verslag: Bronx Zoo (New York) Deel 1 + Deel 2

Zoosite forum - verslag: Bronx Zoo (New York) Deel 1 + Deel 2

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:37:50 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos buiten Europa
| | |-+  Noord-Amerikaanse zoos
| | | |-+  verslag: Bronx Zoo (New York) Deel 1 + Deel 2
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: verslag: Bronx Zoo (New York) Deel 1 + Deel 2  (gelezen 1905 keer)
Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite

« Gepost op: september 28, 2009, 05:08:51 pm »

Maandag 21-09

De Bronx zoo stond vandaag op het  programma. Wederom al veel te vroeg wakker, dat tijd verschil blijft toch raar en na het opstaan protocol de metro opgezocht om af te reizen naar de Bronx. De tuin opent pas om 10.00 in de ochtend, dus we hadden er op gegokt dat als we rond 9.00 de metro zouden pakken we wel op tijd zouden zijn, vanuit Manhattan.

We zagen elke ochtend de stad wakker worden, weliswaar moeilijk want de stad slaapt nooit..

Het New York uit de actie films, waar overal de gangsters en gaaiers je opwachten en waar iedereen met pistolen rond loopt…Dat moet zich afspelen in de Bronx. Zo’n idee had ik dus bij de Bronx. De rit van 45 minuten laat het veilige Manhattan steeds verder achter je liggen, de metro gaat in de Bronx vanuit de grond de lucht in. Overal zie je graffiti, kapotte wegen en lelijke gebouwen….Op de plaats van bestemming uitgestapt, mij zelf zo groot mogelijk gemaakt en richting de zoo gelopen…Het gevaarlijkste wat we tegen kwamen was een kapot stoplicht en voor de rest alleen normale mensen.. ;-)

Wij arriveerde aan de Bronx River gate een van de drie ingang zone’s, de parkeerplaats was nog vrij leeg en dat beloofde dan ook veel goeds, het is dan ook vrij rustig gebleven in de dierentuin. Met een oppervlakte van 107 hectare lijkt het allemaal enorm groot als je de plattegrond in je handen krijgt, maar achteraf viel dat wel mee. De afstanden zijn korter dan het je doet denken.

Bij de ingang kies je uit twee tarieven het normale tarief of het Total Experience ticket. Met het totaal kaartje kun je alle attracties bezoeken en gebruik maken van een shuttle treintje. Echter hoefde ik de kinderboerderij en de vlinderkas niet per see te bezoeken en lopen kan ik ook wel, dus we konden gewoon doorlopen omdat we met onze toeristen kaart gratis toegang hadden.

Via een vrij grote weide met bizons liepen we door naar het eerste complex World of Birds. Mijn liefde voor dieren is al vrij beperkt mijn liefde voor vogels is het zelfde als dat wat ik voor mijn vriendin koestert..Kortom vrij weinig. (ze leest dit toch niet)
Echter het complex zelf is zeer interessant. Een groot beton massief blok met een soort van twee landingsbanen liggen verscholen tussen de bomen. Het oogt allemaal erg jaren zeventig maar eenmaal de deur geopend, ben je meteen verkocht…(als vogelliefhebber dan)

In diverse nagebootste tropische biotopen en vrije vlieg ruimtes leven allerlei soorten vogels, waaronder waarschijnlijk een hoop zeldzamere soorten. Je wandelt wat door het gebouw en opeens sta je weer buiten via een van de ufo landingsbanen ga je weer naar binnen om daarna weer verder het gebouw te verkennen. Het is er dus vrij groot en uitgebreid.

Zeldzaam? Of is dit maar een ordinair vogeltje? Wie het weet mag roepen

Na al dit vogel geweld via weides met wat hertjes richting Tiger Mountain. Echter door stormschade was dit stuk afgesloten en waren de tijgers dus niet thuis, geeft niets de naastgelegen vijvers met zwanen waren ook interessant. Mijn hartje ging sneller kloppen toen ik oude rotsen in hagenbeck stijl zag opduiken, mijn hartje ging nog sneller kloppen toen er ook nog beren inzag zitten.
Deze ouderwetse typische beren verblijven zijn eigenlijk de laatste discutabele verblijven in de tuin. Vooral de bruine beren zitten best goed de ijsbeer zou voor de meeste niet meer acceptabel gehuisvest zitten.

Naast de beren heb je nog het Himalayan Highlands gebied bestaand uit wat kraanvogels en verblijven voor sneeuwpanters en rode panda’s ook hier alles leuk aangekleed met een Aziatisch sausje, met veel bamboe dus. Vanuit hier wandelen we door richting de Asia Plaza een gebied met horeca, theatertje en het belangrijkst Jungle World en de Monorail.

Voor de monorail moet apart betaald worden als je geen gebruik maakt van het totaal pakket, echter de kassa was wel bemand, de mevrouw kon ons ook vertellen dat de eerste trein pas om 11.30 zou rijden echter konden we nog geen kaartje kopen. (het was 11.00) Dat kon pas om 11.15.

Hierop bezochten we eerst maar het Jungle-world dit ligt goed verscholen tussen het bamboe en het groen dus de grote van het complex was moeilijk in te schatten. Achteraf is het echt een super complex. Het gehele complex is vrijwel omgetoverd in een Aziatische jungel. De tour begint met een vlonder gelegen over water met linkse otters en rechts boomkangeroe’s. (let op het woordgrapje in de zin)

Boomkangeroe verblijf

Via een soort van grotje met wat slangen kom je uit bij de langoeren, na pongoland in leipzig ben ik verliefd op binnen verblijven waar gras groeit.

Na de langoeren weer wat reptielen en dat soort gespuis in een grotje met daarna een schitterend verblijf voor langoeren (francois langoeren). Het is voorspelbaar maar het was een ruim en schitterend ogend verblijf.

Na deze apen komen we nog langs een prachtig verblijf met panters om daarna via naar mijn idee het verblijf voor tapirs bij een deur uit te komen. Echter stond dit verblijf leeg voor onderhoud. Via een deur staan we opeens buiten om daarna 5 meter verderop via een deur weer binnen te komen. Na een insecten afdeling komt er een soort ruime hal met veel water, rotsen en blijkbaar ook gibbons. Deze heb ik echter niet kunnen ontdekken. De waterpartij bestaat uit 2 niveaus gescheiden door waterval en rotspartij. De onderste word bewoond door wat vogels en schildpadden de bovenste partij door vissen.

Het was inmiddels bijna half 12 en konden nu wel onze tickets voor de Wild Asia monorail kopen, ondanks het nog geen half 12 was konden we instappen en vertrok de zo goed als lege monorail voor ons Aziatisch avontuur.

De rondrit duurt een minuut of 20 en passeert vooral een hoop antiloop en hertachtige waarvan er zeker een hoop vrij bijzonder moesten zijn. Verder nog Siberische tijgers, Indische neushoorns, hertenzwijnen, gaurs, przewalskipaarden, bantengs en het hoogte punt de Aziatische olifanten.
De meeste dieren zijn in het dicht begroeide bos gebied wel redelijk te zien. Nadeel is wel dat je bijvoorbeeld de olifanten alleen met de monorail kan bewonderen die ook nog het halve jaar gesloten is.

Het olifantenverblijf werd bewoond door twee dames en werd er door de gids alleen maar gesproken over 2 olifanten. Terwijl doordat ik achter het karretje probeerde te kijken om het stallen complex te bekijken nog een derde olifant zag zitten in een kleine ren. Naar mijn weten is er hier geen fok-bul, wat gezien de ruimte jammer is.

Na deze innoverende rit had ik behoefte aan cola uit de automaat, want daar zit in New York zo’n heerlijke chloor smaak van het leidingwater aan. Aangezien het rustig was en er niemand stond te wachten, liep ik meteen naar de kassa jufvrouw. Maar nee voor mijn eigen veiligheid moest ik toch echt eerst even langs de raling lopen. Gelukkig heb ik een steentje bijgedragen aan een terroristisch vrij Amerika door 2,5 meter om te lopen!

Vanuit hier zijn we een groot stuk langs de African plains gewandeld, de savanne van het park met hoefdieren, zebra’s en in een apart verblijf giraffe’s. Roofdieren waaronder heyena’s, wilde honden en leeuwen maken ook deel uit van dit gebied.Voor het oog maakt het leeuwen verblijf deel uit van de savanne. De heyena’s en wilde honden zitten in een andere hoek. Ook hier weer prima en ruime verblijven.

Prachtig dat jacht instinct van die dieren…

Het Carter giraffe building is een mooie stukje nostalgie, althans naar mijn idee. Hier bevinden zich zoals de naam wel doet vermoeden de binnenstallen voor de giraffen een verblijf met dwergmangoesten en het leukste was een leuk verblijf voor aardvarkens. Deze aardvarkens waren zeer actief.

Ik denk dat ik met deze foto wel de ngc wild-life foto 2009 ga winnen..

We zijn nu een paar stappen verwijderd van de attractie waar ik toch zeker wel 3 dollar voor over heb het congo gorilla forest. Achteraf stom dat we betaald hebben, bijna al die Amerikanen liepen gewoon via de uitgang naar binnen.

Vanaf de start van de route tot aan eind van de route is dit stukje dierentuin een pareltje, je waant je hier echt in een Afrikaanse jungel, lianen, planten, bomen, mist, Afrikaanse geluiden en natuurlijk de bekende politie sirenes.

Het eerst wat we tussen het groen verscholen zien liggen is het verblijf met colobus-apen, via een grote hollen boom kijk ik door een van de spleten en sta opeens oog in oog met een okapi. Dit is misschien wel het mooiste okapi verblijf wat ik ooit gezien heb, nou ja weet wel zeker normaal staan ze op een stukje gras met een verdwaalde steen.

Okapi verblijf. (Foto geleend van Jeanette ,die was hier in 2008).

Je hebt eigenlijk maar slecht zicht op de dieren, maar door de begroeiing komt het heel natuurlijk over. Wat ook weer een nadeel is, door de begroeiing is het ook vrij donker en zijn de foto’s niet veel waard. Via kronkelpaden, watervallen wandel je ongemerkt het groot overdekt complex binnen. Maar eerst nog een kleine blik in het buitenverblijf van de penseelzwijnen gecombineerd met mandrils en brazza apen.

Eenmaal in het gebouw bestaat de eerste hal uit terrariums met reptielen, insecten enz. Dit is eigenlijk wat standaard terrarium werk en niet zo heel jungel-achtig. Apart was bij een teraarium met pytons dat je eigen lijf daarop werd geprojecteerd zoals een slang dat ervaart. Ik had blijkbaar erg rode oortjes, maar daar is verder die dag niets meer van gekomen…als je begrijpt wat ik bedoel.

Hierna volgt nog een ruit met het verblijf van de penseelzwijnen en apen. Hierna volgen nog wat zeer goed weergegeven verblijven met vogels en apensoorten om daarna uit te komen bij het geen waar het omdraait, namelijk de gorilla groep.

Je kunt vrij dichtbij deze varkentjes komen.

Dit verblijf is vrijwel niet te beschrijven, je komt binnen in een soort ronde cirkel met ruiten. Grenzend aan de ruiten zijn heuvels met veel beplanting, klimmogelijkheden en vooral veel gorilla’s. Je ziet zo beetje overal zitten en hangen.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar door zeer goed gecamoufleerde afscheidingen bestaat het verblijf uit 2 aparte verblijven, maar het zouden er ook drie kunnen zijn.

Vanuit de ronde/ ovale cirkel loop je via een glazen tunnel dwars door een stuk van het verblijf heen. In een van deze hoeken zat een aap een bizar ritueel te herhalen. Hij stak eerst zijn tong uit, wat tot hoop hilariteit zorgde om daarna te gaan braken en weer alles terug in zijn bek te stoppen. Om zo weer het te herhalen…

Via nog een zeer prachtig uitkijk punt met wat watervallen en waterpartijen verlaat je het gebied en kom je weer uit op het wandelpad waar iedere bezoeker mag komen. Ook hier nog een uitkijk punt in het gorilla verblijf.

Via een niet zo hele boeiende standaard fazanterie lopen we langs een vijver met flamingo’s naar het Dancing crane cafe. Een plein met een restaurant en souvenirs winkel. Het is inmiddels 13.00 dus we beginnen trek te krijgen. Er is een hoop keus met voornamelijk veel vettige snacks en te grote portie’s dus we gingen maar voor de sandwich. Het klinkt ongeloofwaardig, maar zelfs met een sandwich kun je hier delen en zit je maag vol…

Word vervolgd.
« Laatst bewerkt op: september 29, 2009, 11:43:49 am door Zoeff » Gelogd
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #1 Gepost op: september 28, 2009, 07:28:32 pm »

de blauwe is de grote blauwe toerako. Niet zeldzaam maar lastig te houden al heeft Antwerpen ook een koppel en wordt deze soort hier en daar ook particulier gehouden
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #2 Gepost op: september 28, 2009, 07:39:44 pm »

Lijkt me iig een prachtige stad en zoo toe. Ooit toch eens gaan sparen voor een bezoek aan dit land.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Timber2
Zoo Bezoeker
**

« Reageer #3 Gepost op: september 29, 2009, 10:38:28 am »

Super Verslag van een geweldige tuin!
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #4 Gepost op: september 29, 2009, 10:52:49 am »

[mierenbeuk]

Bronx heeft geen Francois Langoeren (Trachypithecus Francoisi) maar Trachypithecus Cristatus (volgens wikipedia is de nederlandse naam daarvan mutslangoer, maar die naam wordt ook gebruikt voor een andere soort, deze is anders dan die in bijv. Apenheul).

Wel al lang knap dat je tot langoer kwam, ben ik niet van je gewend zoeffie :)

[/mierenbeuk]

Mooi verslag :) ben wel benieuwd naar waar deze eindigt op je "all time favorite" lijstje... die van jou is nu wel flink lang aan het worden ;)

I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Zoeff
Zoo Freak!

« Reageer #5 Gepost op: september 29, 2009, 11:46:58 am »

Deel 2.

Lopend langs een draaimolen vol met insect figuren komen we uit bij het Mouse House Misschien wat naief maar ik had zo gebouwtje verwacht met daarin zo nagebouwd stadje waarin de muizen rondlopen, net zoals op de kermis. Maar dat was het dus niet bepaald, het gebouwtje zal vol met terrariums/ verblijven voor muizen. Echt nooit geweten dat er zoveel soorten muizen bestonden. Je had ze in het wit, bruin, zwart, naakt, met tanden, zonder tanden, met penis, zonder penis…enz enz. Wel grappig ze eens zo samen te zien zitten.

Gebouw was nog veel groter dan dit..

Het Baboon reservere hoort eigenlijk nog bij de Afrikaanse savanne en herbergt dus een flinke groep bavianen met manenschapen en klipdassen. In een soort van nagebouwd Afrikaans dorpje heb je een leuk uitzicht op dit enorm groot verblijf.

Via kronkelpaden tussen kunstrotsen door verlaten we de apen en lopen richting het reptielenhuis. We passeren hierbij een enorm groot beton gebouw wat een enorm nachtdierhuis moet zijn. Echter was dit gesloten. Het reptielenhuis is het oudste gebouw in de dierentuin en is gebouwd in 1899 de inrichting is gebaseerd op het reptielenhuis in de Londen Zoo.

Het reptielenhuis huisvest een hoop slangentjes, reptielen en wat krokodil soorten. Niet zo heel spannend allemaal, al zijn sommige terrariums nog best leuk ingericht. Zeer leuk gedaan was een doorsnee van een krokodillen nest met nep eieren en daarbij levende kleine krokodilletjes in het terrarium zelf.

Na een stukje gewandeld te hebben komen we uit bij het dikhuiden huis gebouwd in 1908, een zeer schitterend complex. Waar vroeger neushoorns en nijlpaarden zaten, leven nu hertenzwijnen in het voormalig olifanten verblijf leven nu kamelen. Althans volgens de plattegrond, ik zag er toch echt een neushoorn rondlopen.

Het is vrij jammer dat de olifanten hier weg zijn. Omdat je die dieren nu alleen nog maar kunt bezichtigen tijdens die monorail, die in het naseizoen niet meer rijd. Tevens is het verblijf toen het nog tot 2006 bewoond werd door de olifanten een prachtig verblijf geweest. Het is nog steeds erg groot.
Zie deze link: http://www.asianelephant.net/newyork/newyork.htm#

Voormalig Olifanten stal nu dus (pantser) neushoorn stal.

Lopend door dit prachtig gebouw kom je aan de andere zijde uit, je kijkt nu over grote groene laan uit met aan weerzijde oude gebouwen die ook weer rondom een zeeleeuwen bassin zijn gebouwd. Iets wat je veel terug ziet hier in de New Yorkse tuinen.

Het voormalig roofdieren gebouw opende in 1903 en is nu geheel omgetoverd tot Madagascar! dit gebouw is echt zo onwijs gaaf ingericht dat je blij bent dat je er geen uren voor in de rij hoef t te staan zoals dat normaal is in het weekend. Het is er niet onwijs groot, maar het is gewoon super gedaan.

Direct bij binnenkomst stuit je op het verblijf met sifaka’s, waarvan ik er eentje in het verblijf kon ontdekken. Hierna volgt een grot met krokodillen en een hoop water.

Oja bij de krokodillen ook nog enkele visjes.

Via de krokodillen komen we uit in een halletje met wat projectie schermen en educatie over natuurbehoud, hierna lopen we een hal in met een groot en schitterend verblijf voor ringstaartmaki’s en een ander soort.

In wat kunstbomen rondom het verblijf zijn nog wat insecten en dergelijke terug te vinden. Grappig vind ik dat de ringstaartmaki’s hier zijn gehuisvest in een soort woestijnachtig landschap. Zo zie je zie niet heel vaak.

In de volgende en helaas alweer laatste ruimte een jungel achtig ingericht verblijf met weer maki’s en een apart verblijf met fossa’s. Deze laatste waren zeer actief. Al met al heeft dit gebouw een prachtig tweede leven gekregen.

Vanuit het madagascar huis slaan we links af de trap af om hier nog even een vogelhoekje te bezoeken. Althans dat deed ik alleen mijn vriendin bleef wachten bij de zeeleeuwen, dan kan ik tenminste ook doorlopen. In de Birds of prey zijn diverse roofvogelsoorten gehuisvest, o.a condor’s, gieren en uiteraard zee-arenden. Geen spectaculaire ruime volieres.

Niet echt heel groot en ruim.

Via een soort parkeerplaats met allerlei oude aftandse elektrische karretjes kom je uit bij het  Aquatic bird house. Althans daar hoopte ik op, het leek meer of ik het dienst terrein opliep. Maar eenmaal achter de deur zag ik wat vogels en bleek ik toch goed te zitten.

In dit tweede kleinere maar zeker niet minder spannend vogelhuis (voor de liefhebber dan) voornamelijk watervogels, naast eenden een hoop ibis soorten en hoop ander water gerelateerde vogels. Ook hier weer mooie nagebootste biotopen en het was dan ook stiekem nog best leuk.

Vanuit dit complex loop je meteen tegen de Sea bird Avairy aan…Wat dus niet handig is, want je kunt beter de deur openen en binnen stappen. Deze zeer grote voliere word bewoond door zoals je misschien al wel zou denken, zeevogels en pinguins. Aan de stront resten te zien op de paden, heb ik mazzel gehad. Deze grote voliere is in 1899 gebouwd, vervangen in 1982 en wederom vervangen in 1997.

Vanuit hier weer in sneltrein vaar terug de trap op richting de zeeleeuwen om mij prinsesje weer op te pikken om dan door te lopen naar het aan de overkan gelegen monkey house. Echter ging dat niet zoals ik gehoopt had, want de zeeleeuwen deden erg leuk dus ik moest nog even wachten.

Het apenhuis is gebouwd in 1901 en sloot in 1950 in verband de opening van het groot mensapenhuis (Inmiddels al enige tijd gesloopt). Echter in 1959 werd het weer heropend als apenhuis. Het is een vrij standaard apenhuis, met doorsnee apen verblijven-terrariums. Wel een vrij grote collectie, dus zeker wel interessant.

Na ons bezoekje aan het apen huis waren we de tuin zo goed als rond, het was echt een super dag met 23 graden een prachtig zonnetje en vooral niet te veel volk. Het is vrij normaal dat je hier op drukke dagen in de rij moet gaan staan om een gebouw in te kunnen.
Vanuit het apenhuis was het nog wel even een stukje wandelen naar onze uitgang en met gevaar voor eigen leven, moesten we weer terug dwars door de Bronx naar onze metro. Wederom weer geen enkele gangster aangetroffen tijdens onze wandeling naar de metro.

Dit is toch beter, als die oude brak fietsen waarmee ze in Nederland door de tuin fietsen.

De Bronx zoo is echt een top tuin met enkele zeer prachtige verblijven en grote gebouwen. Echter om nu te moeten zeggen dat het niveau van deze tuin de tuinen in Europa overstijgt. Dat vind ik dan wel weer meevallen. Het is hier in de Bronx enorm groot, maar dat is voornamelijk door de grote weide’s bij enkele diersoorten. De gehele tuin had ook een helft kleiner kunnen zijn. Maar mocht je ooit naar New York afreizen, wat je zeker eens moet doen want die stad is op zijn manier te gek. Bezoek dan zeker de Bronx zoo en laat het vrijheids beeld voor wat het was…Die zie je toch vaak genoeg op tv. ;-)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #6 Gepost op: september 29, 2009, 08:26:46 pm »

GE-NI-AAL
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #7 Gepost op: september 29, 2009, 10:08:52 pm »

mooi verslag met leuke overzichts foto's niet teveel dieren die kennen we 9 van de 10 keer toch wel ;)
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #8 Gepost op: september 29, 2009, 11:01:29 pm »

Super! Is het niet zo dat de olifanten in de winter in hun ''oude'' verblijf staan? Bokito kan trouwens ook weleens overgeven en het daarna weer opeten.
Nog een vraagje hebben de dieren in het  Jungle-world nog een buitenverblijf?
« Laatst bewerkt op: september 29, 2009, 11:33:18 pm door Adriaan » Gelogd
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #9 Gepost op: september 30, 2009, 06:18:50 am »

een beetje off topic maar dat opgeven van voedsel en weer opeten is volgens mij niet het alderbeste teken, maw er is dan iets goed mis
kelpgoose
Zoo Liefhebber

« Reageer #10 Gepost op: september 30, 2009, 03:28:35 pm »

zie ik daar kuif papegaaiduikers

en incasterns op de fotos
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #11 Gepost op: september 30, 2009, 03:34:19 pm »

zie ik daar kuif papegaaiduikers

en incasterns op de fotos

Zover ik weet heeft Bronx idd kuifpapegaaiduikers (Central Park Zoo wist ik zeker), en dit wordt bevestigd door ISIS (zowel Bronx als Central Park hebben idd kuifpapegaaiduikers).
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Zoeff
Zoo Freak!

« Reageer #12 Gepost op: september 30, 2009, 03:49:22 pm »

Ik heb foto's vergeleken op google met de mijne en moeten idd van die kuif papegaai dingens zijn.
Boomkangeroe
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #13 Gepost op: oktober 04, 2009, 12:40:21 pm »

Bronx ziet er echt enorm gaaf uit. echt die verblijfven zijn daar tenminste echt afgewerkt, zoals je hoopt dat het hier ook ooit gaat gebeuren.

Verder een leuk verslag, mooi om zulke tuinen te zien in een verslag!
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #14 Gepost op: oktober 04, 2009, 12:42:12 pm »

damn, nog een plek waar ik heen wil op vakantie... grrrr
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, verslag: Bronx Zoo (New York) Deel 1 + Deel 2 - Theme by Mustang Forums