Zoosite forum - Olifantennieuws buiten de Benelux

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 10:09:21 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  Olifantennieuws buiten de Benelux
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 30 Omlaag Print
Auteur Topic: Olifantennieuws buiten de Benelux  (gelezen 20419 keer)
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #30 Gepost op: maart 17, 2010, 02:17:41 pm »

lijkt mij best mee te vallen de dieren zijn totaal niet bezig met de verzorgers mischien werken ze daar wel hands on zoals het hoort
Gerald
Anti-edit-groep
Zoo Freak!
*

« Reageer #31 Gepost op: maart 17, 2010, 03:49:11 pm »

"Hands on" hoort helemaal niet. Mijn bescheiden mening...
Bjorn
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #32 Gepost op: maart 21, 2010, 04:43:47 pm »

Ik weet niet of het hier al gemeld was. Maar sinds deze maand is TES opzoek naar een nieuwe directeur omdat Carol Buckley het centrum na 15 jaar vaarwel heeft gezegd.
Der ubergang vom affen zum menschen sind wir.
Konrad Lorenz

http://www.flickr.com/photos/62965371@N08/sets/
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #33 Gepost op: maart 31, 2010, 06:36:29 pm »

In Munchen is olifant Temi 7 maanden zwanger! :)

( Temi zelf is geboren in Tierpark Berlin )
elandantiloop
Zoo Liefhebber

« Reageer #34 Gepost op: maart 31, 2010, 09:53:01 pm »

SUPER NIEUWS !!! Dat is dan een jong voor juni 2011 als ik goed kan tellen.
Bjorn
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #35 Gepost op: april 02, 2010, 09:09:43 pm »

Corty Althoff heeft zijn twee Indische olifanten Patra en Buni dit jaar gepensioneerd. De twee dames gaan voortaan van hun pensioen genieten op de Elefantenhof van Sonni Frankello in Platschow.
Der ubergang vom affen zum menschen sind wir.
Konrad Lorenz

http://www.flickr.com/photos/62965371@N08/sets/
Adriaan
Zoo Freak!

« Reageer #36 Gepost op: april 02, 2010, 11:18:03 pm »

Corty Althoff heeft zijn twee Indische olifanten Patra en Buni dit jaar gepensioneerd. De twee dames gaan voortaan van hun pensioen genieten op de Elefantenhof van Sonni Frankello in Platschow.

Daar lopen inmiddels aardig wat olifanten rond. Misschien toch eens een kijkje gaan nemen daar.
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #37 Gepost op: april 03, 2010, 08:48:49 am »

Platschow heeft toch enkel afrikanen? Gaan ze dan ook nog met aziaten beginnen ook al. Is er nergens een tuintje in Duitsland dat die 2 dames kan opvangen?
Soms zou ik een vogel willen zijn.
Adriaan
Zoo Freak!

« Reageer #38 Gepost op: april 03, 2010, 12:22:07 pm »

Platschow heeft toch enkel afrikanen? Gaan ze dan ook nog met aziaten beginnen ook al. Is er nergens een tuintje in Duitsland dat die 2 dames kan opvangen?

Klopt maar het is niet echt een tuin meer een plek voor circus olifanten waar ook shows enzo worden gegeven, ik denk dat ze hier wel op hun plek zijn.

Meer info: http://www.elefantenhof-platschow.de/elefantenfest.htm
Adriaan
Zoo Freak!

« Reageer #39 Gepost op: april 03, 2010, 03:44:36 pm »

In Dresden heeft de 4 jarige bul Thabo-Umasai twee verzorgers aangevallen, een moest met zware verwondingen naar het ziekenhuis.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #40 Gepost op: april 03, 2010, 11:10:52 pm »

Gezien de manier hoe er daar met olifanten gewerkt wordt verbaasd me dit helemaal niet.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Gerald
Anti-edit-groep
Zoo Freak!
*

« Reageer #41 Gepost op: april 04, 2010, 11:28:56 am »

Hoogste tijd dat protected contact verplicht wordt voor het houden van olifanten in dierentuinen. Desnoods middels een Europese richtlijn.
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #42 Gepost op: april 04, 2010, 01:15:16 pm »

Verplicht stellen vind ik eigenlijk te ver gaan. Dierverzorgers kiezen immers willens en wetens voor dit beroep, en nemen de risico's voor lief. Maar het siert een dierenpark wel als ze zelf realiseren dat protected contact de verstandigste manier van olifantenverzorgen is.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #43 Gepost op: april 04, 2010, 02:06:12 pm »

ik denk dat protected contact of non contact niet de manier is om olifanten te houden.
Juist omdat het zulke gevaarlijke dieren zijn lijkt het mij slim om ze in full contact te houden. Met alle risico's van dien maar die horen bij het vak net als boer met koeien. maar dan kun je ze ten miste goed onder controle houden bij kleine ingrepen. je kunt ze in contact brengen met het publiek (goed voor de dieren want ze hebben wat te doen en voor de kassa) En je kunt de dieren bezigheid geven die je anders niet kunt bieden want je perk nog zo groot maken maar ze de hele dag op een oppervlakte van een gemiddelde  Nederlandse provincie laten lopen is niet haalbaar. En ze hoeven nu eenmaal niet zoveel te eten als ze dat in de natuur zouden doen. En dat is nu eenmaal wel het grootste deel van hun dagbesteding dus dat zul je moeten vervangen. Plus een transport is makkelijker te realiseeren. En dat zal in de toekomst gok ik alleen maar toenemen.

De kunst is dus om je verzorgers zo te vinden dat ze dat kunnen en dat is een kostbare kwaliteit. Dus ik ben bang dat het een illusie is.
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #44 Gepost op: april 04, 2010, 02:17:06 pm »

Citaat
Je kunt ze in contact brengen met het publiek (goed voor de dieren want ze hebben wat te doen en voor de kassa)

Dus jij bent ook een voorstander dat de olifanten in Hamburg euro's aanpakken die denk ik niet naar natuurbescherming gaan?

Het gaat toch ook over het natuurlijke gedrag dat je wilt tonen aan je bezoekers, als alle olifanten alleen maar gericht zijn op de beloning van een verzorger die er de hele tijd bijstaat heeft dat niets met enrichment te maken?
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 30 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Olifantennieuws buiten de Benelux - Theme by Mustang Forums