Circus Belly Wien

Zoosite forum - Circus Belly Wien

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:24:08 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  Circus Belly Wien
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 14 Omlaag Print
Auteur Topic: Circus Belly Wien  (gelezen 10334 keer)
muizen
Zoo Liefhebber

« Reageer #15 Gepost op: juli 16, 2009, 01:55:58 pm »

Dan staan deze met de gebruikelijke afzettingen in het winterkwartier te Veenendaal. Deze afzettingen vier meter hoog van staal de onderste 1,5 meter een plaat staan normaal rond de giraf. Deze staat dan ook normaal samen met de zebra's en struisvogels.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #16 Gepost op: juli 16, 2009, 02:14:22 pm »

@jwer

Het boeiende is dat deze persoon de moeite heeft genomen hoor en wederhoor toe te passen. Verder vind ik het nogal boeiend dat Belly Wien openlijk en nogal doorzichtig liegt. Ten derde vind ik het ook nog boeiend dat er kennelijk een tuin genoemd wordt die zelf van niets zegt te weten, maar niet de bekendheid heeft om spontaan in iemand op te komen...
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #17 Gepost op: juli 16, 2009, 02:27:37 pm »

Het boeiende is dat deze persoon de moeite heeft genomen hoor en wederhoor toe te passen.

Volgens mij bestaat zijn stuk uit twee discussies, ten eerste de vraag waar het dier vandaan komt en ten tweede of het goed/gezond is om zo'n dier te houden. Op het eerste vind ik het antwoord vrij onrelevant. De grap is hooguit of het dier uit een EAZA tuin komt of niet, maar we hebben al vaak genoeg geconstateerd dat een EAZA tuin wel eens wat verkoopt. En als je het niet krijgt bij een EAZA tuin slingeren er genoeg giraffen rond in Europa om er sowieso wel aan te komen.

De tweede vraag wordt alleen beantwoord door de usual suspects (peta en circusdirecteuren), beide zonder een wetenschappelijk onderbouwd verhaal. Veel verder dan "ik ben voor" en "ik ben tegen" komt het stuk niet.

Verder vind ik het nogal boeiend dat Belly Wien openlijk en nogal doorzichtig liegt. Ten derde vind ik het ook nog boeiend dat er kennelijk een tuin genoemd wordt die zelf van niets zegt te weten, maar niet de bekendheid heeft om spontaan in iemand op te komen...

Belly Wien liegt over het enige circus zijn met giraffen. Commerciele leugens zie ik elke dag voorbij komen tijdens de programma's die ik zie dus daar kan ik me niet echt druk over maken. Of ze liegen over La Fleche is amper na te gaan, alleen een insider van La Fleche kan daar antwoord op geven, en die wordt niet gevonden. En stel dat het dier toch van La Fleche komt, nou en? Het is toch geen CITES dier en zelfs in Europa geboren dus vrij verhandelbaar (behalve EAZA restricties). Wellicht heeft La Fleche bemiddeld en daar een provisie over opgestreken, maar dat iemand in die circuskringen (verzorgers/dompteurs) wel eens van La Fleche hebben gehoord vind ik niet vreemd.

Dus ik vind deze discussie tig keer zo boeiend als het hele verhaal, daar komt niks uit...

Daarnaast is het stuk duidelijk gekleurd ten faveure van dierenactivisten, iets wat ik irritant vind.
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #18 Gepost op: juli 16, 2009, 02:29:51 pm »

Niet om mensen zwart te maken,  maar ik heb met mijn eigen ogen gezien dat de directeur van dit circus zijn eigen dochter in elkaar sloeg. Als je zo tegen je dochter bent, hoe zal je dan wel niet tegen je dieren zijn?
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #19 Gepost op: juli 16, 2009, 02:35:06 pm »

Niet om mensen zwart te maken,  maar ik heb met mijn eigen ogen gezien dat de directeur van dit circus zijn eigen dochter in elkaar sloeg. Als je zo tegen je dochter bent, hoe zal je dan wel niet tegen je dieren zijn?

Zo'n giraf is een stuk duurder in aanschaf als een dochter, en ze gaan ook nog eens minder lang mee...zegt niets (zijn ze ueberhaupt eigendom van hem of huurt hij ze in?).

En natuurlijk maak je met zo'n opmerking iemand zwart, dus die eerste zes woorden kun je wel weglaten
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #20 Gepost op: juli 16, 2009, 02:59:06 pm »

De giraf is van het circus zelf.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #21 Gepost op: juli 16, 2009, 05:22:53 pm »

ik weiger te geloven dat het dier uit een EAZA tuin komt.
of iets genuanceerder: ik weiger te geloven dat het een dier is dat uit het EEP komt.

ik wil wel geloven dat la fleche bemiddeld heeft voor het circus of via een niet-EAZA tuin een giraf heeft gekregen, deze niet in het EEP kreeg en vervolgens heeft "doorgesluisd" (wel even opmerken dat ik hier maar mogelijkheden noem he, ik zeg niet dat dit ook gebeurd is)

dat op zich boeit me niet zo. ik heb geen probleem met circussen zolang er correct met de dieren wordt omgegaan.
ik heb wel problemen met bepaalde diersoorten in circussen en giraffen horen daar zeker bij.

dit is geen dier wat je in een trailer zet en rondjes laat lopen in een piste. het enige boeiende van een giraffe in een circus, is het feit dat het een giraffe is. neem paarden, kamelen, honden, leeuwen, ... die kan je allemaal nog iets laten doen, een giraffe is gewoon decoratie.
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #22 Gepost op: juli 16, 2009, 08:41:46 pm »

Wat mij als eerste opvalt buiten of het wel oke is om een giraf te houden en of die van een EAZA tuin komt:

Citaat
Hij heeft een goed leven hier, beter dan in de dierentuin. Hier kan hij vrij rondlopen.
Een groepsdier alleen houden, en dan beweren dat die in een te kleine stal met een mini buitenperkje het beter heeft als op een serieuze vlakte in een goede dierentuin? Dat is  gewoon liegen!

Ze gaan nu dus 1.1 giraf houden, waarschijnlijk gewoon in dezelfde trailer. En ze gaan er dus een ritje op maken zoals bij een paard, het halster heeft hij al.

Giraffen gaan liggen als ze rustig zijn. Wat Kenay moet is verplicht liggen tijdens een gestreste verhuizing.

De giraffe dient nu dus als publiekstrekker om een rondje te lopen in de piste, de berberapen op het terrein doen dus niet mee en zijn voor de sier. Is het hoofddoel dan het tentoonstellen van dieren, deze functie hebben de dierentuinen toch op zich genomen?

Sorry hoor maar hier kan ik echt niet bij. Ik deel de mening dat dit niet een APK circus is, ik ben het no way eens met de mensen die niet vinden.
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2009, 09:14:29 pm door Hupie » Gelogd
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #23 Gepost op: juli 16, 2009, 08:52:40 pm »

Waar staat eigenlijk dat het dier ligt tijdens zijn vervoer?
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #24 Gepost op: juli 16, 2009, 08:56:02 pm »

Citaat
‘Tijdens het transport is de verhoging van het dak altijd ingezakt, anders kunnen we niet onder de vele viaducten door. Kenay zit dan gewoon in zijn wagen. Dat is geen probleem.’

Omdat het dier niet kan staan want ze gaan niet na ieder viaduct het dak verhogen moet Kenay dus ''zitten'' .
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #25 Gepost op: juli 16, 2009, 08:59:14 pm »

Omdat het dier niet kan staan want ze gaan niet na ieder viaduct het dak verhogen moet Kenay dus ''zitten'' .

Wat zever is, het dier zijn trailer word enkel verlaagd aan een viaduct! Voor de rest kan hij gewoon recht staan!!!
Soms zou ik een vogel willen zijn.
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #26 Gepost op: juli 16, 2009, 09:01:14 pm »

Recht staan? Meneer van Belly wien geeft net aan dat de verhoging omlaag gaat tijdens transport.
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #27 Gepost op: juli 16, 2009, 09:05:02 pm »

Recht staan? Meneer van Belly wien geeft net aan dat de verhoging omlaag gaat tijdens transport.

Dan zijn ze veranderd, vroeger bleef dat ding omhoog. En dan no, hoe lang rijden ze tussen 2 sta plaatsen? 1 à 2 uur? Voor een dier dat dit gewoon is kan dat geen probleem zijjn. Levende wezens hebben namelijk 1 ENORM voordeel. Ze passen zich aan, de dieren die dit niet konden zijn allemaal uitgestorven.
Soms zou ik een vogel willen zijn.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #28 Gepost op: juli 16, 2009, 09:09:33 pm »

Dan zijn ze veranderd, vroeger bleef dat ding omhoog. En dan no, hoe lang rijden ze tussen 2 sta plaatsen? 1 à 2 uur? Voor een dier dat dit gewoon is kan dat geen probleem zijjn. Levende wezens hebben namelijk 1 ENORM voordeel. Ze passen zich aan, de dieren die dit niet konden zijn allemaal uitgestorven.

Nou dan kan het zich wel aanpassen, ik geloof niet dat dit lekker is voor een giraf.
Btw toen ze hier weg reden stond het dak wel helemaal omhoog.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #29 Gepost op: juli 16, 2009, 09:10:11 pm »

En waarom moet dit dier zich van jou aanpassen aan het gestoorde leven wat dit circus hem oplegt?

Laat Roman en co zich maar aanpassen en beseffen dat een giraffe niet in een circus hoort!

Ik heb overigens al eerder op dit forum melding gemaakt over misstanden bij DIT circus, toevallig betrof dat ook deze giraffe... ik hoop dat zijn lip weer mooi geheeld is na de klappen die hij kreeg...
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 14 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Circus Belly Wien - Theme by Mustang Forums