Zoosite forum - Stichting AAP

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:29:47 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  Stichting AAP
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Stichting AAP  (gelezen 2113 keer)
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Gepost op: september 09, 2009, 04:52:19 pm »

Stichting AAP heeft nu een leeuw opgevangen (2,5 jaar). In het Spaanse collega opvangadres groeide hij uit zijn kooi. Op de plek waar nu de nieuwe beren voor Ouwehands zitten, zitten nog meer dieren die ST AAP op gaat vangen en komen met het transport van Mufasa de leeuw naar Nederland. Het gaat onder andere om drie chimpansees. Ook komen er twee berberapen, een neusbeer en een wasbeer naar Almere.

Meer:  http://www.echo.nl/al-bu/buurt/redactie/910869/aap.redt.leeuw/
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #1 Gepost op: september 09, 2009, 05:01:11 pm »

Gelijk door naar Landgoed Hoenderdaell zou ik zeggen... ;)
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #2 Gepost op: september 09, 2009, 06:02:36 pm »

Nou die wasbeer en neusbeer kunnen gelijk op marktplaats :P
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #3 Gepost op: september 09, 2009, 06:41:11 pm »

Nou die wasbeer en neusbeer kunnen gelijk op marktplaats :P

ik betwijfel sterk dat AAP daaraan meedoet ;)
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #4 Gepost op: september 10, 2009, 10:36:44 am »

ik ook, over de hoenderdaell grap hierboven,

Pantera wordt door de Nederlandse en Europese overheid niet erkend als goed en/of geschikt opvangadres voor wat voor dieren dan ook. Stichting AAP wordt dat wel, in beslag genomen dieren komen daardoor vrijwel altijd bij AAP uit in Nederland en gezien de faciliteiten die zij hebben is dat ook wel enigszins terecht. Ik mag aannemen dat de leeuw die nu komt slechts voor korte tijd bij AAP blijft en elders door b.v. een zoo zal worden opgevangen. In principe vallen dergelijke roofdieren immers niet onder de dieren die AAP normaliter opvangt.
Van wat ik bij AAP gezien heb moet ik echter zeggen dat ze misschien door de regering maar eens gevraagd moeten worden ook voor dergelijke dieren een opvangplek te maken, met de bijbehorende subsidie natuurlijk, maar die kans zal erg klein zijn, als AAP dat al zou aannemen.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #5 Gepost op: september 10, 2009, 03:39:01 pm »

In een recente apenote stond wel dat er wellicht in 2011 gebrul te horen was daar ze hoopen dat het dan verboden is om met wilde dieren in het circus te werken.

Maar ik denk ook dat het tijdelijk is zeker omdat ze er niet op ingericht zijn daarnaast gaan deze dieren meestal naar opglabeek maar daar zit er nu al 1 en die moet eerst nog naar zuid afrika.

wat betreft waarom niet naar Pantera zie mijn commentaren in het verhuis topic.

Ik vindt het wel appart een leeuw bij aap zeker gezien het feit dat ze nog een wachtlijst hebben voor dieren die wel in hun doelgroep passen.

Oh ja het filmpje gister bij hart van nederland laat wel zien dat `wilde dieren` aandacht wel leuk vinden lijkt mij.
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: september 10, 2009, 08:17:51 pm »

Het lijkt er op dat ze een vast opvangadres voor katachtige willen zijn. Op de website staat: 'Doneer nu voor onze toekomstige leeuwen en tijger opvang!
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #7 Gepost op: september 10, 2009, 08:56:33 pm »

lijkt me geen gekke ontwikkeling, een officieel erkend opvangcentrum voor roofdieren kunnen we wel gebruiken HELAAS
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #8 Gepost op: september 10, 2009, 09:39:23 pm »

Maar dan komt bij mij de vraag omhoog of AAP wel de kennis in huis heeft voor katachtigen? Of wordt die kennis gewoon ingekocht?
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #9 Gepost op: september 10, 2009, 09:58:38 pm »

Het lijkt me dat daar gewoon de mensen voor worden aangenomen
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #10 Gepost op: september 11, 2009, 07:36:43 am »

Hier een flimpje: http://www.nos.nl/jeugdjournaal/artikelen/2009/9/9/onderdakvoorleeuwmufasa.html

Zeggen dat ze in het verleden al katachtigen hebben opgevangen en dus ervaring hebben.
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #11 Gepost op: september 11, 2009, 07:49:48 am »

Het is jammer maar ik moet even zeuren over brallerig marketing gelul al hebben we daar een appart topic voor doe ik het toch even hier.

Ik zag op HvN een stukje dat ie met de leeuw aan het kroelen was en het filpje van het jeugd journaal laat ook zien dat dit dier niet echt gedrags gestoord is adv misbruik want dan zijn ze in mijn ervaring erg antimensen.

en 12 kilo vlees per dag is echt teveel dan wordt ie moddervet. Een dier van deze leeftijd krijgt pm een kilo of 3 en misschien nu nog wat minder om op te bouwen. en vooral aan het bot en anders niet te grote stukken anders gaan ze schrokken en kunnen ze er half in stikken.
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #12 Gepost op: september 11, 2009, 01:32:05 pm »

Het is jammer maar ik moet even zeuren over brallerig marketing gelul al hebben we daar een appart topic voor doe ik het toch even hier.

dat dit dier niet echt gedrags gestoord is adv misbruik want dan zijn ze in mijn ervaring erg antimensen.

.

Ik weet niet of je het dier heb zien lopen op het filmpje? Maar dat zag er niet bepaald gezond uit.
granite230
Zoo Groentje
*

« Reageer #13 Gepost op: september 11, 2009, 01:44:43 pm »

Ik weet niet of je het dier heb zien lopen op het filmpje? Maar dat zag er niet bepaald gezond uit.

Hij heeft het hier over de geestelijke gezondheid van het dier, niet de lichamelijke gezondheid. Het kan best zo zijn dat het dier zo is geboren, en zelfs als het door menselijk toedoen komt (slechte voeding o.i.d.) dan nog kan het dier blij zijn om mensen te zien.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #14 Gepost op: september 11, 2009, 08:33:59 pm »

In het filmpje wordt toch prima uitgelegd over zijn lichamelijk EN geestelijke situatie?
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Stichting AAP - Theme by Mustang Forums