Zoosite forum - Circus Belly Wien

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:23:41 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  Circus Belly Wien
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 14 Omlaag Print
Auteur Topic: Circus Belly Wien  (gelezen 10334 keer)
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Gepost op: juli 15, 2009, 01:30:25 pm »

Ik had gratis kaartjes voor Belly Wien gekregen dus ben ik er op 8 Juli 2009 geweest:

De show begon met de 4 Siberische Tijgers. Mooie dieren, die er prima 66.JPGuitzagen. Ze sprongen van kruk naar kruk.  Verder niet hele spectaculaire dingen.

Toen alle hekken van de tijgers uit de tent waren. Kwamen er 2 Friese paarden en 2 pony’s naar binnen. Een leuk optreden, door het verschil in grote.

De honden kwamen er na het paarden nummer op. Deden wat leuke kunstjes.

Na de honden kwam er een kameel  met een acrobaat er op binnen . Vanaf de kameel klom ze via doeken naar boven en deed wat kunstjes. Toen dit klaar was kwamen er 6 Siberische Steppe Kamelen op ze rende wat rondjes en gingen op de krukken staan.

Na de kamelen kwamen de 2 Indische Olifanten. Ze zagen er prima uit. De kunstjes die ze deden waren prima  ze deden de poten in de lucht, gingen met hun voorpoten op de ander zijn rug, en gingen zitten.

Toen was er pauze voor 10 euro kon je op de olifant zitten er zelf een foto maken.
Na de pauze waren weer de paarden aan de beurt. Weer Friese paarden dit maal waren het er 6 ze liepen een beetje de piste rond. De piste was is eigenlijk te klein als je 6 paarden er in laat rennen. Hier door viel er een paard tegen de rand van de piste. Mensen die er achter zitten, lopen  zo echt gevaar. Dit geld tevens voor de olifanten, toen die olifanten de achterpoten om hoog deed. Hingen die poten op een minder dan een meter afstand van het publiek  af. Die olifant hoeft maar iets naar achter te gaan of het publiek is geplet. Toen verlieten 5 paarden de piste en bleef er 1 om wat te steigeren.  En als laatste kwam de giraffe binnen.

Na afloop natuurlijk even gaan kijken hoe de dieren wonen. Ze hadden 7 tijgers, waarvan er 1 er apart liep in een nachtverblijf. De andere hadden een binnen en buiten deel beschikbaar.

De giraf had een heel slecht omheind deel. Het verbaasde mij ook niet dat hij ontsnapt is. 1 stroom draad je moest hem tegen houden. Verder kon het publiek veel te dicht bij komen, 1 trap en je bent dood. Verder weet ik niet hoe dit dier zou reizen. Zou het dak onder het rijden omhoog staan?

Verder op stond een lange tent . Het uiteinde  was het kamelen verblijf. Waar 15 kamelen liepen.

Verder waren hier de paarden boxen met 10 paarden, een hondenkennel en hooi opslag waar een hangbuikzwijn lag.

Dan stond er een wagen met 7 berberapen. Die de hele tijd aan het bedelen waren. Ze werden gewoon gevoerd met popcorn. Hier hadden ze wel een drang hek om heen kunnen zetten. Deze apen deden niet mee aan de show.

De olifanten hadden een wagen van het Circus van Sydney. Met een tent er voor er was verder geen buiten verblijf aanwezig. In het olifanten verblijf hadden ze misschien wat boomstammen of zo, voor de verveling kunnen leggen.

Het was een prima Circus. Alleen een betere omheining voor de Giraffe en wat dranghekken om wat verblijven maak het al weer een stuk veiliger.
Lama's, Zebra's en Struisvogels heb ik niet gezien. Volgens de site moeten ze deze wel hebben.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2009, 03:47:28 pm door Harm » Gelogd
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #1 Gepost op: juli 15, 2009, 01:49:21 pm »

Zoals ik het op de foto zie is alles redelijk in orde. Enkel een beetje meer veiligheid en een buitenverblijfje voor de olifanten en alles is ok. Er zijn tijgers in dierentuinen die er slechter bij zitten dan deze hier in het circus. En op die giraf na zijn er veel dierentuinen gevaarlijker als hier.

Vraag mij af waar die ... lastig over blijven doen?
Soms zou ik een vogel willen zijn.
Bjorn
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #2 Gepost op: juli 15, 2009, 08:00:51 pm »

ik kan me alleen maar bij ezeltjes mening aansluiten ziet er allemaal apk uit, alleen vroeg ik me af stonden de olifanten aan de keting of konden ze gewoon door de tent lopen?
Der ubergang vom affen zum menschen sind wir.
Konrad Lorenz

http://www.flickr.com/photos/62965371@N08/sets/
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #3 Gepost op: juli 15, 2009, 08:02:21 pm »

ik kan me alleen maar bij ezeltjes mening aansluiten ziet er allemaal apk uit, alleen vroeg ik me af stonden de olifanten aan de keting of konden ze gewoon door de tent lopen?

Daar moet ik niet voor naar daar gaan, tijdens bezoek aan de ketting, daarna los. Net het omgedraaide van in een dierentuin. Daar leggen ze ze na sluiting vast.
Soms zou ik een vogel willen zijn.
Bjorn
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #4 Gepost op: juli 15, 2009, 08:13:31 pm »

Daar moet ik niet voor naar daar gaan, tijdens bezoek aan de ketting, daarna los. Net het omgedraaide van in een dierentuin. Daar leggen ze ze na sluiting vast.

niet ieder circus legt ze in de tent aan de keting tijdens bezoekuren, al geef ik wel toe dat je daarvoor wel een paar extra maatregelen voor moet nemen
Der ubergang vom affen zum menschen sind wir.
Konrad Lorenz

http://www.flickr.com/photos/62965371@N08/sets/
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #5 Gepost op: juli 15, 2009, 08:35:12 pm »

een paar weken terug stonden ze bij ons in het dorp, prima circus naar mijn idee
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #6 Gepost op: juli 15, 2009, 09:50:43 pm »

alleen vroeg ik me af stonden de olifanten aan de keting of konden ze gewoon door de tent lopen?
Ze stonden niet aan de ketting.
Douanita
Zoo Liefhebber

« Reageer #7 Gepost op: juli 15, 2009, 11:00:00 pm »

Misschien hebben jullie het gelezen in de Metro, maar de betreffende giraf is al twee keer ontsnapt!
Stond op de voorpagina; met foto.
Toen ik de mens leerde kennen, kreeg ik de dieren lief!!!
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #8 Gepost op: juli 16, 2009, 12:05:56 am »

Misschien hebben jullie het gelezen in de Metro, maar de betreffende giraf is al twee keer ontsnapt!
Stond op de voorpagina; met foto.

Circussen doen dit vaak expres voor reclame.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #9 Gepost op: juli 16, 2009, 12:06:34 am »

http://kraaijer-schrijft.blogspot.com/

boeiend stukje leeswerk
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #10 Gepost op: juli 16, 2009, 08:56:42 am »

http://kraaijer-schrijft.blogspot.com/

boeiend stukje leeswerk

Nog steeds veel te gekleurd, en vragen wat PETA, wilde dieren de tent uit en een dier een vriend ervan vinden is natuurlijk al helemaal een schot voor open doel.

Wat is dan precies het boeiende eraan? Dat bepaalde tuinen dieren verkopen wisten we al lang, dat een giraf te koop is ook. Vind het alleen maar geruststellend dat Marc Damen zegt dat hij niet 20 giraffen per jaar zijn EEP uit ziet wandelen...
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #11 Gepost op: juli 16, 2009, 10:06:39 am »

Zonder weer op het wellus-nietus van circussen uit te komen, daar heb ik geen zin meer in, maar vraag ik me toch 3 dingen af...
- Waarom zeggen ze niet gewoon waar dat dier vandaan komt?
- Dat dier moet dus liggend vervoerd worden, vanwege de viaducten, is dat wel gezond voor een giraf? Die dieren die liggen toch helemaal niet zo vaak en lang?
- Wanneer gaan ze bedenken dat het misschien niet zo slim is om een wild dier zo los te laten lopen? Als er iemand dood is getrapt?
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #12 Gepost op: juli 16, 2009, 11:10:22 am »

Zonder weer op het wellus-nietus van circussen uit te komen, daar heb ik geen zin meer in, maar vraag ik me toch 3 dingen af...
- Waarom zeggen ze niet gewoon waar dat dier vandaan komt?
- Dat dier moet dus liggend vervoerd worden, vanwege de viaducten, is dat wel gezond voor een giraf? Die dieren die liggen toch helemaal niet zo vaak en lang?
- Wanneer gaan ze bedenken dat het misschien niet zo slim is om een wild dier zo los te laten lopen? Als er iemand dood is getrapt?

1. Omdat de verkopende partij  geen gezeur wenst, en als zij het vertellen dan verkoopt niemand meer iets aan ze.
2. Ik denk dat giraffen, met de poten onder hun lichaam gevouwen, best een tijdje kunnen liggen zonder dat dat een gevaar voor hun gezondheid vormt. In het wild liggen ze niet omdat ze dan teveel gevaar lopen.
3. Waarschijnlijk, al denk ik dat het risico niet zo heel groot is. Zo snel zal zo'n dier niet trappen, anders gebeurde het wel vaker...
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
muizen
Zoo Liefhebber

« Reageer #13 Gepost op: juli 16, 2009, 01:06:51 pm »

Twee vraagjes,
Hadden de olifanten buiten de tent waar ze in stonden een uitloop ruimte buiten de tent?
Heb je ook ergens zebra's en struisvogels gezien?
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #14 Gepost op: juli 16, 2009, 01:17:40 pm »

Twee vraagjes,
Hadden de olifanten buiten de tent waar ze in stonden een uitloop ruimte buiten de tent?
Heb je ook ergens zebra's en struisvogels gezien?
Nee
Nee
Pagina's: [1] 2 3 ... 14 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Circus Belly Wien - Theme by Mustang Forums