Blankendaal. Hij wil niet verder gaan dan een miljoen: ,,De prijs mag niet ver boven die van agrarische grond uit komen.''

Hij doet deze uitspraak in een reactie op de commissie ruimtelijke zaken van eergisteren. Daarin steunde AB'89 de onrust van de buurtbewoners voor verkeersoverlast en lawaai bij verdere uitbreiding. Volgens Blankendaal heeft de fractie boter op het hoofd. ,,Want die zat, samen met het CDA, in het vorige college. Dat dus de grond te koop aan bood.''
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Reageer #10 Gepost op: mei 30, 2010, 05:27:03 pm »

Gister weer in het Van Blanckendaell Park geweest met weer een paar nieuwtjes.

Zo is dit de parkeerplaats waar we onze auto neer kunnen zetten tegen betaling van 2 Euro.

De nieuwe "tijdelijke" ingang :

Deze ingang zit aan het einde (nu dus het begin) van het dierenpark.

En zo ziet nu de oude ingang eruit. :( Het ziet er treurig uit en hopelijk komt hier wel een ingang voor terug voor de bewoners van Tuitjenhorn. Want deze moeten zeker een kilometer omrijden om bij de ingang te komen.

Hopelijk een tijdelijk nieuwe verblijf voor de Pince en witoorpenseelaapjes.

Wederom een nieuwe verblijf op de plaats van de Kangeroe's. Deze zijn op de plaats gekomen aan de achterkant van dit verblijf.
Hierin komen denk ik de Kapucijnapen die in de voliere zitten.

Ik heb geen idee of het al vermeld is maar nu heeft Blanckendaell ook Berberapen. Deze zitten naast het Museum. De groep Witschouderkapucijnapen zijn een verblijf opgeschoven die aan de linkerkant zit.

En een nieuwe soort vogel in de voili
jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #11 Gepost op: mei 30, 2010, 06:39:19 pm »

En een nieuwe soort vogel in de voili

En terecht dat je het leukste nieuws voor het laatst bewaard... maar wat voor nieuwe vogelsoort hebben ze dan?!
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Reageer #12 Gepost op: mei 30, 2010, 07:07:09 pm »

Dan moet ik wel zeggen dat de nieuwe soort de roodsnaveltok is.  :D
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Reageer #13 Gepost op: juni 02, 2010, 05:28:22 pm »

Meer nieuws over de uitbreiding van het Van Blanckendaell Park.

Bron : NHD

Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #14 Gepost op: juni 02, 2010, 05:47:18 pm »

Giraffes! Ze gaan toch niet lid worden van de NVD?
Pagina's: [1] 2 3 ... 6 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Van Blanckendaell Park - Theme by Mustang Forums