ZooSite Awards 2008

Zoosite forum - ZooSite Awards 2008

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 07:02:05 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Alles over Zoosite
| |-+  Zoosite acties
| | |-+  Zoosite awards
| | | |-+  ZooSite Awards 2008
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] Omlaag Print
Auteur Topic: ZooSite Awards 2008  (gelezen 10209 keer)
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #120 Gepost op: februari 05, 2009, 11:59:51 pm »

Dat meet deze stemming ook niet, het gaat om beste nieuwe verblijf.. En aangezien over smaak niet echt te twisten valt (over wansmaak wel overigens),blijft over dat het ijsberenverblijf orgineler, duurder, technisch gezien meer vernuft en minder doorsnee is...   ;D

Jaja, Bladiebla. Geniet er van zou ik zeggen.
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #121 Gepost op: februari 06, 2009, 12:01:55 am »

Morgen wordt de uitslag bekend gemaakt van de laatste categorie: "Mooiste Zoo 2008"
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #122 Gepost op: februari 06, 2009, 12:09:01 am »

Rara? :D
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #123 Gepost op: februari 06, 2009, 10:37:16 am »

De laatste uitslag staat online, alle winnaars zijn dus nu bekend!

Binnenkort maken we ook het aantal stemmen per winnende tuinen bekend.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #124 Gepost op: februari 06, 2009, 11:35:31 am »

Wat doet bellewaerde in de topdrie????????
Blijdorp en gaiapark hebben het recht om in de topdrie te staan, maar ik mis mijn thuistuin.
willem
Zoo Freak!

« Reageer #125 Gepost op: februari 06, 2009, 11:39:35 am »

Jammer jammer jammer.... Zoosite awards worden anwb awards...
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #126 Gepost op: februari 06, 2009, 11:50:23 am »

Aangezien GaiaPark vorig jaar ook deze award gewonnen heeft en Blijdorp toen ook tweede was lijkt het me dat deze uitslag gewoon terecht is. Aangezien ik het sterke vermoeden heb dat jullie nog nooit in Bellewaerde zijn geweest, laat staan afgelopen jaar, kunnen jullie daar ook weinig op inbrengen en zelfs al ben je wel geweest dan nog zou het zo maar kunnen dat er een heleboel bezoekers van Bellewaerde zijn die dat de mooiste zoo vinden die er is en dus op hun favoriet gestemd hebben. Ik kan me zo voorstellen dat je bijvoorbeeld een dag lang niet alleen maar dieren wil kijken en dan is Bellewaerde een pracht park met EN dieren EN vele atracties om de dag mee door te brengen.
De Klauw
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #127 Gepost op: februari 06, 2009, 01:46:13 pm »

Misschien, maar je gaat me niet vertellen dat deze uitslag representatief is voor de mening van dierentuinliefhebbers in Nederland en Vlaanderen. Daarvoor werd de uitslag teveel gedomineerd door drie dierentuinen. De grote winnaar is duidelijk Paradisio, aangezien zij door al het GaiaPark/Bellewaerde/Blijdorpgeweld nog een prijs konden bemachtigen.
willem
Zoo Freak!

« Reageer #128 Gepost op: februari 06, 2009, 01:53:16 pm »

Vanuit Blijdorp is er niet opgeroepen tot stemmen hoor.... Alleen door Gaiapark en Bellewaerde...
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

A clean house is a sign of a broken computer

Davinia.nl
« Reageer #129 Gepost op: februari 06, 2009, 03:53:59 pm »

sorry, dat ik zelf offtopic ging, heb mijn topic afgesplitst en verplaatst.
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #130 Gepost op: februari 06, 2009, 04:07:05 pm »

om weer terug on topic te gaan: de stemming is nou eenmaal verlopen zoals hij is verlopen, de winnaars zijn bekend en zoals Borisje al aangaf een paar posts terug maken we binnenkort de precieze aantal stemmen van elke top 3 bekend!
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #131 Gepost op: februari 06, 2009, 05:54:54 pm »

Gaiapark zeer Gefeliciteert met 2 awards.
Diergaarde Blijdorp met de 2 andere zeer verdiende.
En Parc Paradisio met jullie wereldprimeur met de daarvoor verdiende award.

Sommige tuinen hebben kans aangegrepen om bekend te maken dat er een verkiezing is, andere niet de keus is aan de tuin zelf. Maarja ik ga dit jaar wel naar Gaiapark lees ik in de folder dat dit de beste dierentuin is en dan kijk ik naar het spandoek bij de ingang met zoosite vermelding. Kijk ik op de webiste lees ik er weer over......
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #132 Gepost op: februari 06, 2009, 06:03:32 pm »

Hmmm, mijn reactie was een beetje te snel en niet over nagedacht. Maar over het geheel genomen vindt ik elke winaar wel terecht. Mischien heeft pr zijn deel gehad hierin, maar geef een dierentuin ongelijk om te pronken met een award/nominatie, het is uiteindelijk toch een eer. Persoonlijk vindt ik het jammer dat Burgers geen top3 heeft gehaald, maar dat is een persoonlijke mening, net als de gehele stemming.
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #133 Gepost op: februari 06, 2009, 06:51:08 pm »

Super!!!!
Ik had gehoopt dat dit jaar misschien Blijdorp zou winnen in de categorie mooiste Zoo, maar helaas. Gaia gefeliciteerd!

en beheer natuurlijk bedankt voor het geleverde werk allemaal!
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #134 Gepost op: februari 06, 2009, 08:06:20 pm »

Ik las dit net op Dierennieuws (met aantal stemmen!)

De afgelopen maand brachten ruim 1500 dierentuinliefhebbers uit Nederland en Belgie hun stem uit op de Zoosite Awards 2008. Inmiddels zijn de stemmen geteld en de winnaars bekend:

Mooiste Zoo 2008
1e plaats: GaiaPark met 425 stemmen
2e plaats: Diergaarde Blijdorp met 349 stemmen
3e plaats: Bellewaerde Park met 216 stemmen

Meest Vernieuwende Tuin 2008
1e plaats: Diergaarde Blijdorp met 521 stemmen
2e plaats: Apenheul met 261 stemmen
3e plaats: Zoo Antwerpen met 252 stemmen

Mooiste Nieuwe Verblijf 2008
1e plaats: GaiaPark - Neushoorns met 503 stemmen
2e plaats: Diergaarde Blijdorp - IJsberen met 471 stemmen
3e plaats: Bellewaerde Park - Savanne met 251 stemmen

Meest Bijzondere Geboorte 2008
1e plaats: Parc Paradisio - Schoenbekooievaars met 457 stemmen
2e plaats: Olmense Zoo - Witte leeuwen met 412 stemmen
3e plaats: Safaripark Beekse Bergen - Tijgers met 202 stemmen

Beste educatie
1e plaats: Diergaarde Blijdorp met 422 stemmen
2e plaats: GaiaPark met 390 stemmen
3e plaats: Bellewaerde Park met 214 stemmen
ZooSite feliciteert alle winnaars en bedankt de deelnemers en stemmers voor hun hulp tijdens deze verkiezing.

Begin 2010 worden de Zoosite Awards natuurlijk weer uitgereikt en dan zal er ook ruimte worden gemaakt voor een award voor de kleinere, minder bekende zoos die Belgie en Nederland rijk zijn.

Dit vond ik nog op Gaiapark en VVVZuid Limburg:
KERKRADE - Zoosite, de onafhankelijke, niet-commerciele website van en voor dierentuinliefhebbers, heeft GaiaPark Kerkrade Zoo voor het tweede opeenvolgende jaar gekozen tot ‘Mooiste dierentuin van Nederland en Belgie’. Daarnaast ging het Limburgse dierenpark met haar neushoornverblijf ook aan de haal met de titel 'Mooiste Nieuwe Verblijf' en veroverde de dierentuin een tweede plaats in de categorie ‘Beste Educatie’. Een prachtige prestatie na eerder door de ANWB te zijn gekozen tot ‘Leukste Dierentuin van Nederland’.

De afgelopen maand konden bezoekers van Zoosite.nl in vijf categorieen stemmen op hun favoriete Nederlandse of Belgische dierentuin. GaiaPark heeft met 26,2% van de stemmen de Award ‘Mooiste Dierentuin’ en met 30,9% de Award 'Mooiste Nieuwe Verblijf' in de wacht gesleept. Dit is de keuze van onafhankelijke dierentuinbezoekers. Zoosite is een gewaardeerd forum waarin bezoekers van dierentuinen hun persoonlijke ervaringen uitwisselen en daarmee dus een objectief en niet-commercieel medium.

Bijzonder verblijf
Het gewaardeerde verblijf voor witte neushoorns was het belangrijkste nieuwbouwproject van GaiaPark in 2008. Om een geschikt verblijf van maar liefst 4.000 m² voor deze kolossen te kunnen creeren, verhuisden de cheeta’s naar een zeer uitdagend verblijf aan de andere kant van de savanne. Het neushoornverblijf sluit hier perfect op aan en is vanuit sfeervolle Afrikaanse shelters te bewonderen. De neushoorns hebben hun grote leefgebied inmiddels goed verkend en zochten deze zomer regelmatig verkoeling in de modderpoel. Vanaf voorjaar 2009 zullen ook de zebra’s kennis gaan maken met de neushoorns. Op langere termijn kunnen de neushoorns de aangrenzende savanne van GaiaPark betrekken en zich tussen de zebra’s, springbokken, giraffen, grote kudu’s en struisvogels begeven. Zo wordt hun leefruimte vergroot naar een kleine 10.000 m².

DinoDome en Hof van Gaia
Na de benoeming in 2007 ziet GaiaPark Kerkrade Zoo met de hernieuwde benoeming tot ‘Mooiste Dierentuin’ in 2008 een bevestiging van de ingeslagen weg. Dit jaar hoopt GaiaPark, zeker gezien de realisatie van het prestigieuze nieuwbouwproject de DinoDome, opnieuw menig dierentuinliefhebber en -bezoeker te verbazen. Vernieuwend en innovatief is ook de samenwerking met het nabijgelegen ZooHotel Brughof en Kasteel Erenstein, die gezamenlijk onder de noemer Hof van Gaia in de markt zullen worden gezet.
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2009, 08:22:01 pm door Hupie » Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, ZooSite Awards 2008 - Theme by Mustang Forums