Zoosite forum - NOP

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:59:53 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  NOP
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] Omlaag Print
Auteur Topic: NOP  (gelezen 18138 keer)
jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #225 Gepost op: augustus 26, 2011, 11:55:42 pm »

Wat een triest bericht om ineens te lezen!
Ik was er nog niet van op de hoogte, en schrik ervan! Bah :(
Ook namens mij sterkte gewenst aan nabestaanden.

Zie ook: http://www.omroepbrabant.nl/?news/160243592/Oprichter+en+directeur+Van+Meegen+van+Papegaaienpark+Oerle+overleden.aspx
ralph
Zoo Freak!

Ralph's picasa
« Reageer #226 Gepost op: oktober 01, 2011, 11:42:17 pm »

Ik was vandaag voor de 5de keer in het NOP, laatste keer was juli 2009.
Enkele collectiewisselingen weer, maar dat is niet zo gek met een collectie waarvan een groot deel achter de schermen zit.
Hamerkop was nieuw voor me, en ze hebben nu Cuba flamingo's waar ze 2 jaar geleden nog Chileense hadden.
Vorkstaartooievaars zijn opnieuw verhuisd, zitten nu bij de rode ibissen.

Naast de oranje rotshaan (ze zouden 2.2 moeten hebben, maar heb er 2.1 gezien) is ook de Palawanneushoornvogel een leuke nieuwe aanwinst.
In Europa verder alleen in een Russische dierentuin te zien.
Rode rotshaan: 1.0 gezien, parasolvogel 1.0 gezien, capuchonvogel 1 gezien, geen pompadour of halsbandcotinga's (die ze volgens  zootierliste (nog steeds) hebben)
Yero
Zoo Liefhebber

« Reageer #227 Gepost op: oktober 02, 2011, 02:44:53 pm »

Zaterdag 1 okt in N.O.P. 2 capuchonvogels (tesamen) gezien  :P
Flamingo's staan gelabeled als "Chicuba's": zouden kruisingen zijn tussen chileense en cubaanse - bij sommige dieren vrij duidelijk te zien, bij andere niet of nauwelijks.
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #228 Gepost op: oktober 05, 2011, 03:37:19 pm »

Ik heb de halsbandcoringa wel gezien. Ik mistte wat soorten sinds mijn laatste bezoek o.a de brilibisen, en de goliathreiger. Ik weet niet of  soorten zoals de nimmerzat, zadelbekooievaar en de blauwkopara er nog zijn.
ralph
Zoo Freak!

Ralph's picasa
« Reageer #229 Gepost op: oktober 05, 2011, 07:22:37 pm »

Ik heb de halsbandcotinga wel gezien. Ik mistte wat soorten sinds mijn laatste bezoek o.a de brilibisen, en de goliathreiger. Ik weet niet of  soorten zoals de nimmerzat, zadelbekooievaar en de blauwkopara er nog zijn.

Ja die soorten miste ik ook. Er hangt een bordje van de goliathreiger bij de kraanvogels, maar ik denk niet dat die daar nog zit.
Leuk dat de halsbandcotinga er nog is/zijn. Misschien heb ik meer geluk in Burger's eind van de maand ;)
Hamerhaai
Zoo Liefhebber

« Reageer #230 Gepost op: oktober 05, 2011, 08:41:31 pm »

Meestal als ik in Burgers' Zoo ben, ben ik ongeveer een uur in de Bush en ik zie daar nooit halsbandcotinga's dus ik weet niet of ze er nog zitten.
Only after the last tree has been cut down  Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught 
Only then will you find that money cannot be eaten
Harm
Zoo Freak!

Mijn Foto's
« Reageer #231 Gepost op: oktober 05, 2011, 10:55:58 pm »

Meestal als ik in Burgers' Zoo ben, ben ik ongeveer een uur in de Bush en ik zie daar nooit halsbandcotinga's dus ik weet niet of ze er nog zitten.
Ik heb er in december nog 1 gezien, bij de aardvarkens.
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #232 Gepost op: oktober 05, 2011, 11:00:20 pm »

Ik heb er in december nog 1 gezien, bij de aardvarkens.

Dit jaar heb ik ze zeker 2 keer gezien, maar het is wat geluk hebben.
jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #233 Gepost op: januari 02, 2012, 09:02:58 pm »

Grootschalige fraude bij Papegaaienopvang

OERLE -  Voor bijna 2 ton aan contante inkomsten van het Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien (NOP) in Oerle zijn niet besteed aan de papegaaien. De in augustus overleden oprichter en directeur Tonnie van Meegen stak het geld in eigen zak. De bedragen kwamen niet in de jaarstukken. Het huidige bestuur van de stichting wist dat het gebeurde, maar deed niks.

Vier medewerkers van de papegaaienopvang zeggen dat. Ze eisen in een kort geding het vertrek van twee bestuursleden.
Hun advocaat Frans Tilman heeft dat maandag gezegd.
Het NOP fungeert als asiel en dierentuin voor papegaaien, maar regelt voor justitie ook de opvang van in beslaggenomen vogels.
Het papegaaienpark heeft cash inkomsten uit de opname van papegaaien die niet meer gewenst zijn als huisdier, donaties en inkomsten uit de verkoop van nootjes. Het geld belandde altijd op het bureau van de directeur, legde Tilman maandag uit. Er is becijferd dat het ging om 192.000 euro aan inkomsten uit de laatste drie jaar.
De advocaat benadrukt dat onbekend is hoeveel geld er precies is verdwenen omdat de directeur ook wel eens geen salaris opnam en rekeningen uit eigen zak betaalde.
Het is niet de eerste keer dat het opvangcentrum in opspraak komt. Drie jaar geleden ontstond commotie over de hoge sterfte van papegaaien. Destijds werd al geconstateerd dat de administratie beter moest.
Het kort geding staat gepland op 19 januari. De twee vaste medewerkers (een dierenverzorger en administratrice) die het kort geding hebben aangespannen zijn op non-actief gesteld.
Het bestuur van de stichting was maandag niet in staat om te reageren op de aantijgingen. De nieuwe directie was onbereikbaar voor commentaar.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/11226248/__Fraude_bij_Papegaaienopvang__.html
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #234 Gepost op: januari 03, 2012, 12:28:24 am »

Het hele bericht voelt alsof het allemaal ging om zelfverrijking en zakkenvullen, terwijl als je het goed leest dan komt het vooral neer op wat minder inkomsten laten zien aan de overheid (en dus meer subsidie waarschijnlijk), het niet juist verlonen van bedragen (scheelt belasting afdragen) en algehele desinteresse in administratieve zaken, maar niet persee zelfverrijking.

Niet dat de fiscus oplichten ten faveure van je papegaaienpark geen fraude is, maar voor mijn gevoel een ander soort fraude...
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Bor
Zoo Liefhebber

« Reageer #235 Gepost op: januari 03, 2012, 12:51:18 am »

Als er iets fout is, kan dat niet goedgepraat worden. Wel stel ik vraagtekens bij de beweegredenen van de "klokkenluiders". Zijn ze gaan praten nadat ze op non-actief gesteld waren of andersom. Ook vraag ik me af waarom ze pas na drie jaar hiermee komen.
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #236 Gepost op: januari 03, 2012, 11:57:01 pm »

het is niet de eerste keer dat het naar voren komt dat het niet altijd even fris ging bij NOP Ik ben er 1 keer geweest en het had daar naar mijn idee verdomd weinig met opvang te maken. En de RADAR reportage destijds liet ook weinig aan de verbeelding over. Over de beweegredenen van de oprichter en van de klokkenluiders weet ik niets. Maar bestuurlijk is er daar denk ik wel eea mis
Wateragam
Zoo Liefhebber

« Reageer #237 Gepost op: januari 11, 2012, 12:29:11 pm »

De medewerkers zijn op non-actief gezet na de aanklacht. Er waren al wel problemen met deze medewerkers.
Dit heeft trouwens niets te maken met de RADAR reportage. Heeft meer te maken met het tegen werken van een verhuis naar Mierlo en het zwart maken van het bestuur.
I will be back.
Lee13
Zoo Liefhebber

« Reageer #238 Gepost op: februari 02, 2012, 10:43:52 am »

Verzorger gepakt om illegale vogelhandel
De politie heeft een medewerker van het Nederlands Opvangcentrum Papegaaien (NOP) in de kraag gevat omdat hij illegaal gehandeld zou hebben in tropische vogels. Dat meldden onze vrienden van Dichtbij.nl na een bericht van de politie Rotterdam-Rijnmond.

De 36-jarige Rotterdammer werkte samen met een 58-jarige handlanger uit Spijkenisse. Ze zouden illegaal exotische vogels uit Suriname invoeren en daarbij zijn vogels mishandeld. Bij huiszoekingen zijn behalve vogels ook wapens en geld in beslag genomen.

Onbekend is of het opvangcentrum zelf betrokken is bij de illegale handel en verduistering.

bron: spitsnieuws.nl

Pagina's: 1 ... 14 15 [16] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, NOP - Theme by Mustang Forums