Dierentuinvergunningen Nederland

Zoosite forum - Dierentuinvergunningen Nederland

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:37:25 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  Dierentuinvergunningen Nederland
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Omlaag Print
Auteur Topic: Dierentuinvergunningen Nederland  (gelezen 5639 keer)
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #30 Gepost op: februari 02, 2011, 07:47:07 am »

Deze heeft volgens mij inderdaad een dierentuinvergunning nodig.

ik weet dat kinderboerderijen in princiepe vrijgesteld zijn van zo'n vergunning, mits ze niet te veel bijzondere dieren hebben.
de gewone volierevogels worden naar mijn weten gedoogd maar ga je verder met bijzondere diersoorten, dan worden deze dieren wel bij de collectie gerekend.
het beste kan je dit aan dienst regelingen vragen.

0800 - 22 333 22 (gratis) of
http://www.hetlnvloket.nl/portal/page?_pageid=122,1780572&_dad=portal&_schema=PORTAL
Stichting Artisklas Haarlem
www.artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiele dierentuin van Nederland
ChasinDreams
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #31 Gepost op: februari 02, 2011, 05:53:16 pm »

Heerlijk he, die Nederlandse wetgeving: ''in principe'' en ''gedoogd''. Ja hallo, mag het nou wel of niet?  :D

Maar onder 'gewone' volierevogels, bedoel je daar ook de fazanten mee?

Hoe dan ook, ik vind het wel een beetje overdreven dat je met het lijstje dat ik hier plaats, een dierentuinvergunning moet hebben. Je houdt eigenlijk niets bijzonders, op hooguit de nandoes en wallabies na.

In ieder geval bedankt voor je antwoord :)
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #32 Gepost op: februari 02, 2011, 06:36:42 pm »

volgens mij wordt enkel een kleine voliere met doosnee vogels als grasparkiet zebravink gedoogd.

let wel, ik heb dit niet zwart op wit.

wil je zekerheid, dan moet je contact opnemen met dienst regelingen
www.artisklas-haarlem.nl
ChasinDreams
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #33 Gepost op: februari 02, 2011, 10:16:20 pm »

Prima, bedankt Harald.
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #34 Gepost op: mei 17, 2011, 07:53:53 am »

Hebben ze een dierentuinvergunning??????

Eeg, er zijn behoorlijk wat instellingen die denken de regels te kunnen omzeilen, (lees dierentuintje spelen zonder aan de eisen te willen/kunnen voldoen).
de vogelkelder heeft ook een afdeling waar je enkel na betaling dieren kan zien.
en er is in de Noordoostpolder ook een orchideeentuin die daar verschillende dieren in houdt
voorheen had je dan ook nog Sauria en drakenwereld, veel van de dieren van die laatste zijn overgenomen door een stichting waar je ook tegen betaling kan komen kijken.
en dan zijn er nog legio instellingen waar je "enkel" op afspraak langs kan komen.

je weet zelf wat een werk het kost om alles legaal te doen, het wordt dan ook tijd dat het LNV iets aan dit soort malafide tenten gaat doen.
www.artisklas-haarlem.nl
freerkdehoop
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #35 Gepost op: mei 17, 2011, 08:25:58 am »

Uilen mag je in Nederland sinds 2002 houden. Enkel dieren die in gevangenschap geboren zijn.
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #36 Gepost op: mei 17, 2011, 10:10:26 am »

Bij exotische uilensoorten mag je ook gewoon wildvang houden. Hetgeen waar Harald op doelt is dat dit soort parkjes de wetgeving voor dierentuinen proberen te omzeilen en meer dan 6 dagen per jaar voor publiek toegankelijk zijn zonder een dierentuinvergunning te hebben.
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #37 Gepost op: mei 17, 2011, 11:13:54 am »

ik vind het inderdaad belachelijk dat sommige instellingen maar aan [censuur]n en gewoon zonder vergunning geopend zijn.
vooral voor de kleine tuinen die alles netjes volgens de regels doen en daar behoorlijk voor moeten knokken beschouw ik dit als een belediging.
ik heb hier dus geen respect of goed woord voor over.
www.artisklas-haarlem.nl
Theodoor
Zoo Liefhebber

Coen Moulijn R.I.P.

« Reageer #38 Gepost op: mei 17, 2011, 11:14:25 am »

Eeg, er zijn behoorlijk wat instellingen die denken de regels te kunnen omzeilen, (lees dierentuintje spelen zonder aan de eisen te willen/kunnen voldoen).
de vogelkelder heeft ook een afdeling waar je enkel na betaling dieren kan zien.
en er is in de Noordoostpolder ook een orchideeentuin die daar verschillende dieren in houdt
voorheen had je dan ook nog Sauria en drakenwereld, veel van de dieren van die laatste zijn overgenomen door een stichting waar je ook tegen betaling kan komen kijken.
en dan zijn er nog legio instellingen waar je "enkel" op afspraak langs kan komen.

je weet zelf wat een werk het kost om alles legaal te doen, het wordt dan ook tijd dat het LNV iets aan dit soort malafide tenten gaat doen.

Dus iedere valkenier zou een dierentuinvergunning moeten hebben volgens u. Volgens mijn is dat bij een valkenier juist niet nodig mits hij de juiste valkeniers certificaten bezit.

Weet niet welke orchideeentuin je bedoeld. Weet er enkele die problemen hebben met de aanvraag. Éentje weet ik dat ze hem niet krijgen omdat ze niet genoeg diersoorten in de collectie hebben. Daarbij geld dat in enkele orcideeentuinen insecten gehouden worden onder het mom van natuurlijk bestreidingsmiddel tegen plagen van luizen, bacterieen en dergelijke.
ik kom toevallig met voorbedachte rade in een zoo.
Theodoor
Zoo Liefhebber

Coen Moulijn R.I.P.

« Reageer #39 Gepost op: mei 17, 2011, 11:15:42 am »

Naar aanleiding van de dierentuinvergunning reacties in de topic van Uilentuin Harkema. Enkele spontaan opgekomen vragen.

* Grottenaquarium Valkenburg heeft geen dierentuinvergunning. Is deze organisatie niet verplicht om een dierentuinvergunning te hebben?

*  Weet hier in de buurt een "horeca" gelegenheid waar ruim 13 verschillende exotensoorten rondlopen in een aantal weides. Deze heeft geen dierentuinvergunning? Eigenaar zegt dat het een prive collectie is, maar bij een bezoek van zijn "horeca" gelegenheid kan je zijn collectie bezoeken.

* Tevens een vraag tuincentrums met een dierenweide waar een aantal exotisch dieren (meer dan tien soorten) oplopen moeten deze ook een dierentuin vergunning hebben. Heb het dan niet over de dieren die er voor de verkoop lopen, maar gehouden worden om het tuincentrum op te vrolijken.

ik kom toevallig met voorbedachte rade in een zoo.
pimzeewolde
Zoo Liefhebber

« Reageer #40 Gepost op: mei 17, 2011, 03:51:23 pm »

waar zit die horecagelegenheid? Ga ik snel even kijken hoor!
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #41 Gepost op: mei 17, 2011, 03:56:42 pm »

De regelgeving is wat mij betreft er duidelijk:
meer dan 10 soorten wilde dieren en meer dan 6 dagen per jaar toegankelijk voor publiek (betaald of onbetaald) dan moet je een dierentuinvergunning hebben.
enige uitzonderingen zijn kinderboerderijen en opvangadressen.

de 3 die jij noemt vallen volgens jouw beschrijving volgens mij hieronder en zijn dus in overtreding.

www.artisklas-haarlem.nl
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #42 Gepost op: mei 17, 2011, 04:01:21 pm »

een valkenier die meer dan 10 soorten heeft en z'n collectie op eigen terrein meer dan 6 dagen per jaar tentoonsteld moet volgend mij een DT vergunning hebben.
als hij op het terrein van een andere tuin werkt zal hij dat doen onder vergunning van die andere tuin.
www.artisklas-haarlem.nl
pimzeewolde
Zoo Liefhebber

« Reageer #43 Gepost op: mei 17, 2011, 04:04:20 pm »

Harald bedoelt de orchideenhoeve in Luttelgeest. Ik denk dat we met dierentuinvergunningen ook moeten kijken naar de bedoeling van de wetgever. Kijk een orchideentuin die er om het wat aantrekkelijker te maken, er enkele exotische dieren laat rond lopen/vliegen/kruipen/zwemmen, dat moet denk ik kunnen(mits allemaal goed verzord natuurlijk) Het draait bij zo n tuin primair om de orchideetjes . Anders is het als iemand een dierentuin opent zonder vergunning en dan allerlei constructies verzint om de wetgeving te omzeilen. Dat kan dus niet!
Harald
Zoo Freak!

« Reageer #44 Gepost op: mei 17, 2011, 04:11:31 pm »

sorry, ik had het inderdaad over de orchideeenhoeve.
maar waarom zou de ene vlindertuin wel een vergunning moeten aanvragen en de andere niet? omdat daar wat meer orchideeen te zien zijn?
overigens zitten er in de orchideeenhoeve ook vogels en in ieder geval een groene leguaan.
www.artisklas-haarlem.nl
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Dierentuinvergunningen Nederland - Theme by Mustang Forums