Center Parcs parken - Dieren?

Zoosite forum - Center Parcs parken - Dieren?

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:44:09 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  Center Parcs parken - Dieren?
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Center Parcs parken - Dieren?  (gelezen 1395 keer)
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Gepost op: november 16, 2009, 08:46:07 pm »

Ik weet dat er in de Huttenheugte een verblijf met wasberen zit.
Zitten er in de verdere parken ook dieren?
Ook in de Eemhof? Ivm met vakantie :)
Bor
Zoo Liefhebber

« Reageer #1 Gepost op: november 17, 2009, 01:18:07 pm »

Een weekendje lekker burgerlijk naar CenterParcs. Wellicht denken jullie nu, wat moet dat op Zoosite? Ga lekker op weekendjeweg.nl ouwehoeren over je bungalowpark!!! In principe hebben jullie gelijk, maar ……. toch heeft dit een raakvlak met dieren(tuinen).

Ik was namelijk in het Heijderbos en op dit park staat een Jungle Dome. Dit ie een overdekte hal waar in een tropisch klimaat over touwladders, bruggen etc. geklauterd kan worden. De aankleding is schitterend met tropische bomen en planten, waterval en ……. dieren. Tot mij verbazing zag ik  3 dwergflamingo’s (phoeniconaias minor), diverse sporenkieviten (vanellus spinosus), kookaburra’s, 2 Chinese muntjaks, een Prevost-eekhoorn (callosciurus prevostii) en vooral veel tropische vogels. Ik heb op borden gezien dat er in ieder geval een swainson-toekan, een groefsnaveltoekan en een bonte tok rondvliegen.

Zoals jullie aan de diersoorten kunnen zien wordt hier niets gethematiseerd op werelddelen, gewoon een tropisch Aziatisch-Oceanisch-Amerikaans-Afrikaanse mix. Overal zag je allerlei kleuren voorbij fladderen. Volgens de folder zijn er 470 vogels van 120 verschillende soorten. Er zijn kleine dierenparkjes die het met minder moeten doen!

Zoals je hierboven kunt lezen, hebben ze in Heijderbos een redelijke collectie dieren. Verder hebben ze geloof ik in iedere plaza wel een paar schildpadden.
Verder meen ik mij te herinneren dat ze in de Kempervennen of in het Vennenbos (al lang niet meer van Centerparcs) Europese otters hadden, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden.
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #2 Gepost op: november 17, 2009, 07:45:59 pm »

Er zijn toch ook centerparks waar je kan snorkellen en dan door een ruit tropische vissen ziet.
palawas
Gast
« Reageer #3 Gepost op: november 17, 2009, 08:31:33 pm »

Volgens mij was de eemhof daar een van maar of dat nog zo is weet ik niet.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #4 Gepost op: november 17, 2009, 10:30:09 pm »

Dat is het Heijderbos, daar ben ik vorig jaar geweest. Ze hebben zelfs haaien die je kunt zien onderwater! :)
Bor
Zoo Liefhebber

« Reageer #5 Gepost op: december 27, 2011, 03:57:33 pm »

Vorige maand in de Kempervennen geweest. Hier kon je ook snorkelend aquaria bekijken. In de plaza hadden ze kraanvogels. Dit waren in beslag genomen dieren.
kuine
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: december 30, 2011, 07:45:52 pm »

Dat is het Heijderbos, daar ben ik vorig jaar geweest. Ze hebben zelfs haaien die je kunt zien onderwater! :)

Wat voor haaien dan?
Hamerhaai
Zoo Liefhebber

« Reageer #7 Gepost op: december 30, 2011, 11:37:38 pm »

Even opgezocht op youtube en het is de zwartpuntrifhaai (Carcharhinus melanopterus).
« Laatst bewerkt op: december 31, 2011, 02:17:41 pm door Hamerhaai » Gelogd
Only after the last tree has been cut down  Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught 
Only then will you find that money cannot be eaten
Bor
Zoo Liefhebber

« Reageer #8 Gepost op: december 31, 2011, 01:50:17 am »

Vorige maand in de Kempervennen geweest. Hier kon je ook snorkelend aquaria bekijken. In de plaza hadden ze kraanvogels. Dit waren in beslag genomen dieren.

Oh ja, er was in Kempervennen ook nog otterverblijf.
stick
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #9 Gepost op: januari 01, 2012, 07:14:12 pm »

In de vossemeren hebben ze in de plaza flamingo's, blauwgele ara's en grote alexanderparkieten. Dan nog een verschillende waterschildpadden en goudvissen/koi's!! Ook hebben ze een soort van overdekt pirateneiland waar ook vogels los rondvliegen, ik dacht roodoorbuulbuuls, roodkuifkardinalen, chinese appelvinken, afini appelvinken en nog wel soorten waarvan ik het niet meer weet.
In het zwembad heb je dan het bad waar je kan snorkelen tussen de aquarium's. Allemaal zoutwatervissen en de haaien daar zijn vogels mij ook zwarttiprifhaaien (maar ik ken zoveel niet van haaiensoorten).

In het meerdal hebben ze in de plaza blauwvoorhoofdamazones, grijze kroonkraanvogels en natuurlijk ook de schildpadden en koi's. Er staat in het meerdal ook nog een oude verblijf waar ooit opgevangen eekhoorns in zaten, maar nu zitten daar fazanten in.

In de kempervennen hadden/hebben ze inderdaad een otterveblijf, maar of die er nog zijn weet ik niet. Vroeger hebben ze er zelfs mee gekweekt. In de plaza hebben ze ook grijze kroonkraanvogels en daar hebben ze zelfs ooit een jong van gehad, maar ook allemaal lang geleden. In het zwembad heb je ook zo een bad waar je kan snorkelen maar dan met zoetwatervissen zoals piranha's!
Bor
Zoo Liefhebber

« Reageer #10 Gepost op: januari 01, 2012, 08:46:10 pm »

In de kempervennen hadden/hebben ze inderdaad een otterveblijf, maar of die er nog zijn weet ik niet. Vroeger hebben ze er zelfs mee gekweekt. In de plaza hebben ze ook grijze kroonkraanvogels en daar hebben ze zelfs ooit een jong van gehad, maar ook allemaal lang geleden. In het zwembad heb je ook zo een bad waar je kan snorkelen maar dan met zoetwatervissen zoals piranha's!

Zoals hierboven al geschreven, ben ik twee maanden geleden nog op de Kempervennen geweest. Het otterverblijf is er nog steeds, net als de kroonkraanvogels. Het snorkelaquarium is nu echter niet meer zoet, maar zoutwater. Ook hier zaten kleine haaitjes in.
sharkmember
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #11 Gepost op: januari 01, 2012, 09:33:59 pm »

Even opgezocht op youtube en het is de zwartpuntrifhaai (Carcharhinus melanopterus).

Er zitten daar 2 Zwartpuntrifhaaien :)

Ik hou van HAAIEN maar het meest nog van mijn gezin:)
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #12 Gepost op: januari 02, 2012, 11:15:58 am »

Misschien een rare vraag maar hebben deze parken dan geen dierentuinvergunning nodig?
Hamerhaai
Zoo Liefhebber

« Reageer #13 Gepost op: januari 02, 2012, 12:55:06 pm »

Dat vroeg ik me ook al af.
Only after the last tree has been cut down  Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught 
Only then will you find that money cannot be eaten
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #14 Gepost op: januari 02, 2012, 01:32:18 pm »

Ik denk dat ik ook wel het antwoord weet :).
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Center Parcs parken - Dieren? - Theme by Mustang Forums