Zoosite forum - Kalmthout Zoo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:32:11 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Community
| |-+  Fictieve zoo's
| | |-+  Kalmthout Zoo
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15 Omlaag Print
Auteur Topic: Kalmthout Zoo  (gelezen 15947 keer)
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #15 Gepost op: juli 23, 2008, 10:54:43 pm »

Behalve als ze realistisch sexueel actief zijn!  :D :D Dan toch niet.  :exclaim: :hartje: :hartje:

Flipje zit in de tijd van de maand denk ik... :P :bengel:
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #16 Gepost op: september 14, 2008, 06:27:18 am »

laat ik dit topic nog maar eens oprakelen.

intussen zwemt er een koppeltje anemoonvissen in het aquarium. sinds afgelopen week hebben ze ook vriendschap gesloten met hun anemoon en zijn ze er regelmatig in terug te vinden. Het aquarium staat er mooi bij. maar jammer genoeg zijn niet alle koraalstekken "op gang" gekomen. diegenen die het wel goed doen, doen het heel goed: zijn op een maandje tijd al best gegroeid/stekken aangemaakt en in de nabije toekomst zullen we nog wel eens een paar dingen gaan halen.

ook nieuwe vissen komen erbij: ik heb gister een witpunt bamboehaai(tje) gereserveerd. diertje blijft er zitten tot na onze vakantie en dan verhuist ze naar mijn aquarium waar ze een jaar, hoogstens 2 kan blijven. en dan is het stiekem tijd om een grotere bak te zetten.

overigens blijft het niet bij deze ene haai, als alles goed gaat, krijg ik ook nog enkele eieren van een andere soort. en als over enkele jaren het grote aquarium er is: zou ik graag de visbezetting uitbreiden met een murene en koraalduivel. maar dat is toekomstmuziek.

intussen gaat het met de reptielen ook nog goed:
-we hebben wel even een dipje gehad met de baardagame. die was op korte tijd erg vermagerd en lusteloos. diagnose: worminfectie. diertje behandeld en gister heeft ze een paar krekels gegeten. weliswaar uit de hand, wat ze is nog wat slapjes om zelf te jagen, maar ze at zelfstandig, wat een heel goed teken is.
-en vorige week ook de eerste jongen van de roodstaartrattenslang (gonyosoma oxycephala) mogen verwelkomen. de eieren waren een weekje vroeger uitgekomen dan verwacht, jongen zijn intussen verveld (wat best snel is) en ik heb gister voor het eerst gevoerd. benieuwd of ze allemaal gegeten hebben. maar dat zie ik wel als het licht is.
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #17 Gepost op: augustus 13, 2009, 08:31:11 am »

laat ik dit topic nog maar eens oprakelen.

intussen zwemt er een koppeltje anemoonvissen in het aquarium. sinds afgelopen week hebben ze ook vriendschap gesloten met hun anemoon en zijn ze er regelmatig in terug te vinden. Het aquarium staat er mooi bij. maar jammer genoeg zijn niet alle koraalstekken "op gang" gekomen. diegenen die het wel goed doen, doen het heel goed: zijn op een maandje tijd al best gegroeid/stekken aangemaakt en in de nabije toekomst zullen we nog wel eens een paar dingen gaan halen.

ook nieuwe vissen komen erbij: ik heb gister een witpunt bamboehaai(tje) gereserveerd. diertje blijft er zitten tot na onze vakantie en dan verhuist ze naar mijn aquarium waar ze een jaar, hoogstens 2 kan blijven. en dan is het stiekem tijd om een grotere bak te zetten.

overigens blijft het niet bij deze ene haai, als alles goed gaat, krijg ik ook nog enkele eieren van een andere soort. en als over enkele jaren het grote aquarium er is: zou ik graag de visbezetting uitbreiden met een murene en koraalduivel. maar dat is toekomstmuziek.

intussen gaat het met de reptielen ook nog goed:
-we hebben wel even een dipje gehad met de baardagame. die was op korte tijd erg vermagerd en lusteloos. diagnose: worminfectie. diertje behandeld en gister heeft ze een paar krekels gegeten. weliswaar uit de hand, wat ze is nog wat slapjes om zelf te jagen, maar ze at zelfstandig, wat een heel goed teken is.
-en vorige week ook de eerste jongen van de roodstaartrattenslang (gonyosoma oxycephala) mogen verwelkomen. de eieren waren een weekje vroeger uitgekomen dan verwacht, jongen zijn intussen verveld (wat best snel is) en ik heb gister voor het eerst gevoerd. benieuwd of ze allemaal gegeten hebben. maar dat zie ik wel als het licht is.

Hoe is de huidige stand van zaken? Heb je de haai al?
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #18 Gepost op: augustus 13, 2009, 08:43:32 am »

nope, nog geen haai. diertje was gereserveerd, maar is overwacht in de winkel gestorven.
ik heb nu een andere soort op het oog, de koraalkathaai. ben er alleen nog niet uit of dat atelomycterys baliensis of marmoratus gaat worden. het wordt toch nog ff wachten tot het grote aquarium er staat.

wel zwemt er al een jonge koraalduivel rond en heb ik wat heremietkreeftjes.

verder zit er ook nog wel wat nieuws aan reptielen, maar de meeste daarvan slechts tijdelijk.
- elaphe janseni, waarmee ik gelijk de grote onbekende in dit topic onthul.
- pijlgifkikkers: epipedobates tricolor
- en nog enkele gekko-soorten (phelsuma's en lygodactylus)
sharkmember
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #19 Gepost op: augustus 15, 2009, 12:23:33 pm »

Mooie soort om in een aquarium te zetten, de atelomycterys marmoratus. Hoe groot wordt je grote aquarium dan sven?

Ik hou van HAAIEN maar het meest nog van mijn gezin:)
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #20 Gepost op: augustus 18, 2009, 07:29:15 pm »

Foto's van het aquarium zijn ook welkom natuurlijk. Vindt dergelijke bakken schitterend.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #21 Gepost op: september 07, 2009, 08:41:16 pm »

ik ga deze week kijken naar het aquarium.
het is een zoetwater, dus moet kijken of hij aan te passen is voor zeewater.
ik hoop het, want qua vorm is het wat ik echt wil. anders wordt het een gewoon rechthoekige bak.

intussen op de beurs gister wat diertjes gehaald:
- pituophis sayi "kingsville red": een paar jonge dieren en nu vind ik ze nog echt niet leuk. maar ze worden erg mooi en het leuke is, het is een natuurlijke kleurvariant ipv een ingekweekte kleurmutatie.
- 2 koppels afrikaanse dwergmuizen. impulsaankoop en ze zullen wss niet blijven, maar intussen zijn ze leuk om weer eens even gehad te hebben.

ik kijk deze week wel eens om wat foto's te maken.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #22 Gepost op: november 25, 2009, 10:09:33 am »

omdat ik me wat verveel, haal ik dit maar weer eens van onder het stof.
afgelopen week wat leuke krabben binnengehaald. nu ja, "wat" is een understatement, maar ze blijven toch niet allemaal

landheremietkreeft (coenobita brevimanus)

om een idee te geven van formaat. ze worden nog flink groter, zegge schelp formaat sinaasappel.
maar ze worden 25 jaar en zijn trage groeiers.

"red apple crab" (metasesarma aubryi) kleine en (vind ik) mooie krabbetjes die altijd in de nabijheid van water leven.

carnavalkrab (geosesarma sp aristocratensis). deze vind ik nog mooier dan die red apples. worden soms als aquariumkrab aangeboden en lijken dat erg goed te doen. niettemin zijn het net als de vorige dieren die ook veel op land komen. deze soort plant zich schijnbaar ook vrij makkelijk voort in een goed paludarium.

bij deze ook een foto van het formaat. en zulke kolenschoppen van handen heb ik niet. de "red apples" zijn net iets groter.

in ander nieuws. we hebben hier al een tijdlang afrikaanse witbuikegels rondlopen. vrouwlief is er al lang gek van en we hebben ervan geprofiteerd voor de positieflijst in voege kwam.
maar van deze dierjes hebben we nu een eerste nestje. moeder is erg beschermend dus hoeveel het er zijn: geen idee. maar normaal moeten rond deze tijd de oogjes opengaan en beginnen ze rond te kruipen. we zullen het dan weten.
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #23 Gepost op: november 25, 2009, 10:17:45 am »

Ik heb een bezoek al heel lang op de planning staan en het komt er maar niet van :(

Wel geweldig leuk om het te volgen :) al een koppel slurfhondjes op de kop kunnen tikken... Praag heeft er ook een bij een prive-houder gevonden  :bengel:
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #24 Gepost op: november 29, 2009, 04:31:27 pm »

Kun je de afrikaanse witbuikegels bestempelen als een bijzondere weinig gehouden soort?
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #25 Gepost op: november 29, 2009, 10:55:54 pm »

Kun je de afrikaanse witbuikegels bestempelen als een bijzondere weinig gehouden soort?

is zowat de meest gehouden egelsoort.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #26 Gepost op: januari 12, 2010, 08:56:03 pm »

laat ik nog eens een stand van zaken doen.
er is vrij veel gegaan en gekomen de afgelopen weken.

- koppeltje panterkameleons (furcifer pardalis), welke ook blijven.
- mannetje driehoornkameleon (chameleo jacksoni), die gaat terug weg.
- de koppeltjes blauwe daggekko (lygodactylus williamsi) zijn beide vertrokken.
- het eerste nestje bij de witbuikegels is op niks uitgedraaid (niet geheel onverwacht, maar wel jammer)
- Er is een dame boa constrictor voor de eenzame man. maar ze is nog erg jong.
- ik heb nog eens een haaienei in huis gehaald, puur voor de lol. het is een bamboehaai, welke soort dient nog bepaald te worden.

sharkmember
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #27 Gepost op: januari 12, 2010, 09:28:35 pm »

Amai, das toch al een tijd geleden, maat. Terug een poging wagen met de haai. Hopen nu voor beterschap, dan de vorige. De blauwe daggekko's, waar zijn ze nu te bezichtigen?

Ik hou van HAAIEN maar het meest nog van mijn gezin:)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #28 Gepost op: januari 20, 2010, 11:22:22 am »

afgelopen week een aquariumstelling in huis gehaald, volgende komt over enkele weken.
Mij dus bezig gehouden veel sloop- en breekwerk, gevolgd door de verhuizing van enkele dierjes.

zo ook deze jongens, waarvan ik er nog een 10-tal over heb.

zij zaten in een primitief plastic terrarium, maar toen ik dat na hun verhuizing leegmaakte, kwam ik nog bij een 3-tal jonge krabbetjes uit. erg leuk en erg klein. heb zowat een macrolens nodig om ze op foto te krijgen.

verder niet veel nieuws te melden.
nee, jwer, nog steeds geen slurfhondjes. :P
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

A clean house is a sign of a broken computer

Davinia.nl
« Reageer #29 Gepost op: februari 16, 2010, 11:39:38 pm »

Het is inmiddels al een rondlopend kereltje of dametje, maar ik zie het hier nog niet bij staan.

De witbuikegeltjes hebben in een tweede nestje, 1 jong geproduceerd.  :cheer:
Het eerste nestje was jammergenoeg misgegaan.

Wanneer het wat actiever rondloopt en mama niet meer zo geirriteerd doet zal ik proberen een fototje te schieten.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Kalmthout Zoo - Theme by Mustang Forums