European National Parc Zoo

Zoosite forum - European National Parc Zoo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:30:33 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Community
| |-+  Fictieve zoo's
| | |-+  European National Parc Zoo
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: European National Parc Zoo  (gelezen 4997 keer)
ZooFacts
Zoo Liefhebber

ZooFacts
« Reageer #15 Gepost op: september 13, 2008, 11:45:38 am »

Niels, het klinkt allemaal fantastisch, je hebt er duidelijk goed over nagedacht.
De naam van het park is echter een beetje raar en roept wortelassociaties op (de euro peen).
Is het Frans of Engels of van allebei een beetje?
----------------------------------------------------
Geef je mening op www.zoofacts.com
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #16 Gepost op: september 13, 2008, 04:05:30 pm »

Klinkt erg mooi.
Mischien ook leuk themagbied: de donaudelta met pelikanen, ibissen, lepelaars en nog een flinke hoeveelheid leuke watervogels.
niels
Zoo Freak!

dierenleed de wereld uit!

« Reageer #17 Gepost op: september 14, 2008, 10:09:21 am »

klopt we gaan langzaam naar het zuiden met themagebieden ik daacht aan een boottpocht door die delta met enorme volieres kliften enz
( dus combi donaudelta, zuideuropa )
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #18 Gepost op: september 15, 2008, 09:20:14 am »

Wat me opvalt... alle namen van de themagebieden zijn in het Nederlands, maar nu schakel je ineens over naar Engels ;)
The Alps

In ieder geval wordt dit park stukken interessanter dan (voormalig) Dierenrijk Europa.

niels
Zoo Freak!

« Reageer #19 Gepost op: september 15, 2008, 05:55:34 pm »

bedankt voor de leuke reacties

ik ga nu vernieuwingen verzinnen
niels
Zoo Freak!

« Reageer #20 Gepost op: september 27, 2008, 09:16:45 pm »

De Alpen zijn uitgebreid met een stoeltjeslift die over de verblijven van steenbokken en koeien en langs de roofvogel voliere gaat.
De stoeltjeslift staat aan de rand van deze verblijven waardoor het panorama zicht niet in gevaar komt.

verder kunt u bij de onderstaande link de nieuwe plattegrond zien

http://www.zooparcs.fotopic.net/p53830641.html

verder is het logo bekend ( wel slechte kwaliteit ):

http://www.zooparcs.fotopic.net/p53831047.html
« Laatst bewerkt op: september 27, 2008, 09:42:37 pm door niels » Gelogd
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #21 Gepost op: oktober 10, 2008, 09:05:23 pm »

Hey Niels, wat kost mij een entreekaartje en welke natuurbehoudsprojecten steunen jullie? Ik kom zeker kijken en doneren in de potjes voor het goede doel!! Mits het park rolstoelvriendlijk is, maar ja, jullie zullen wel gekeurd zijn door de Nederlandse rolstoelvereniging, toch. Geef me even het adres en ik rij er voor om, want het klinkt fantastisch!
Ik verheug me al op het zuurvlees en het haringhappen op as-woensdag, want dat mis ik in Brabant. Dat er hoogstam-fruitbomen staan getuigd van oog voor detail!! Ook kruisbessenvlaai aanwezig in het restaurant? Dat zou het summum zijn!! Eindelijk ook eens een plek om walvis te proeven, tenminste als je de cultuur in alle themagebieden doorvoert in de restaurants. Eindelijk....

edit: Ik wist dat ik iets aan het vergeten was: forel uit de Geul, Zachertorte en Christoffeltaart! Welkom in Zuid-Limburg.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2008, 10:32:18 pm door Flipje » Gelogd
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
niels
Zoo Freak!

« Reageer #22 Gepost op: oktober 13, 2008, 11:56:35 am »

Entreeprijzen:

volwassennen                          € 14,-
kinderen van 4 t/m 16 jaar      € 11,-
kinderen tot 4                            € gratis
65+                                              € 12-
gehandicapten                          € 8,-

Seizoenskaarten

€ 58- volwassenen
€ 48,- kinderen
€ 52- 65+

Verder steunen wij de gewone eaza campagnes maar ook eigen projecten dit zijn voornamelijk kleine particulieren initiatieve. Dit doen we niet alleen met geld maar vooral met andere middelen. Denk aan het opzetten van nieuwe natuurreservaten of opvang van beren die mishandeld zijn in oost europa. We proberen eerst grote gebieden natuur veilig te stellen daarna kan het project zich gaan bezig houden met onderzoek naar dieren en planten en het beschermen ervan. In het park zul je bij elk thema gebied een infopunt vinden over projecten die we doen binnen dat thema gebied. We richten ons dan alleen op de projecten waar wij een thema gebied hebben in het park.
kelpgoose
Zoo Liefhebber

« Reageer #23 Gepost op: januari 09, 2009, 01:02:41 am »

de hout snippen zijn meer iets voor het oerbos en indeplaats daarvan zijn watersnippen of bokjes beter voor het moeras en vervang de steppe vorkstaarten door gewoone vorkstaarten dat is nog doenbaar
en voor de alpen kan je de auer hoenders beter bvervangen door alpen sneeuwhoenders
auer hoenders zijn meer bosbewoners (naaldbossen)
Ottertje
Zoo Liefhebber

« Reageer #24 Gepost op: september 14, 2009, 08:26:12 pm »

Komt er nog een vervolg op deze ideeen? Vond het erg interessant om ze te lezen
niels
Zoo Freak!

« Reageer #25 Gepost op: november 29, 2009, 12:16:38 am »

Is wel de bedoeling maar heb nog niets concreets.

Wel zijn er plannen voor de volgende projecten een Zeevogelrots in Spitsbergen ( beetje à la Blijdorp alleen groter en waar men via een panoramapunt de vogels 360 graden kan volgen ). De bedoeling is om de bezoekersuitkijkpost midden in de voliere te bouwen waardoor het bezoekers punt wordt geintergreerd in de broedrots. Moet een geweldig gezicht op gaan leveren.

verder zijn er plannen voor Orka's en kan men in het moeras gebied een zuideuropees landschap gaan verwachten met flamingo's en witte paarden.

Tevens heeft de EU laten weten het park te willen gebruiken voor informatiepunt waardoor een EU Museum aan het park wordt gebouwt omdat het park straks de mooiste stukjes van alle lidstaten laat zien.
« Laatst bewerkt op: november 29, 2009, 01:00:53 am door niels » Gelogd
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, European National Parc Zoo - Theme by Mustang Forums