In 1999 ben ik ook in Ontario geweest en heb toen Toronto Zoo en de African Lion Safaris bezocht.
Wat ik me vooral van Toronto Zoo herinner zijn de grote verblijven met relatief weinig dieren daarin, en de totale oppervlakte van de dierentuin. Waar een dierentuin als Blijdorp altijd moet schipperen met de beschikbare ruimte heeft Toronto ruimte te over.
Van de African Lion Safari zijn me vooral de bavianen en olifanten bij gebleven. Zo fout was de safari in mijn gedachte niet.
De Bavianen gaven een demonstratie auto demontage (gelukkig niet de onze) en 15 olifanten slurf aan staart aan zien komen lopen en daarna vlak voor je neus het water in duiken was erg indrukwekkend.
Ook ben ik toen in Marine Land vlakbij de Niagara watervallen geweest. Een Seaworld achtig pretpark/zeezoogdieren park met een mooie groep Orca's en Baluga. Vooral de aanraking van een Orca is me van dit bezoek bijgebleven, heel bijzonder.
Mei 2010 is het eindelijk zo ver en dan ga ik weer drie weken naar Ontario en zal dan zeker deze twee parken gaan bezoeken.
Voor de liefhebbers een leuk filmpje van dumpert over de olifanten van de African Lion Safari
http://www.dumpert.nl/mediabase/47881/94c1840a/olifanten_in_de_sneeuw.html