|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ezeltje
Zoo Freak!

|
 |
« Reageer #7 Gepost op: maart 29, 2010, 07:31:10 am » |
|
Laat je niet gek maken door verhalen over diepte, in kleinere vijvers wordt het ijs in de winter soms veel dikker, dus het is raadzaam om ze in het najaar eruit te halen en in de schuur of garage te zetten.
 Als ik dat in praktijk moet omzetten in de winkel heeft morgen niemand nog vis in zijn vijver. Een diepte van 80 cm. is echt wel voldoende om te laten overwinteren. De kleine vijvers waar jij het over hebt halen dit nooit. Maar een vijver van 2 op 2 zal dit waarschijnlijk wel hebben. Je moet tellen dat een vijver van 2 op 2 met een diepte van 80 een inhoud heeft van 3'000 tot 3'200 liter afhankelijk van de diepteverschillen voor planten. In zo'n vijver kan je echt wel enkelle viussen kwijt. Het grote probleem is dat mensen veel te veel vissen in zo'n vijvers gaan houden. als je bv. volgende bezetting doet kan er weinig verkeerd gaan denk ik: 5 (volwassen) goudvissen 10 (goud of zilver)winde 1 (goud)zeelt Eventueel kan je er nog 3 à 4 zoetwatermosellen in zetten, deze zijn de "natuurlijke" filters, ze filteren 1'000 liter op hun eentje. Let wel dat deze dieren enkel algen en zweefvuil uit het water halen, maar dit is ook de reden waarvoor 95% van de mensen een filter zet. Begin liever niet met koi's, daar is uw vijver te klein voor, zo'n 10x te klein eigenlijk. Edit, enkelle visjes toegevoegd met naam.
|
|
|
|
|
|
Soms zou ik een vogel willen zijn.
|
|
|
|
|