Zoosite forum - Landgoed Hoenderdaell

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:41:49 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Nederland
| | |-+  Landgoed Hoenderdaell
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Landgoed Hoenderdaell  (gelezen 3324 keer)
Zoo ganger
Zoo Liefhebber

« Gepost op: augustus 16, 2008, 09:54:03 pm »

http://www.landgoedhoenderdaell.nl/
Met vier Hyena's en Wolven in zijn collectie. Ja een dierentuin mocht niet was te groot schalig toendertijd. Ach klein beginnen en rustig uitbreiden het is maar 64 hectare groot.
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #1 Gepost op: augustus 17, 2008, 09:23:41 am »

ik kon die wolven en hyenas niet terug vinden

maar een dierentuin vergunning heeft ie in elk geval wel nodig ik zag wel een foto van een nijlgau antilope die zie je dan weer niet veel meer
Zoo ganger
Zoo Liefhebber

« Reageer #2 Gepost op: augustus 17, 2008, 08:59:51 pm »

Klopt op die site zijn ze niet terug te vinden. Die Nijlgau's heeft hij al weer wat jaartjes in zijn bezit voordat het (dierenpark) er was. Hij heeft altijd al een collectie dieren gehad. Voornamelijk vogels.
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #3 Gepost op: augustus 19, 2008, 10:58:24 pm »

Iemand ooit weleens op dit landgoed geweest?
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #4 Gepost op: november 03, 2008, 04:48:52 pm »

Ben van het weekend op het landgoed geweest. Helaas de hyena's niet gezien, wel de wolven. Er waren geen Nijlgau's maar wel zebra's.
Verder qua zoogdieren niets speciaals, maar de vogelcollectie is de moeite waard.
Er werd ook verteld dat het plan is om een aantal dieren van Panthera op te vangen in de nabije toekomst.
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #5 Gepost op: november 03, 2008, 04:59:17 pm »

ben benieuwd of ze daar dieren van krijgen want ik kan het niet bewijzen maar volgens mij kost ze dat geld
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #6 Gepost op: november 03, 2008, 05:35:21 pm »

Ben van het weekend op het landgoed geweest. Helaas de hyena's niet gezien, wel de wolven. Er waren geen Nijlgau's maar wel zebra's.
Verder qua zoogdieren niets speciaals, maar de vogelcollectie is de moeite waard.
Er werd ook verteld dat het plan is om een aantal dieren van Panthera op te vangen in de nabije toekomst.

Foto's???? :P
arnoldbalk
Zoo Bezoeker
**

I always look at the bright site of life

« Reageer #7 Gepost op: november 05, 2008, 10:24:43 pm »

Vandaag Hoenderdaell bezocht, ligt op een uurtje rijden van mijn woonplaats en goed te combineren met  Park Blanckendaell, waarover later misschien meer. Parking inmiddels uitgebreid, gratis. I.p,v een kaartje koop je een pasje van Euro 5.- en kunt dan van alle faciliteiten gebruik maken, ook brochure met plattegrond. Roofvogeldemonstratie kost Euro 5.- extra. In iets minder dan 2 uren eerste gedeelte met dierenverblijven doorgelopen ( 32 ha. ). Stiltegebied ook die oppervlakte laten zitten. Goede bewegwijzering en paden geplaveid met graskeien, dus droge voeten. Langszij een asfaltweg waaraan ook de villas van de eigenaren liggen. Bij de meeste verblijven naambordjes en info met : Wist u dat......
Gelijk linksaf het bos in en na verloop van tijd kom je bij Tropenhal uit, die van buitenaf op een grote loods lijkt. Toeganspoort aktiveren en door gordijn in eerste gedeelte met rechts vijver met Dwergflamingo's en Rode Ibissen die weinig zittakken hebben, wel enige nestmanden aan de wand. Aan de linkerzijde  4 kubesvormige volieres met: Civetkatten/  Blauwgele- en Groenvleugel Ara's/ Victoria Kroonduiven/ Maleise Bosuilen. Hoeken opgevuld met Palmboompjes e.d. Vegetatie in de hal hield niet over, evenals in  de volieres. Mogelijk aanlooptijd nodig. Tweede gedeelte in het midden gemetselde vierkant bassin, deels glaswand en een net eroverheen met op een vlot Brillenkaaimannen.Rondom metaalgaas kooi met Eekhoornsoort, kweekkamer en 3 volieres met Toerakos van dezelfde soorten  en 1 met Soldatenara's, ook wat vrijvliegende vogels. Terug via eerste gedeelte naar buiten, waar gedurende een flink stuk lopen door bos herten, nandoes en veel kippen ons pad kruisten. Om dan bij de Fazanterie aan te komen, een lang gebouw met rondom buitenrennen, die wat ruimte aangaat niet overhouden. Aan het geld kan het niet liggen, maar ik kan me iets mooiers voorstellen qua aanleg en vegetatie. Wel interessante soorten, om enkele te noemen: Trompetvogels/  Honduraskalkoenen/ Edoardi Kroeskopparelhoeders/ Helmhokko's/ Auerhoen, div. Fazantensoorten en 3 soorten Tragopans. Dan ernaast een laan met  wel 12 kraanvogelperken zoals veel Kroonkranen, Chinese- en Eur. Kraanvogels en Ooievaars. Via een slingerpad uitgekomen bij een ruim grasperk met 2 Grantzebras, een Emoeperk en aansluitend Kinderboerderij met o.a. stal voor Zebras. Op het voorplein Kippen, Kalkoenen, Varkentjes, Geiten enz.
Door weer een poortje te aktiveren kwam ik op de Dierenweide, een gebied met vrij lopende Bennetwallabies, Jufferkraanvogels, Zwarte Zwanen en ettelijke ganzen- en eendensoorten. Bij de vijver Capibaras en naar het schijnt ook Bevers. Ook 2 aparte met een 5 mtr. hoog hekwerk omheinde  perken met de jonge Hyena's en Wolven, ieder met hun eigen nachtverblijf in de stijl van een hooimijt passend bij een Noord - Holl. stolpboerderij. De perken zijn wat gevarieerd gemaakt met rotsblokken hier en daar.
Na weer terug door poortje te zijn gegaan nog doorgelopen naar de Roofvogeltuin, die niet toegangkelijk is buiten de showuren. Weinig tuin, een grote schuur, veld met tribunes en een paar Sneeuwuilen buiten op boomstammetje.
Van hieraf terug gelopen langs de asfaltweg richting uitgang en in het sfeervolle restaurant opgewarmd met koffie en appeltaart.
jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #8 Gepost op: november 10, 2008, 09:05:06 pm »

Bekijk ook het filmpje op de regionale TV:
http://www.regio22.nl/regio22_uitzendinggemist_play.php?pmid=1142
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #9 Gepost op: november 11, 2008, 08:01:53 pm »

Leuke promo voor dierhandel via internet  :o

verder ziet het er leuk uit
jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #10 Gepost op: november 13, 2008, 12:23:17 am »

Ach ja, nog geen mediatraining gehad he  :shutup:
Da-Rude
Zoo Liefhebber

Dierentuin en Zoo

Ruud's Foto Site
« Reageer #11 Gepost op: februari 08, 2009, 06:44:06 pm »

Ik ben vandaag weer in Landgoed Hoenderdaell geweest en het was weer een leuk rondje op het Landgoed.
Wat me opviel vandaag was dat 4 van de brikaaimannen waren verkocht aan een andere park. Nu hebben ze er 2 over in de tropen kas. Volgens de eigenaar die ik gesproken vonden ze het te vol in de toch wel in het verblijf.
De Hyena's waren weer lekker actief en dat was een genot om te zien. Ook de wolven waren actief vandaag.
Afgelopen week is er weer een kleine kroonkraan vogel geboren. Helaas was deze niet te zien omdat deze binnen zat.

De Lokale omroep van Anna Paulowna heeft vorige week een Reportage gemaakt. Deze is hier te zien :

http://www.aplokaal.nl/index.php?act=Player&ID=60

jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #12 Gepost op: februari 09, 2009, 11:23:38 pm »

Belabberd interview...  :shutup:
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #13 Gepost op: februari 09, 2009, 11:41:18 pm »

inderdaad, toen ik afgelopen herfst op het landgoed was, werd er verteld dat het huidige sttilte gebied onderdeel van het dierenpark moet worden en dat het stiltegebied naar de overkant van het water zal verhuizen. Ook hadden ze het erover dat ze contact hadden met Panthera voor dieren voor de toekomst. hoe dit is afgelopen geen idee.
WolvesDevotee
Zoo Groentje
*

« Reageer #14 Gepost op: januari 06, 2011, 10:06:06 pm »

Word allemaal lid van de Landgoed Hoenderdaell Hyve!
Greetz, ''WolvesDevotee''
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Landgoed Hoenderdaell - Theme by Mustang Forums