Dierennieuws, dierenvragen etc 2010

Zoosite forum - Dierennieuws, dierenvragen etc 2010

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:56:33 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  Dierennieuws, dierenvragen etc 2010
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] Omlaag Print
Auteur Topic: Dierennieuws, dierenvragen etc 2010  (gelezen 11219 keer)
sharkmember
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #210 Gepost op: december 20, 2010, 08:21:04 pm »

Als het de reuzenhaai is, kan al niet, dat zijn planktoneters. Als het een hamerhaai is, ik zie nergens de hamervorm, dus weet niet welke soort het nu eigenlijk is.

Ik hou van HAAIEN maar het meest nog van mijn gezin:)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #211 Gepost op: december 21, 2010, 08:23:59 am »

Die haai ziet er inderdaad meer uit als een doden reuzenhaai

De haai op die foto ziet er idd uit als een reuzenhaai, maar dat strand is vrijwel zeker niet Egypte.
te donker zand, te groene zee. lijkt mij eerder een europese kust te zijn.

Elke ietwat serieuze haaienliefhebber weet dat de voorkeurstemperatuur van de reuzenhaai ligt rond de 15°, dus dat er een opduikt in een zee die doorgaans 10 tot 13° warmer is, da's op zijn best onrealistisch. En dat dat dier dan nog domweg een bezopen toerist op zijn kop krijgt, is zelfs niet meer onrealistisch, da's gewoon een sprookje.

Gewoon een journalist die een foto zocht bij een stoer verhaal, compleet doelloos om daarover te speculeren.
geldt voor wel meer foto's over dat hele egypte/haaien gedoe.

Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #212 Gepost op: december 22, 2010, 03:29:40 am »

Citaat
Elke ietwat serieuze haaienliefhebber weet dat de voorkeurstemperatuur van de reuzenhaai ligt rond de 15°, dus dat er een opduikt in een zee die doorgaans 10 tot 13° warmer is, da's op zijn best onrealistisch. En dat dat dier dan nog domweg een bezopen toerist op zijn kop krijgt, is zelfs niet meer onrealistisch, da's gewoon een sprookje.

Reuzenhaaien worden waargenomen in de middellandsezee, of ze zo ver komen als de rode zee weet ik niet. Maar dat een dronken toerist een haai aan d eoppervlakte ziet en zich niet bedenkt, kan ik me wel voorstellen eigenlijk. De reuzenhaai staat immers bekend als ' basking shark' , en zou zeker voor een dronken toerist een makkelijk doelwit zijn, aangezien het dier wss geen gevaar zag, en lekker loom daar naartoe zwom. Het is geen verklaring voor het rode zee verhaal, maar als je de feiten van dronken toerist, rustig zwemmende grote haai, en het vaak absoluut ontbreken van enige kennis omtrent haaien bij elkaar optelt, kan ik me wel wat bij dit verhal voorstellen.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #213 Gepost op: december 22, 2010, 11:55:39 am »

dat het verhaal best waar kan zijn, ok.
het is een erg onwaarschijnlijke situatie, maar het kan.

Ik heb het er echter over dat de foto niets met het artikel te maken heeft, maar gewoon zonder voorkennis erbij is geflikkerd. Gewoon omdat reuzenhaaien niet in ondiepe tropische wateren voorkomen en dat is een FEIT.

Dus zolang er geen foto opduikt die wel van die bewuste haai genomen is, blijft het doelloos te speculeren over de soort. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de andere artikelen van haaienaanvallen in Egypte. Als daar foto's van witte haaien bij staan, geloof je dat toch ook niet. Dat soort artikels met dat soort foto's is sensatiejournalistiek en heeft weinig met accurate informatie te maken.
stick
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #214 Gepost op: december 23, 2010, 05:27:01 pm »

Zouden ze bij de zeeotters in Portugal K.I. kunnen doen? Zouden de amerikanen dat willen. Zou wel goed zijn voor de populatie in Europa
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #215 Gepost op: december 23, 2010, 05:37:00 pm »

Zouden ze bij de zeeotters in Portugal K.I. kunnen doen? Zouden de amerikanen dat willen. Zou wel goed zijn voor de populatie in Europa
In principe zou dat kunnen. buisje zaad opsturen kost niks.
1 probleem:

De VS ziet momenteel geen nut in fok met zee-otters. Die gebruiken hun beschikbare ruimte voor wezen-opvang.
Zeker nu blijkt dat die zich ook  voortplanten in het wild en imprint dus minimaal is, zie ik dat op korte termijn niet veranderen.
stick
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #216 Gepost op: december 23, 2010, 06:15:18 pm »

Dat de vs het nut er niet van inziet van fok met zeeotters kan ik wel snappen. Ze hebben daar genoeg opvang van dieren om te tonen aan het publiek. Is eigenlijk hetzelfde met de zeekoeien. Maar daar zijn we in Europa natuurlijk niks mee. Ze zouden wel mogen meehelpen aan de populatie in Europa. Dat ze geen dieren naar hier willen sturen wil ik ook nog snappen, maar een baar buisjes sperma kan toch geen probleem zijn. Ach ja, misschien dat ze in de toekomst toch nog een paar dieren naar hier sturen.
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #217 Gepost op: december 31, 2010, 05:57:28 pm »

Leuke beelden van nieuwsgierige ijsberen bij  een camera verstopt in een nep ijsblok: http://www.dumpert.nl/mediabase/1275341/a650ba99/ijsberen_slopen_spy_cams.html
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Dierennieuws, dierenvragen etc 2010 - Theme by Mustang Forums