Harm's Safaripark

Zoosite forum - Harm's Safaripark

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:59:22 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Community
| |-+  Fictieve zoo's
| | |-+  Harm's Safaripark
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Harm's Safaripark  (gelezen 3620 keer)
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Gepost op: januari 18, 2010, 08:32:32 am »

Hier ga ik mijn fictieve safaripark/dierentuin zien. Ik doe dit met behulp van Zoo Tycoon 2. Het kan zijn dat ik van een Berggorilla een Westelijke Laaglandgorilla maak of van een generoek een impala aangezien ik die dieren niet heb. ik gebruik geen downloads.

Een klein dierenparkje wordt gekocht door een investeringsbedrijf die er een safaripark/dierentuin van wil maken. Het parkje heeft geen geld meer voor nieuwe verblijven. Hierdoor komen er steeds minder mensen. De bedoeling wordt om er op lange termijn er dus met je eigen auto tussen de dieren te rijden.

Hoe de dierentuin er nu uit ziet:

We beginnen bij het verblijf met een koppel stokstaartjes.

Tegenover de stokstaartjes woont een mannelijke nijpaard alleen.

Gevolgt door een verblijf van een koppel Zuid-Amerikaanse Zeeberen wat veel te klein is.

Dan een verblijf voor leeuwen.

Gevolgt  door de Afrikaanse Olifanten. 3 stuks 1 man en 2 vrouwen.  Het linker deel kan worden gesloten zo dat er een bullenperk onstaat.  Maar aangezien het zo klein is daat de bul bijna al tijd bij de vrouwen.

Tussen het eerste tweede inkijkje bij de olifanten komt er een dromedaris perk voor een koppel.

Na het tweede inkijkje bij de olifanten komt de savanne met 2 Mannelijke netgiraffen, 3 grant’s zebra’s en 3 Thomson Gazelle’s.

Aan het einde van de loopbrug voor de savannedieren is er een kleine horecavoorziening. Naast de horeca vinden we 3 chimpansees in een krap verblijf.

Tegenover de chimpansees woont een mannelijke ijsbeer, in een te klein verblijf.  Hierdoor schud het de hele tijd met de kop heen en weer, loopt het de ijsberen en te bedelen.

De eerst volgende verbouwingen zijn het plaatsen van een nieuw tijdelijk ijsberen verblijf, een nieuw tijdelijk zeeberen verblijf en een nieuw tijdelijk nijlpaarden verblijf.
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #1 Gepost op: januari 18, 2010, 03:20:23 pm »

Het ijsberen verblijf is inmiddels aangelegt. Tussen de savanne en de dromedarissen. Het is veel groter en het heeft een klein bassin, voor de grote steen in het lagere gedeelte.
Tevens is er een chimpansee drachtig.
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #2 Gepost op: januari 18, 2010, 03:31:14 pm »

-Thomson Gazelle geboren.
- Afrikaanse Olifant drachtig!
- De Zeeberen zijn achter de schermen geplaats. Het koppel heeft gezelschap gekregen van een vrouwtje.
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #3 Gepost op: januari 18, 2010, 03:45:53 pm »

-Nog een Afrikaanse Olifant drachtig!
-Nog een Thomson Gazelle geboren.
-Het Nijlpaard is verhuist naar een tijdelijk verblijf tussen de loopbrug van de savanne en het olifanten verblijf in.
 Het binnenverblijf zit in het zelfde gebouw als de olifanten.
- De stokstaartjes gaan naar een andere dierentuin.
  Op de plek van het oude ijsberen en stokstaartje verblijf komt een nieuw verblijf voor ringstaartmaki's, een restaurant, winkel en toiletten.
-Op de plek van het oude nijlpaarden verblijf komt een  woestijn gedeelte met hyena's, dromedarissen, antilopen en woestijnvossen.
JobWilbrink
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #4 Gepost op: januari 18, 2010, 05:19:10 pm »

Dat ziet er allemaal erg netjes uit,
ik ben zelf een voorstander van veel downloads gebruiken, maar je laat zien dat het zonder ook mogelijk is een realistisch ogend park neer te zetten ;)
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #5 Gepost op: januari 18, 2010, 06:47:29 pm »

Geboortegolf in Harm's Safaripark!

ARNHEM- In Harm's Safaripark is een ware geboortegolf aan de gang.  Maarliefst 2 Thomson Gazelles, 2 leeuwen, een chimpansee en een Dromedaris zijn ter wereld gekomen de afgelopen weken. Verder zijn er nog 2 olifanten en een chimpansee drachtig. Het park is ook nog druk bezig met bouwen. Binnekort moeten de verblijven voor Ringstaartmaki’s, Hyena’s, Sabeloryxen, woestijnvosjes en Gazelles af zijn.

Extra info
De gazelles zullen Dorcasgazelles en Mhorr-Gazelles zijn. Verder komen er Gestreepte Hyena’s.
michaelfan
Zoo Freak!

Michaelfan's Picasa
« Reageer #6 Gepost op: januari 18, 2010, 08:14:54 pm »

Het gebruik van Zoo Tycoon is hier de laatste tijd wel erg populair he?
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #7 Gepost op: januari 18, 2010, 08:24:20 pm »

Het gebruik van Zoo Tycoon is hier de laatste tijd wel erg populair he?

Is ook prachtig getekend ook, ben volop in opleiding.  ;)
Soms zou ik een vogel willen zijn.
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #8 Gepost op: januari 18, 2010, 08:25:13 pm »

ik ben zelf een voorstander van veel downloads gebruiken, maar je laat zien dat het zonder ook mogelijk is een realistisch ogend park neer te zetten ;)

Daar werd mijn pc niet echt sneller van en zo realistisch zijn de meeste downloads ook weer niet, vind ik dan. Met een beetje creativiteit kan je altijd een realistisch park bouwen.
JobWilbrink
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #9 Gepost op: januari 19, 2010, 05:34:19 pm »

Dan heb ik het over dingen als Gebouwen enz.
Maar tegenwoordig zijn er erg goede designers die dieren tot op de details kunnen maken ;)
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #10 Gepost op: januari 19, 2010, 08:46:33 pm »

Weer wat nieuw's uit Harm's Safaripark!
- Naast de vrouwelijke chimp die 2 maanden geleden (Gister) geboren was, is er nu een mannelijke chimp geboren.
- Twee Thomson Gazelle's naar Monde Sauvage verhuist (Volgens Zoo Tierliste mannegroep). Vanuit uit daar weer een man gekregen. Het bestand bestaat nu uit 1.4.0.1. 
- 2 Zuid-Amerikaanse  Zeeberen drachtig
- Een Bongo man gekregen. Hij zit in het oude verblijf van de Dromedarissen.

Dan verder naar het Woestijn gedeelte. Er is hier 7 maanden aan gebouwt.
De plattegrond ziet er momenteel zo uit:

In het eerste gedeelte vinden we het verblijf voor een koppel Fenniks. Het verblijf zit aan de kas vast. In het woestijn gedeelte loop je eigelijk een ronde om de kast en daarna ga je de kas binnen.

En een eindje verder kom je bij een smal verblijf voor 1.4 Dorcasgazelles, 1.3 Mhorr-Gazelles, 1.3 Sabeloryxen en 1.2.0.1Dromedarissen. Dit verblijf is in de toekomst ook te bezoeken met de autosafari.

Om de hoek is een verblijf voor een koppel Gestreepte Hyena’s. Het woestijn gedeelte is aangeplant met winterharde palmen en bomen. Op de bodem zijn wat verschillende grassoorten geplant.

Dan ga je de kas binnen waar een verblijf voor 3 Sporenschildpadden te zien is.

De kas is aangeplant met cactussen,  grassen en bomen. Verder op is het binnen verblijf voor de Fenniks de zien. Via een ruit is deze verbonden met het Sporenschildpadden  verblijf, zo lijkt het net dat het 1 verblijf is.

Naast het woestijn gedeelte is het entree gebied ook af. In het entree gebied wonen 1.2 Ringstaartmaki’s op een eiland.

Bezoekers kunnen hier ook voor een kleine betaling een koptelefoon krijgen met een rondleiding. Naast tegenover het entree gebied ligt een restaurant, terras, speeltuin, winkel, fotoservice en toiletten voor bezoekers.

Verder ligt er naast de ingang een verzorgingscentrum voor het personeel (hoedje op de plattegrond). Het is inmiddels al februari, 10 maanden na de opening. Dit jaar vverwachten we 2 jonge olifanten!
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #11 Gepost op: januari 19, 2010, 10:30:07 pm »

Het Nijlpaard is achter de schermen geplaatst. Dit omdat de Olifanten bul hier nu staat, het verblijf is ook wat aangepast. De bul is verhuist omdat een deel van het bullenperk is afgebroken, aangezien we daar binnen kort gaan bouwen aan een nieuw olifanten verblijf. Ook omdat de beide vrouwen nu op het punt staan te bevallen, zo kunnen hun van het andere deel van het oude bullen perk gebruik maken. Ook de leeuwen zijn achter de schermen geplaatst voor de bouw. Bij de chimps is een kleine aanpassing gedaan.

De Thomson gazelles hebben ook weer twee jongen, deze zijn nog van de oude mannen. Hierdoor komt  het aantal op 1.6.0.3.
Verder is er een Zeebeer geboren (achter de schermen).
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #12 Gepost op: januari 20, 2010, 10:59:28 am »

Net even op internet gezocht naar downloads. Ik ben nu ook helemaal voor downloads, sommige zijn echt prachtig. Mijn eerst Download is nu de Mhorr-Gazelle.
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #13 Gepost op: januari 22, 2010, 07:03:57 pm »

Er is weer veel gebeurt en gebouwt:

-2 mannelijke olifanten geboren! Achter het verblijf op de foto wordt hard gewerkt aan de Safari. Hierin krijgen de Olifanten, Leeuwen, Giraffen, Zebra's en als nieuwe soorten Cheeta's en Neushoorns een nieuw verblijf. De autosafari gaat dan tevens open! Morgen meer details!
- 1 Zebra, 1 Zeebeer en een Hyena geboren.
- Om de autosafari straks een beetje compleet te maken naast het Woestijn deel en de Safari deel. Komen er nog Rendieren en Elanden bij, de bongo's krijgen ook een verblijf langs de autosafari.

Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #14 Gepost op: januari 23, 2010, 11:32:29 pm »

Het Safari deel zal bestaan uit  een kopje met daarop een restaurant, uitzicht punt, verblijf voor Witstaartmangoesten en daar onder de stallen (een beetje een Burgers' idee) . Aan de ene kant van het kopje komen de Afrikaanse Olifanten en aan de andere kant de savanne met Grant's Zebra's, Impala's, Thomson Gazelle's, mannengroep Netgiraffen, Witbaardgnoe's, Oost-Afrikaanse Kroonkraanvogels en mannengroep Breedlipneushoorns. Om het gebied heen krijgen Cheeta's, leeuwen en Knobbelzwijnen een verblijf.
Verder is er een Chimpansee drachtig en zijn er 2 Ringstaartmaki's geboren.
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Harm's Safaripark - Theme by Mustang Forums