Zoosite forum - NOP

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:58:58 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  NOP
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 16 Omlaag Print
Auteur Topic: NOP  (gelezen 18138 keer)
Kiki
Zoo Bezoeker
**

NOP
« Gepost op: april 14, 2007, 09:43:10 am »

Een paar dagen terug, op goede vrijdag, hebben we het nieuwe reptielenverblijf 'geopend' door de eerste dieren er in te plaatsen. Het wordt op dit moment bewoond door zes leguanen, een aantal landschilpadden, een koppel rode kardinaaltjes en een koppel blauwe vogeltjes waarvan de naam me even ontschoten is. Ik moet zeggen dat het wel mooi geworden is, er moet alleen nog wat extra beplanting in.
Het gebouwtje staat naast het AID gebouw, en hoort qua verzorging ook bij die ronde. Ik ben heel slecht in schatten, maar ik denk dat de kijkruit in z'n totaal zo'n 6/7 meter breed is... Maar ik kan er best ver naast zitten. Hier een fotootje van de buitenkant, en twee van binnen uit.

Verder zijn er in het park nog wat dingen veranderd. Ik heb er al lang niet meer rondgelopen, maar ik zag uit de verte pelikanen bij de schildpaddenvijver zitten. Ik kon niet blijven kijken, maar volgens mij waren het roodruggen. Verder wordt er in de buurt van de fazanterie/duitse kooi aan iets groots en hoogs gebouwd, maar ik heb nog niet de tijd gehad daar te kijken. Ik denk een grote voliere? Ik zal het binnenkort eens navragen.
De extra neushoornvogel(buiten)verblijven naast de bestaande zijn ook bijna af, deze zijn nog groter dan de vorige. Ze zitten aan de tropenhal vast, langs de lelkraanvogels en de oude tropenkas. En als laatste zijn er in het park een redelijk aantal nieuwe planten en bankjes geplaatst.
Pasen was een groot succes, het park lag er mooi bij, er waren veel bezoekers (ik geloof wel zo'n 3000/4000), en het is door de bezoekers zelfs vrij netjes achter gelaten.
...Sifaka's zijn ook goed hoor!
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #1 Gepost op: april 14, 2007, 01:29:46 pm »

Ziet er leuk uit. Weet je al wanneer 'de grote verbouwing' start?
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite

« Reageer #2 Gepost op: april 14, 2007, 05:11:04 pm »

Mooie gebouwtje, alleen de grijzen kleur vind ik minder..Word dat nog geschilderd in Licht bruin?

Hoe is met de plannen om er een "echt" dierenpark van te gaan maken?
Couloni
Zoo Bezoeker
**

« Reageer #3 Gepost op: april 15, 2007, 11:35:25 am »

Ik was er voorbije donderdag en het park zag er prima uit.
Het blijft me verbazen met wat voor tempo ze kunnen blijven uitbreiden.
Tenopzichte van vorig jaar stonden er ook nu weer een hele hoop verblijen die er toen nog niet waren.

Een van de Neushoornvogelverblijven in aanbouw?

Ik hoop dat het andere koppel Maleise neushoornvogels (er waren er plots twee!) een van deze vluchten mag gaan bewonen want nu zit het er maar wat zielig bij in het oude aligator-verblijf.

Ik vraag me ook af voor wat ze aan het bouwen zijn aan de fazanterie. Het belooft een flinke voliere te worden.
Maar er staan wel heel veel palen in naar mijn idee. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Die pelikanen zijn inderdaad Roodruggen.

In een van de vluchten van de "grote volieres" zaten 5 Banks ravenkaketoe's (ik weet niet zeker maar zag er misschien nog een 6e).
Weet iemand hoeveel er net inzitten? En of het de bedoeling is om de vogels te koppelen of om ze ook daadwerkelijk daar in te kweken?

Er zaten verder uiteraard ook bergen papegaaien. De nieuwe vluchtjes rond de tropenhal aan de kant van het AID-gebouw zijn mijn insziens gewoonweg te klein. Zeker voor de soorten die ze erin houden (kraagpapegaaien, couloni's, ..) Begrijp niet dat ze die niet gewoon een paar meter verder hebben laten komen.

Wel "zag" ik er ook een soort die voor mij nieuw was. Namelijk de Pionopsitta pileata. Ze zaten binnen dus zag ze alleen door de ruit tegen het licht van de lamp die erachter zat. Ik heb het idee dat een hoop van die papegaaien in die volieres zich binnen veel meer op hun gemak voelen en zich daardoor maar zelden buiten laten zien.

Bij de uitgang (en ook de ingang dus) zagen we ook nog een hele stapel voerbakken voor kraanvogels/loopvogels:

Weet iemand wat ze daar allemaal mee van plan zijn? Diegene die er nu in de volieres staan lijken niet versleten. Zijn ze achter de schermen dan zinnes om zoveel kraanvogels/loopvogels te gaan houden ?
Kiki
Zoo Bezoeker
**

« Reageer #4 Gepost op: mei 14, 2007, 05:42:44 pm »

In de nieuwsbrief staat deze keer een hoop interessant nieuws over de komende nieuwbouw:

http://www.papegaai.org/documenten/nlnb31.pdf

In de linker nieuwe reuzenvoliere zit een koppel jaarvogels, in de rechter zit een koningsgier, een griel, en een koppel blauwe gaaien. (deze zaten al een tijdje achter de schermen in het park) Er zijn sinds een paar maanden ook een aantal mensen die speciaal over de beplanting gaan, en nu begin je resultaat te zien. Bij de kippen is vandaag gesnoeid, en in een keer ziet het er totaal anders uit. Op een aantal plaatsen (kinderboerderij, parkietenvlucht) is er ook nieuw gras ingezaaid en zijn de dieren tijdelijk apart gehouden, zodat er nu een groen grasmatje ligt ipv blubberzooi.
Lefferien
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #5 Gepost op: mei 14, 2007, 11:00:25 pm »

In de nieuwsbrief staat deze keer een hoop interessant nieuws over de komende nieuwbouw:

http://www.papegaai.org/documenten/nlnb31.pdf

In de linker nieuwe reuzenvoliere zit een koppel jaarvogels, in de rechter zit een koningsgier, een griel, en een koppel blauwe gaaien. (deze zaten al een tijdje achter de schermen in het park) Er zijn sinds een paar maanden ook een aantal mensen die speciaal over de beplanting gaan, en nu begin je resultaat te zien. Bij de kippen is vandaag gesnoeid, en in een keer ziet het er totaal anders uit. Op een aantal plaatsen (kinderboerderij, parkietenvlucht) is er ook nieuw gras ingezaaid en zijn de dieren tijdelijk apart gehouden, zodat er nu een groen grasmatje ligt ipv blubberzooi.

Leuk....ik ben vooral benieuwd wanneer de pinguins komen ;)
Groetjes, Lefferien.
http://lefferien.fotopic.net/
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: mei 17, 2007, 09:29:58 pm »

Dat nieuwe pinguinverblijf gaat groot worden, waar komt het?
jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #7 Gepost op: mei 17, 2007, 09:30:52 pm »

Leuk....ik ben vooral benieuwd wanneer de pinguins komen ;)

Ik ben vooral waar ze vandaan komen...aangezien NOP nog steeds geen NVD (en geen EAZA?) lid is.
En de in Europa gehouden pinguinsoorten zijn allemaal EEP-ers.
Dat zal dus wel particuliere aanschaf zijn. Ik heb al vermoedens van waar...
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #8 Gepost op: mei 17, 2007, 09:37:19 pm »

Nee, hoor de ringstaartmaki's komen van de Apenheul en Amersfoort beide EAZA tuinen. N.O.P gaat surplus mannen opvangen.
Flipje
Zoo Freak!

« Reageer #9 Gepost op: mei 17, 2007, 11:19:12 pm »

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de hele NVD zaken met NOP doet... en terecht naturrlijk! :P
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
Kiki
Zoo Bezoeker
**

« Reageer #10 Gepost op: mei 18, 2007, 06:02:35 pm »

Ik ben vooral waar ze vandaan komen...aangezien NOP nog steeds geen NVD (en geen EAZA?) lid is.
Ik geloof wel EAZA lid, maar ik weet het ook niet zeker. Waar de pinguins vandaan komen is nog niet bekend, en welke soort (Zwartvoet of Humboldt) ook nog niet.
Ik heb net alle prullenbakken geleegd (ongelofelijk hoe druk het vandaag was!!), en heb even een kijkje kunnen nemen bij het pinguinverblijf in spe. De bouwwerkzaamheden zijn al een stuk verder gevorderd dan op de foto te zien is, ik had jammer genoeg geen camera bij me. Het pinguinverblijf ligt nu nog achter de schermen. Bij de grote vijver, gelijk links naast het verblijf van de saruskraanvogels, staat een poort. Daar achter ligt het verblijf direct links. Nu is het nog niet te zien, omdat er een bult zand met planten voor ligt. De struiken die je op de foto ziet zijn die planten. Ik weet het niet zeker, maar ik neem aan dat achter het verblijf (dus op de plek waar de fotograaf stond) struiken o.i.d. worden neergezet. Bomen zou ook kunnen, want er staan nu enkele tientallen bomen bij de ingang, nog in zak, sommige zijn wel een metertje of zes. Ik neem aan dat de wand met struiken die je op de foto ziet dan wordt afgegraven. Op de foto lijkt het net alsof het muurtje tegen die zandwand aanzit, maar dat is dus niet zo. Er zit nu een nauwe opening (1 meter?) tussen. Het muurtje is inmiddels wat hoger, de kozijnen voor de twee ramen zijn al te zien. Dit zullen dus twee onderwaterkijkruiten zijn. Als de zandwand afgegraven is kijk je dus vanaf het pad langs de vijver zo het verblijf in, en dan zit het dus direct naast de kraanvogels. Het verblijf is redelijk groot (niet echt super, maar ok), het doet wel nogal 'Duits' aan. (beton) Het witte gebied op de foto is de oppervlakte van het hele verblijf. Hier bovenop is nu een platvorm van beton gebouwd, zoals ik het kon zien kunnen de pinguins er voor een deel ook onderdoor zwemmen. Geheel rechts op de foto zie je de binnenverblijven.. Voor wie nieuwsgierig is; als je bij de poort of door de bladeren kijkt kan je het verblijf redelijk zien, of je moet even vragen of je mag kijken. De planning is dat het over een maand of twee klaar is, maar goed, dat moet ik nog zien gebeuren...
Die nieuwe grote voiliere wordt wel gaaf, ik heb geen idee wat er in komt trouwens. Hij is drie, vier meter hoog schat ik, en beslaat het hele stuk voormalige bosjes vanaf de roofvogels, keakooi, langs de fazanterie en de koepel, tot aan de schildpaddenvijver. Daar splitst ie nog/gaat ie de hoek om en beslaat ook het hele stuk bij de Duitse kooi. Het uitzicht is nu wel mooi bij de schildpaddenvijver, met op de vijver pelikanen, de roofvogelvoliere, die nieuwe voliere en dan nog de bestaande.
Flipje
Zoo Freak!

« Reageer #11 Gepost op: mei 20, 2007, 06:32:31 pm »

NOP is van beiden geen lid, maar dat wil niet automatisch zeggen dat de pinguins van particulieren moeten komen.
jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #12 Gepost op: mei 23, 2007, 11:21:24 pm »

Snap ik, maar ik vraag me af hoe vaak een EEP/ESB dier verplaatst wordt naar een niet-lid-tuin... zeker omdat het hier waarschijnlijk om een hele groep gaat.
Bovendien geloof ik dat er ook in EAZA tuinen wel vraag is naar pinguins, dus krijgen wel wat voorkeur denk ik?
Flipje
Zoo Freak!

« Reageer #13 Gepost op: mei 23, 2007, 11:41:40 pm »

Kiki zal het verlossende antwoord t.z.t. wel geven denk ik..
zoopie
Zoo Liefhebber

« Reageer #14 Gepost op: juli 13, 2007, 09:10:38 am »

Heey,

ik ga volgende week misschien naar NOP, als de rest ook wil dus...... ::)

Maar hoe staat het pinguinverblijf er voor, en wat moet ik zeker gezien hebben, zoals soorten die ze vrijwel niet veel houden in parken ??  :D

gr. zoopie
Pagina's: [1] 2 3 ... 16 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, NOP - Theme by Mustang Forums