net al even snel gereageerd
hier nog even een linkje met intervieuw
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_61758.aspx in het nederlands anders had ik het vertaald
de berichten hier op de radio/radio gaven aan dat de het spul in nijeberkoop verkocht gaat worden en dat jaren van onderzoek heeft uitgewezen dat dieren het niet erg vinden dat er publiek komt kijken.
ik zie in elk geval 1 voordeel de dieren kunnen er alleen maar op vooruitgaan want in Nijeberkoop was en is het echt een zootje.
Verder in ben ik benieuwd waneer er dan onderzoek is gedaan want dat heb ik nog nooit gezien daar.
zoals ik al zei is Arno van der Valk gescheiden van zijn vrouw en helaas voor hem zij is de eigenaar ,via een BV, van de boerderij waar ze nu zitten met een waarde van ik denk zo'n miljoen of 2 a 3 inclusief grond. en voor zover ik weet is die schoon afbetaald.
het gekke is dat hij altijd heeft verkondigd dat pantera geen bezoekers toelaat behalve dan donateurs op slechts 6 opendagen (ivm het niet kunnen voldoen aan de eisen van een dierentuinvergunning) omdat dit slecht zou zijn voor het welzijn van de dieren.
ik hou niet zo van kwaadsprekerij maar ik geef hier gewoon even de feiten weer.
voor de dieren is het beter maar het is jammer voor de mensen Pantera steunen want feitelijk geven ze hun geld aan A van der Valk en leeft er vrolijk van (hij heeft nl zelf geen inkomen)
het is leuk voor Hoenderdeal want nu hebben ze een attractie erbij die ze anders niet kregen ze proberen het nl al jaren zvia de normale weg.
Maar ze moeten eerst de vergunningen maar eens rond krijgen en de ontheffing overschrijven.
Morgen meer nieuws in de Leeuwarder courant