Hoe gaat het nu met Zoo Bois de Vincennes in Parijs

Zoosite forum - Hoe gaat het nu met Zoo Bois de Vincennes in Parijs

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
februari 09, 2012, 08:57:09 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Europa
| | |-+  Frankrijk
| | | |-+  Hoe gaat het nu met Zoo Bois de Vincennes in Parijs
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Hoe gaat het nu met Zoo Bois de Vincennes in Parijs  (gelezen 2469 keer)
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #15 Gepost op: maart 02, 2010, 01:07:11 pm »

dank voor de lijst. Klinkt best realistisch afgezien van de spaanse lynx dan. Dat zal vast niet gebeuren.
Mooi dat ze geen olifanten nemen! En ook goed dat ze zich op en paar gebieden toeleggen en niet heel de wereld willen laten zien. Geen azie, geen noordamerika... Dat laat zien dat er tuinen met beperkte ruimte zijn die wel durven te kiezen.
Ben benieuwd wat er later nog in equatioriaal afrika gaat komen. Ik hoop dat ze okapis weer in de collectie op willen nemen. (ergens hoop ik ook dat de aye-ayes terugkomen ook al worden ze niet genoemd. Al zal dat niet simpel zijn gezien de aantallen in europa :s )
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #16 Gepost op: maart 02, 2010, 01:46:16 pm »

inderdaad leuke lijst al zijn er wel meer soorten op de lijst die moeilijk gaan worden, raszuivere patagonische poema's bijv.
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #17 Gepost op: maart 02, 2010, 02:43:30 pm »

Dat wordt vrezen voor de sifakas en grijze bamboemaki's in Nederland :(
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
ZOOgr
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #18 Gepost op: maart 02, 2010, 03:57:41 pm »

De bamboemaki's en sifakas (op het mannetje wat er al was na) zijn toch gewoon "geleend"? Net zoals er Aye-aye's uitgeleend zijn aan een dierentuin in Engeland.

Verder vind ik de lijst heel mooi, jarbiru's zou ik graag terug zien in Europa maar ik weet niet of die wel zo makkelijk te halen zij. Net zoals de Spaanse Lynx  ben benieuwd het zou wel helemaal te gek zijn.
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #19 Gepost op: april 25, 2010, 01:47:34 pm »

Guyana  :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

en van het rijtje dat Svenneke noemt heb ik daar in de zoo gezien
Jaguar laagland tapir,  Boshondje Neusbeer  hyachinthara  brulaap  geelborstkapucijnaap groene leguaan, lamantijn, arapaima, luiaard
en natuurlijk heb k nog heel veel enge dieren in het wild gezien (lees; spinnen, salamanders, krokodillen etc)

Ga zeker kijken. Ben ook beniewd of ze misschien een samenwerkingsverband aangaan met bv Guyana Zoo (die hebben echt dieren uit het wild die gevangen zijn of die door een ongeluk uiteindelijk in de zoo terecht zijn gekomen).

Ben erg benieuwd naar de plannen verder.

Wanneer is het de planning dat het weer open gaat?

Jabiru's zijn niet tof trouwens; die vallen je zo aan als je een foto staat te maken, net als een jaguar trouwens ;)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #20 Gepost op: oktober 16, 2010, 04:36:22 pm »

nieuwtje uit Vincennes (dank u zoonaute)

Rodolphe het mannelijke nijlpaard is verhuisd naar Algiers, waar hij gezelschap krijgt van een jong vrouwtje.
de nijlpaarden zijn niet mee verhuisd met de grote verhuizing in 2009, omdat er problemen waren met het vrouwtje en haar transportkist. Intussen is beslist dat zij in europa blijft (zit nu in Hannover)
Scleropages formosus (Aziatische arowana)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #21 Gepost op: december 12, 2010, 11:24:02 pm »

Linkje die Kevin op zoonaute postte en ik jullie niet wil onthouden.

we kunnen al lekker kwijlen, al steekt er nog geen spade in de grond
http://www.lemoniteur.fr/155-projets/video/698428-visite-commentee-du-futur-zoo-de-vincennes-avec-genevieve-biraud-bridenne-directrice-des-jardins-bot
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #22 Gepost op: december 13, 2010, 12:21:45 am »

ZIet er top uit! Sven kan jij een korte samenvatting geven? Wanneer is de planning dat het af moet zijn?
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #23 Gepost op: december 13, 2010, 08:12:14 am »

zoals gezegd, zit er nog geen spade in de grond.
volgens deze link zou bouw in 2011 beginnen (eerder is gezegd geweest sept 2010, maar da's dus niet gebeurd)

het zou eind 2013 opgeleverd moeten worden en opening in maart 2014.
waarschijnlijk zal de bouw ook in fases gebeuren, dus niet alles zal vanaf dag 1 gebouwd/aanwezig zijn.
Johnny
Zoo Freak!

« Reageer #24 Gepost op: december 13, 2010, 11:07:32 am »

Ziet er heel goed uit. De parijzenaars kunnen straks trots zijn op hun dierentuin.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #25 Gepost op: december 13, 2010, 11:21:45 am »

Ziet er inderdaad heel netjes uit. En eindelijk een tuin die aan de vrij vliegende flamingo's gaat in een doorloop voliere. Hopelijk betekent dat ook betere kweekresultaten daar. Wat me wel tegenvalt weer een Madagaskarhal komt er nu niemand op het idee om aan bijv een Papua Nieuw-Guinea hal te gaan of zo. 
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #26 Gepost op: december 13, 2010, 11:45:01 am »

Dit die er erg goed uit! Maar wel even afwachten of dat werkelijk zo is, want een beplante savanne ziet er op een filmpje wel leuk uit maar vaak ziet het er alleen de eerste week zo uit. Mooie soorten zoals veelvraten, poema's, fossa's, sifaka's, zeekoeien en de verblijven zien er ook zo uit , ik zeg laat maar komen.
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #27 Gepost op: februari 10, 2011, 04:27:30 pm »

Iemand al nieuwe ontwikkelingen te melden?
Rick651
Zoo Liefhebber

« Reageer #28 Gepost op: februari 26, 2011, 06:37:48 pm »

Ben er afgelopen vrijdag langs geweest, er is echt helemaal niks te zien. Het lijkt wel een spook dierentuin.. geen dieren, geen mensen, alleen maar veel onkruid en stukken gevallen rots.
Een van de entree's was besmeurd met graffitie. Zo als ik het kon zien door het hek, gebeurd er nog niet veel. Volgens de doeken op de ingang moet die toch echt in 2013 open gaan, dus dan maar weer is die kant op :D
gelada
Zoo Liefhebber

« Reageer #29 Gepost op: februari 28, 2011, 12:13:47 am »

Ben er afgelopen vrijdag langs geweest, er is echt helemaal niks te zien. Het lijkt wel een spook dierentuin.. geen dieren, geen mensen, alleen maar veel onkruid en stukken gevallen rots.
Een van de entree's was besmeurd met graffitie. Zo als ik het kon zien door het hek, gebeurd er nog niet veel. Volgens de doeken op de ingang moet die toch echt in 2013 open gaan, dus dan maar weer is die kant op :D

Ben je binnen geweest?

Lopen als het goed is dagelijks z'n 3 A 4 man personeel rond voor de bewaking, de verzorging van de giraffen en sifaka's. Zoals ze mij hebben verteld in het najaar van vorig jaar word er in 2014 begonnen met bouwen en moet het 2018 open gaan. vorig najaar hadden ze ook nog een aantal dieren zitten die nog weg moesten, hieronder ook bijv de nijlpaarden. Er werd vorig jaar zelfs nog niet gesloopt.
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Hoe gaat het nu met Zoo Bois de Vincennes in Parijs - Theme by Mustang Forums