zoo lyon augustus 2008

Zoosite forum - zoo lyon augustus 2008

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
februari 09, 2012, 09:45:00 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Europa
| | |-+  Frankrijk
| | | |-+  zoo lyon augustus 2008
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: zoo lyon augustus 2008  (gelezen 598 keer)
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Gepost op: oktober 30, 2008, 11:59:00 pm »

Ergens in augustus (zou bijgod niet meer weten wanneer juist) ben ik in de zoo van lyon geweest, op doorreis naar la douce france.

Het was verdorie heel de tijd aan het regenen, en dan bedoel ik geen muggepis...
Dus met een paraplu in de hand en slippers aan de voeten vertrokken op zoek naar de zoo. Deze ligt gewoon in het park van Lyon, je loopt van de bankjes en wilde eekhoorns gewoon over naar de leeuwen en aapjes.

Laat hieruit duidelijk zijn dat deze zoo volledig gratis is, en voor helemaal gratis te zijn krijgen we nog een behoorlijk aantal dierjes te zien ook.

Eerst hebben we een soort rotonde met allemaal kleinere apensoorten, waaronder keizertamarin, pinche aapjes, colobusapen, nog een soort makaak en andere aap wiens naam ik vergeten ben en nog wat klauwaapjes. Allen erg mooi onderhouden en naar de normen van vandaag. Daarnaast wat nieuwe verblijven voor lepelvosjes, servals en landschildpadden, dit is onderdeel van het vernieuwd stukje afrika.
Dan hebben we de grotere roofdieren, een rotonde kunnen we het niet noemen, het is eerder een vreemde vorm, hier zitten amoerpanters, tijgers en leeuwen, en ze hebben allen minstens 2 buitenverblijven.

Leeuwenverblijf? Fastfood hadden ze er alvast!!

Even voortwandelend komen we bij een soort souvenirkraampje, met popcorn en dergelijke. Half dat kraam en zijn inhoud was nat, het was precies niet goed voorzien op regen.

Daarbij stond een soort bunker, WO2 dacht ik?
Nee, het exverblijf van de giraffen, zelfs ik vind dit lelijk..

Daarnaast wel een bewoond verblijf, en een groot ook. Hier leven een 3-tal Indische olifanten.

Verblijf nog goed te doen voor 3 dierjes

Wel een zielig dierje anders…

Ze hadden er ook een mooi tempeltje staan, daar ben ik wel fan van, hierin zaten enkel krokodillen of kaaimannen.

Dit stond vlak naast een groot stukje “savanne”, nouja, niet echt een savanne maar wel echt mooi!! En behoorlijk groot ook.

Weet iemand wat voor antiloop dat is? Dat ben ik ook al weer vergeten.

Dit ging via een soort wildwatersteending

Over in een waterpartij met een eiland, hierop zaten ringstaartmaki’s, rode vari’s en zwart-witte vari’s samen die een hoop kabaal konden maken, holland-belgie is er niks tegen.

Op de achtergrond zie je het al enigszins, het verblijf van de giraffen en watussi’s, het lijkt wel de ark van Noah, en zo groot is het ook.

Ze hadden er trouwens ook planten, zowel binnen als buiten, waaronder de alom bekende grote lelies.

Er zaten ook nog brilberen in een verblijf waar vroeger vermoedelijk nog andere soorten zaten, maar daar heb ik geen foto meer van, want we gingen het onderhand bollen en met slippers (allee zonder, ik had ze al een tijdje uitgedaan en liep op blote voeten rond) gaat dat niet zo snel.
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #1 Gepost op: oktober 31, 2008, 12:40:04 am »

Doet me vaag aan iets denken. :D Hetzij wat eenvoudiger.
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
zoofan
Zoo Liefhebber

« Reageer #2 Gepost op: oktober 31, 2008, 09:26:32 am »

Die antilope waarvan je de naam niet meer weet is een nijlantilope (Kobus megaceros).
elandantiloop
Zoo Liefhebber

« Reageer #3 Gepost op: oktober 31, 2008, 09:38:10 am »

Citaat
Wel een zielig dierje anders…
Dat zielig dierje van je is dan ook al 58 jaar. :shutup:
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #4 Gepost op: oktober 31, 2008, 10:21:10 am »

Die antilope waarvan je de naam niet meer weet is een nijlantilope (Kobus megaceros).

Ook bekend als Mrs. Gray Waterbok of Witnek-moorantiloop...

Volgens mij veruit de mooiste gratis dierentuin van Europa :)
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #5 Gepost op: oktober 31, 2008, 11:24:28 am »

pff dat giraffengebouw is wel enorm hoog zeg. Op de groei gekocht?

(om ook nog ff mee te doen, nog een naam voor je antiloop is de basterdwaterbok.)
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #6 Gepost op: oktober 31, 2008, 01:01:05 pm »

ja, hoog is dat giraffengebouw zeker, en het waren veruit volwassen giraffen die er zaten, ik snap niet waarom die hoogte dan nodig is.

Citaat
Volgens mij veruit de mooiste gratis dierentuin van Europa

jep, lille is er niets tegen ;)
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, zoo lyon augustus 2008 - Theme by Mustang Forums