omdat ik sinds een paar weken weer praktiserend zee-aquariaan ben, leek het me leuk weer eens wat dierennieuwtjes en foto's ten huize "Kalmthout Zoo" met jullie te delen.
laat ik beginnen met de herontdekte liefde, het zee-aquarium.
laatste zee-aquarium stond hier een 2-tal jaar geleden. maar door technische problemen heb ik dat moeten opruimen en tijd- en ruimtegebrek hebben me lang weerhouden er weer aan te beginnen.
tot recent dus. ik had nog een 6-hoekig aquarium staan dat ooit als zee-bak had gediend. probleem: de silicone-naad was gelost. dus eerst herstellen, testen, ...
dan de inrichting: de basis werd gelegd met spaghetti-steen, waarop dan later levende stenen en koralen geplaatst zouden worden.
oorspronkelijk wilde ik gaan voor een scheepswrak idee, met anker, duikhelm, ...
uiteindelijk ben ik van dit idee afgestapt. ik kon namelijk een flinke hoeveelheid levend steen kopen met gelijk wat koralen, kokerwormen etc erop. ik moest dus kiezen. minder biologisch materiaal en een apart ingericht aquarium. of toch een natuurlijk rif wat biologisch toch evenwichtiger is.
dus momenteel draait hier een mini-rifje met roodwier, caulerpa, kokerwormen, garnalen, kroepoek koraal, ricordia sp, krabben en zeeslakken.
zodra het geheel compleet stabiel is, komen er nog tepelanemonen, xenia koraal, ... bij.
en als die beetje gesetteld zijn, de actieve bewoners. ben alleen nog wat aan het twijfelen welke. daarover later meer...
NB, ik weet dat een van de eerst reacties de vraag naar

zal zijn. die komen er nog wel zodra ik ze ergens online gegooid heb.