Ik denk dat dat ook het geval is met veel moeilijk kweekbare vissen, dat de jongen en eitjes het vaak niet overleven. Ik heb deze slakken in elk geval niet om er mee te kweken, maar meer voor de sierwaarde. Ik ben er inmiddels wel achter dat ze idd goede schoonmakers zijn, ze hebben al een hoekje het glas waar ik moeilijk bijkwam schoon, en een lavasteen die een beetje 'wollig' werd ook alweer voor driekwart schoon. En ik had de appelslakken dus aangeschaft voor de sier, en wel in de hoop dat ze gingen kweken, zodat ik altijd een voorraad jonge slakjes voor de kogelvis zou hebben ( 2 vliegen in 1 klap). Van het weekend er dus achtergekomen dat dat sowieso niet vanzelfsprekend was geweest aangezien deze soort dus niet tweeslachtig is ( weer wat geleerd). En met de guppy's ging het de hele tijd goed, ze zwommen keurig met de danio's op, totdat de danio's het zaterdagmiddag ineens te pakken kregen en massaal een van de guppen hebben betrokken. Er is nou niks meer aan de hand, de andere lieten ze helemaal met rust, alleen die ene heeft dus zijn staartvin helemaal aan flarden