Zoosite forum - Aquarium

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:31:04 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  Aquarium
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] Omlaag Print
Auteur Topic: Aquarium  (gelezen 6548 keer)
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #105 Gepost op: februari 08, 2010, 08:24:52 pm »

Ik denk dat dat ook het geval is met veel moeilijk kweekbare vissen, dat de jongen en eitjes het vaak niet overleven. Ik heb deze slakken in elk geval niet om er mee te kweken, maar meer voor de sierwaarde. Ik ben er inmiddels wel achter dat ze idd goede schoonmakers zijn, ze hebben al een hoekje het glas waar ik moeilijk bijkwam schoon, en een lavasteen die een beetje 'wollig' werd ook alweer voor driekwart schoon. En ik had de appelslakken dus aangeschaft voor de sier, en wel in de hoop dat ze gingen kweken, zodat ik altijd een voorraad jonge slakjes voor de kogelvis zou hebben ( 2 vliegen in 1 klap). Van het weekend er dus achtergekomen dat dat sowieso niet vanzelfsprekend was geweest aangezien deze soort dus niet tweeslachtig is ( weer wat geleerd). En met de guppy's ging het de hele tijd goed, ze zwommen keurig met de danio's op, totdat de danio's het zaterdagmiddag ineens te pakken kregen en massaal een van de guppen hebben betrokken. Er is nou niks meer aan de hand, de andere lieten ze helemaal met rust, alleen die ene heeft dus zijn staartvin helemaal aan flarden :(
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #106 Gepost op: april 01, 2010, 08:39:14 pm »

Mijn crimson modderkruipers komen in de paarstemming. Daar ben ik zeer blij mee, niet omdat ik op jongen hoop, maar omdat de mannetjes zo mooi kleuren dan. Zie:

http://www.loaches.com/species-index/photos/s/Schistura_sp_Crimson_11.jpg/image_preview
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #107 Gepost op: augustus 14, 2011, 03:57:25 pm »

Even dit topic weer onder het stof vandaan halen.

Heb aardig wat wisselingen in de bak gehad, tijdlang met algenprobleem gezeten, door prachtbarbelen toe te voegen is dit opgelost. Eerst een school van 5 mannetjes ingezet, helaas zijn hiervan 2 overleden, vermagerden plotseling en overleden. Ook een aantal danio's hebben hier last van gehad en zijn overleden. Mijn krimson-modderkruipers hebben de hete dagen van vorig jaar helaas ook niet overleefd. Vorig jaar heb ik ook nog een siamese algeneter in mijn bak gezet, die is van volledig grijs naar grotendeels geel gegaan in de tussentijd.

Mijn broertje is inmiddels gestopt met zijn aquarium vanwege tijdgebrek, een vriend van mij heeft zijn grotere vissen overgenomen, en ik de rest aangezien ik het zonde vond om die door de wc te spoelen. Helaas wel grotendeels zuid-amerikaanse vissen. Ik heb er welgeteld 1 indische modderkruiper, 2 vuurneons, 3 kardinaaltetra's, 1 corydoras julli, en 2 otcinclussen bij gekregen. De tetra's vormen een zelfs een schooltje met de overgebleven danio's. Ik heb er 1 corydoras bijgekocht als gezelschap voor de aanwezige aangezien het groepsvissen zijn. Ook bijgeleverd waren 15 jonge aplocheilus lineatus. Mijn broertje had hier een aantal volwassen exemplaren van, maar deze waren te agressief richting zijn kleinere vissen, dus verkocht hij ze door aan een dierenwinkel. Kort na vertek had hij hier dus een hele zooi jongen van die ik ook kon huisvesten. Een jong bleef uiteindelijk over, en groeide al mooi uit tot een heel mooi visje. Helaas was ik hem 3 weken geleden plotseling kwijt, en ik had mijn filter verstopt. 1+1 was in dit geval helaas 2.... Maar alles bij mekaar heb ik nu een mooi bevolkte bak, helemaal op orde, met een uitbundige plantengroei, door afsterving van bladeren hebben de vissen variatie tussen het normale visvoer door, en weinig tot geen algengroei ( moet mijn algeneters om die reden wel bijvoeren). Echt een plezier om naar te kijken.
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Aquarium - Theme by Mustang Forums