Op zondagochtend heerlijk naar Jardin du Zoologique geweest. Geen idee wat te verwachten, behalve dat het gratis was (en zelfs als je dat lees denk je nog 'yeah sure').
Bezoek aan het park in zijn geheel begon wat minder prettig met een persoon die gereanimeerd werd.
Dus op weg naar de zoologique.

Het eerste wat we spotten was de giraffenstal, maar geen giraf te zien. We vroegen ons nog af of de dieren al buiten waren.

Langs een oude kooi die symbool stond voor de inrichting van de Jardin du Zoologique vroeger.

Langs een hele mooie flamingo vijver, en niet zichtbare maar wel hoorbare maki's....

En toen was daar 1 van de mooiste savannes die ik heb gezien. Mooi aangelegd. Het was ook mooi weer dus de omgeving was prachtig

Op mijn picasa nog meer sfeerfoto's van de savanne. Hij lag er prachtig bij.
Naast de savanne een krokodillenhuisje

Daarnaast om Afrika af te maken een soort huis/overkapping met daarin stekelvarkens, mangoesten en de
felis margarita. Hier was dit jaar een nestje geboren dus die waren lekker actief achterin (helaas door 2 glazen wanden heen fotograferen, maar resultaat is me meegevallen)

Aan de overkant de apen. Die hadden redelijk mooi verblijven.

Aantal leuke soorten, zoals een (letterlijk vertaald) grijswangmangabey
De roofdierenverblijven waren redelijk. de 2 panters (amoer) zaten niet al te ruim

De enige serval had daarentegen een megagrootverblijf

Het tussenterras was voor 1 stereotiepe neusbeer

Het grote terras ernaast werd vermoedelijk bewoond door een tijger of iets, maar die was niet te zien.
Een groot stuk daarnaast tot het andere terras van de leeuw werd verbouwd tot iets moois (veel groen en soort flexibel gaas gespannen; de panters zouden er blij van worden).
Aan de andere kant een terras met een atlas leeuw (uit marokka door, bergleeuw vermoedelijk in Nederlands)

De olifanten hadden nog wel een oud betonnenverblijf. Weet iemand waarom er eentje apart staat? Lijkt alsof het altijd zo is

En tot slot de
Maleisische brilbeer die een hele mooie berenkuil had. Hij klom net uit de boom toen wij aankwamen

Een heel mooi parkje wat je echt moet bezoeken als je in de buurt bent. Het is mooi, ruim, opgeruimd etc. Geen gedrang omdat het toch gratis is. Veel mensen die erlangs fietsen met hun kinderen en naar een paar diersoorten gaan kijken.
Enige jammere was dat toen we uit het park in zijn geheel gingen er dit keer een wit laken over die persoon heen lag die gereanimeerd werd. Dat had dus niet mogen baten.....
Op mijn picasa nog wat foto's ook van het park en de sfeer.