Niet ver bij me huis vandaan is in Augustus 2008 Landgoed Hoenderdaell in Anna Paulowna geopend voor publiek. En omdat deze landgoed zo dichtbij is ben ik er regelmatig te vinden.
Nu eindelijk heb ik eens de tijd om foto's uit te zoeken en te hosten op me nieuwe Foto-Site van Smugmug. En zodoende in nu pas verslag van doe.
Een jaar of wat geleden wilden de eigenaren van deze landgoed een dierentuin maken maar dat mocht niet van de gemeente. Vandaar dat het nu een Landgoed is met Dierentuin vergunning. Deze landgoed is opgedeeld uit 2 delen van 32 hectare. 1 deel waar de dieren zitten en de andere deel is een stilte gebied. (ofwel gewoon natuur gebied)
We beginnen bij de ingang van de weg bij Anna Pauwlona waar je deze kar en bord ziet.

Daar uit kom je bij de parkeerplaats en bij de Kassa

Daar heb ik ook gelijk me jaarkaart gehaald en het park in gegaan.
Na de ingang kan je rechtdoor of ga je linksaf het bos in. En dat deed ik.

Het pad dat door de bos loopt.
En als je dit pad volgt kom je bij een kas uit waar je met een pasje naar binnen kan.

Deze kas bestaat uit 2 delen het eerste gedeelte waar de Ara's zitten en Flamigo's en de rode ibisen onder andere.

In het 2de gedeelte van deze kas zitten de brilkaaimannen, een soort eekhoorn en diverse soorten vogels.

Hier kan je een klein rondje lopen om de kaaimannen verblijf heen.
Een special van de vogels komen later aan de beurt.
Om verder te gaan loop je weer terug via het 1ste gedeelte naar buiten. Daar staat weer keurig een aanwijsbord welke kant je op kan. Omdat je maar 2 kanten op kan en ik van de ene kant kwam vervolg ik me pad naar de Fazanterie.

Het gebouw met de fazanten.
Welke fanzanten er allemaal zijn vertel ik de volgende keer.

Meer foto's vind je :
Hier