[nieuwtjestopic] GROTE kleine dierentuinen 2010

Zoosite forum - [nieuwtjestopic] GROTE kleine dierentuinen 2010

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:54:18 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  [nieuwtjestopic] GROTE kleine dierentuinen 2010
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Omlaag Print
Auteur Topic: [nieuwtjestopic] GROTE kleine dierentuinen 2010  (gelezen 9755 keer)
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Reageer #30 Gepost op: april 04, 2010, 12:08:17 am »

Laten we het hopen.

Wat ik nog vergeten  te vertellen ben is dat er afgelopen week nog 2 ringstaartmaki's zijn geboren.
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #31 Gepost op: april 05, 2010, 12:35:18 pm »

Gisteren voor het eerst naar Vlindertuin Berkenhof geweest die inmiddels Berkenhof's Tropical Zoo het. Altijd leuk om voor het eerst naar een dierentuin(tje) te gaan. Het was erg druk, maar na 4en kun je wel weer lekker rustig rondlopen.
Sinds dit jaar zijn er dus niet alleen vlinders te bewonderen, maar ook vogels en reptielen. Er zitten 2 toekans in een verblijf en de rest van de vogels (zebravinken, een duivensoort, parkieten). Er is een groot verblijf voor groene leguanen en een open verblijf voor 2 soorten teju's. En er is nog een open verblijf voor dwergkrokodillen. Aan de achterwand van de kas zijn de rest van de reptielen te vinden. Op de begane grond is een muur met verblijven gebouwd waar o.a. wat slangensoorten, kikkers en een panterkameleon zitten. daar boven is een 2e verdieping met uitzicht over de vlindertuin een een rij exo-terra bakken met reptielen. Daar vonden we ook wat kikkers, een salamander, 3 soorten daggekko's (phelsuma klemmeri, quadriocellata, en een grandis), luipaardgekko's, anolis, wimpergekko's, tokeh's, dwerggekko's en nog wat soorten.
De kas zelf is mooi ingericht met veel planten en een muurtje met een waterval. De verblijven voor de andere dieren op de begane grond zijn mooi geintegreerd. Tussendoor kun je wat eten en drinken in het bijbehorende restaurant waar ze lekkere tosti's hebben en nog veel meer ;) Ook is er nog een tuin buiten waar je door heen kan wandelen, maar gezien het "mooie" weer van gisteren lekker binnen gebleven.

pluspunten:
mooie kas, veel te zien en mooi ingericht.
restaurant erbij toch ook wel een pluspunt, ff uit de warmte om wat te eten en te drinken en daarna kun je nog een rondje door de kas doen.
uitbreiding van diersoorten, ben zelf altijd wel snel uitgekeken naar vlinders, reptielen kunnen me wat langer boeien ;)

minpunten:
iedereen mag aan de vlinders zitten
vond niet elke reptielensoort optimaal zitten. een salamander zonder water houden (alleen op een hele vochtige bodem) vind ik raar, maar dat kan aan mij liggen. (terwijl exo terra's prima onder water te zetten zijn). En nu zijn we een beetje zeikerds als het om phelsuma's gaat, maar een 45x45 bakje voor een grandis vonden we toch wel heel minimaal. Daarnaast was er geen bamboe te vinden in alle 3 de verblijven waar ze lekker op kunnen zonnen of in kunnen zitten. En de klemmeri's deden wat kleine gekko's goed kunnen: zich verstoppen achter de achterwand ;)

Maar we hebben ons wel vermaakt en daarna getekende reptielen wezen kijken in "How to train your dragon" ;)
Harimau
Anti-edit-groep
Zoo Liefhebber
*

« Reageer #32 Gepost op: april 05, 2010, 01:14:45 pm »

Er zijn salamanders die het grootste deel van het jaar op het land leven en enkel een vochtige omgeving nodig hebben, alhoewel een droog plekje ook noodzakelijk is...
Bijvoorbeeld: vuursalamander (Salamandra), krokodilstaartsalamander (Tylototriton)....
Ze zetten wel eitjes af in het water...1 enkele soort (Ambystoma opacum) zet eitjes af op een vochtige plek onder de grond....
De meeste soorten worden in de salamander-hobby succesvol gefokt... 8)
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #33 Gepost op: april 08, 2010, 04:00:53 pm »

Faunapark flakkee heeft 3 Prairiehondjes van Blijdorp gekregen.
Bron: http://www.dagjeweg.nl/nieuwsredactie/nieuws/13557/Prairiehonden%20wennen%20aan%20het%20zonnetje

Ik had nog nooit gehoord van het parkje.
Hier de site van het dierenparkje: http://www.faunaparkflakkee.nl/web/show/home
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #34 Gepost op: april 08, 2010, 04:45:22 pm »

leuk parkje voor als je er in de buurt bent. Aardige roofvogel, uilen en papegaaien collectie. Meerdendeel van de dieren is eigendom van mensen die bij het park betrokken zijn als vrijwilliger en als ik het goed heb zijn de meeste roofvogels, uilen en zoogdieren van een handelaar.
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #35 Gepost op: april 12, 2010, 12:09:04 pm »

Taman Indonesia is op de digitale tour, naast een twitter hebben ze nu ook een hyves en een facebookpagina.
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #36 Gepost op: april 19, 2010, 09:26:52 am »

Gisteren voor het eerst in Taman Indonesia geweest en eigenlijk maar 1 kritiekpuntje, dat het ongeveer 20 km verder ligt dan "the middle of nowhere". Verder natuurlijk een prachtig weertje waardoor het eigenlijk al niet mis kon, maar ook het parkje vond ik echt heel leuk. Verblijven op orde, vogels allemaal prima gezond (behalve de hinkende goudfazant en de wel erg mottig uitziende purperhoen) en naast een prima collectie ook erg actieve civetkatten gezien (als ze actief zijn vormen ze een geweldig leuk verblijf).

Wat ik ook leuk vond was het "volieres in een voliere" idee. Terwijl je door gaas staat te kijken naar vogels, sta je in een voliere en vliegen er allemaal exotische vogels om je heen. Aanrader voor andere tuinen en opvallend genoeg erg "vernieuwend" (ken het alleen uit kassen).

Verder complimenten van de tante van de barman, de indonesische hapjes waren erg lekker :) prima middagje uit.
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #37 Gepost op: april 28, 2010, 03:42:45 pm »

Zeearend broedt kuikens uit in Wonderwereld Ter Apel
Ter Apel - ‘Het is heel bijzonder dat ze hier zo goed doen,’ vertelt Cees van Dashorst directeur van Wonderwereld in Ter Apel. Van Dashorst heeft het over zijn twee pasgeboren kuikens van de zeldzame Stellers Zeearenden. De kuikens kwamen op zaterdag 24 april ter wereld. De Stellers Zeearend is een van de grootste soort zeearend en heeft een vleugelspanwijdte van 2.5 meter.
De vogel is in het wild en in gevangenschap zeer zeldzaam. Oorspronkelijk komt de Stellers Zeearend voor in Noord Korea en Rusland, maar door olieboringen gaat het leefgebied daar snel achteruit. De vogel wordt in gevangenschap niet veel gehouden, laat staan dat zij zich dan voortplanten. ‘In Europa zijn er vorig jaar ongeveer zes eieren uitgekomen waarvan twee kuikens hier in Wonderwereld. Een kuiken daarvan is succesvol groot geworden.’ zegt Van Dashorst.
Het paar dat vorig jaar de kuikens kreeg heeft ook dit jaar succes. Een ander broedend stel, bleek lege eieren te hebben.

Bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/112728/Zeearend_broedt_kuikens_uit_in_Wonderwereld_Ter_Apel.html

Tja, je zult toch maar lege eieren leggen...

jwer
Zoo Freak!

« Reageer #38 Gepost op: april 28, 2010, 06:00:02 pm »

Maar 6 kuikens? Waar komen opeens al die Steller's vandaan in gevangenschap dan?
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #39 Gepost op: april 29, 2010, 08:10:52 pm »

Is er dan zo'n sterke toename in Steller Zee-arenden. De laatste club die binnen kwam waren bij mijn weten in beslag genomen dieren (waarvan 2 naar Rotterdam zijn gegaan en een stel andere dieren naar Duitsland) dit doordat een bekende roofvogelhandelaar de import papieren niet volledig op orde had.
portugaal
Zoo Groentje
*

« Reageer #40 Gepost op: april 29, 2010, 08:49:56 pm »

Maar 6 kuikens? Waar komen opeens al die Steller's vandaan in gevangenschap dan?

Hoe bedoel je 'opeens' ? Er zitten al jaren meer dan 100 Steller zeearenden in Europa, de meeste in niet EAZA tuinen, wegens plaatsgebrek. Zo heeft Wonderwerled al jaren vier koppels en ook diverse particulieren in Nederland hebben al een aantal jaar een of meer koppels.

jwer
Zoo Freak!

« Reageer #41 Gepost op: april 29, 2010, 09:52:45 pm »

Nouja, ik weet nog dat ik naar Avifauna wilde omdat ze die daar hadden en het was steeds enorm bijzonder dat ze zich daar voortplanten. Nu schijnen ze steeds meer op te duiken. Zal wel aan mij liggen dat dat zo lijkt, maar als je zootierliste der naast legt blijkt ook wel dat er de laatste 5 jaar aardig wat nieuwe houders bij zijn gekomen. Vond ze eerst heel bijzonder, nu zie je ze steeds vaker en ze zullen toch ergens vandaan moeten komen, hoe kunnen er dan in 1 jaar maar 6 kuikens zijn?
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #42 Gepost op: mei 05, 2010, 08:08:24 pm »

oliemeulen heeft leuke actie voor mama's met fobieen
http://www.zoosite.nl/site/node/668
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Reageer #43 Gepost op: mei 12, 2010, 06:37:10 pm »

De entree van het Van Blankendaeall Park is verhuist van de bogtmanweg naar de veilingweg.

Citaat
tuitjenhorn - 
Bewoners van de Bogtmanweg en aanpalende straten zijn opgelucht over het feit dat de ingang van het Van Blanckendaell Park is verhuisd naar de Veilingweg. Minder blij zijn ze er mee dat hun adressen in een nieuwsbrief van het dierenpark gepubliceerd zijn.

Omwonenden hadden een brief met handtekeningen aan parkvoorzitter Piet Blankendaal gestuurd. In de brief verzoeken ze geen parkeerterrein met een ingang aan de Bogtmanweg te maken omdat het 'een ongekend zware belasting voor de woongemeenschap zou zijn'. Blankendaal besloot daar op de entree van het park aan de Bogtmanweg te sluiten en de hoofdingang te verplaatsen naar de Veilingweg. Daar is al een parkeerterrein voor 400 auto's.
Dit besluit is gepubliceerd in een nieuwsbrief van het dierenpark net als de brief van de bewoners, hun adresgegevens en handtekeningen. Veel bewoners vinden het ongepast dat hun brief openbaar gemaakt is. ,,Niet dat wij wat te verbergen hebben. Maar zoiets kun je gewoon niet maken. Wij hebben niks tegen een dierenpark. Maar zo zoetjes aan ontstaat hier een echte dierentuin voor een half miljoen bezoekers'', zegt een van hen.

Bron : NHD
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2010, 08:05:35 am door Svenneke » Gelogd
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #44 Gepost op: mei 24, 2010, 09:34:48 am »

3 Bengaalse Tijgerkatten geboren in Taman Indonesia.
Bron: Twitter en Hyves
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, [nieuwtjestopic] GROTE kleine dierentuinen 2010 - Theme by Mustang Forums