|
|
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

|
 |
« Reageer #16 Gepost op: januari 02, 2009, 09:01:46 am » |
|
Hmmm, alhoewel ik een liefhebber ben van dierentuingeschiedenis, ben ik er niet zo'n fan van om te zien dat dieren nog net zo gehuisvest zijn als 100 jaar terug. Neem dus aan dat je dat niet bedoelde 
een oude tuin die geweldig omgaat met historisch erfgoed. eigenlijk wordt er niks nieuw gebouwd, maar alles wordt geweldig onderhouden. de collectie is er gewoon op gericht, verwacht geen olifanten, nijlpaarden, tijgers, leeuwen, beren. maar binturongs en panda's in de berenkuilen, een museum in de olifantenstal, kleinere katten in de kattengalerij, etc etc
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite
|
 |
« Reageer #27 Gepost op: januari 25, 2009, 05:39:05 pm » |
|
Gister dagje Parijs geweest, verslag volgt nog een deze dagen. Ik was er in 2005 voor het laatst en heb toen gelukkig Vincenne nog kunnen bezoken.
Menagerie: Blijft een pareltje dit parkje.
Parc zoologique de Vincenne: Gesloten, maar geheel om deze dierentuin heen gwandeld..Ook achter de schermen ontbreken completen stukken rotsen en is het verval enorm. Nog aardig wat diersoorten in hun verblijven weten te spotten tussen de heggen en hekken door.
Aquarium de la porte Dore: Ook vrij weinig veranderd een simpel recht toe recht aan aquarium. Kortom voor de prijs die je betaald waar voor je geld.
Cineaqua paris: Een vrij nieuw aquarium, prachtig gelegen. Prima aquariums alleen prijs technische gezien te duur. Ook het concept is totaal niet duidelijk en onbegrijpelijk, een aquarium/ film expositie gebeuren met hier en daar 3 bioscoop zaaltjes waar ze ongelooflijk slechte animatie films draaien.
Jardin d'acclimation Ook hiervan weet ik niet hoe ik het moet noemen, een soort wandelpark met wat kermis attracties, sport faciliteiten een manege een flinke kinderboerderij met een berenkuil en nog wat volieres. Voor de prijs van 2,70 hoef je het niet te laten, maar verwacht geen dierentuin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|