Zoosite forum - zeezoogdieren in gevangenschap

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:25:14 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  zeezoogdieren in gevangenschap
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 42 Omlaag Print
Auteur Topic: zeezoogdieren in gevangenschap  (gelezen 38525 keer)
tim
Gast
« Gepost op: juni 16, 2008, 03:17:28 pm »

ik lees wel eens een stukje over zeezoogdieren in gevangenschap, maar ik vindt het meestal wel zielig die dieren in een klein aquarium die kuntstjes moeten doen. Er leven wel 25 soorten zeegzoogdieren in gevangenschap van de kleine witvlank dolfijn tot reusachtige orka's. Wat vinden jullie ervan zielig? of juist niet? leuk? of dat de ene soort wel mag en de ander niet?  Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #1 Gepost op: juni 16, 2008, 04:03:06 pm »

Timmie, timmie. Dat is al zeer uitgebreid besproken!
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
Stijn
Zoo Liefhebber

« Reageer #2 Gepost op: juni 16, 2008, 04:40:26 pm »

Timmie, timmie. Dat is al zeer uitgebreid besproken!

Wel even netjes lijkt mij om dan een link van dat topic te plaatsen ;) zo te zien wist Tim dan nog niet dat dat er was. Ik weet hem ook niet te vinden, en ben er toch nog wel nieuwsgierig naar..
tim
Gast
« Reageer #3 Gepost op: juni 16, 2008, 05:43:04 pm »

sorry   :(
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

A clean house is a sign of a broken computer

Davinia.nl
« Reageer #4 Gepost op: juni 16, 2008, 05:47:30 pm »

sorry   :(
Zo erg is het niet Tim, maar probeer in het vervolg eerst de zoekfunctie voordat je een een nieuw topic opent.

En als je hele oude topics omhoog haalt door erin te posten zou het wel fijn zijn als je eerst dat topic even doorleest, misschien staat het antwoord er namelijk al in.
dennis!
Zoo Liefhebber

Dennisje :)

« Reageer #5 Gepost op: juni 17, 2008, 01:11:59 am »

Dit vond ik op het internet in een zoektocht naar plaatsen waar men Beluga's houdt. Ik denk niet dat het al op het forum staat. Een Russische maatschappij vangt dus wilde zeezoogdieren en verdeelt die onder verschillende Russische, aquaria. Weet er iemand van jullie hier meer van?

http://www.marineconnection.org/campaigns/russianfederation.htm

The Russian Federation is rapidly becoming the largest supplier of wild.  As well as being a supplier of animals, the vast country has several of its own captive dolphin and whale facilities.  The nature of the Russian Federation as a difficult country to gain access to and filter information from has meant that for many years, companies have been able to capture, display and export marine mammals without any monitoring or consequence. 

Marine mammals including, but not limited to, beluga whales, Black Sea dolphins, walruses and seals have all been regularly captured and this continues within some Russian facilities.  It has been reported that there have been no historical or current population assessments for Russian beluga whales and the case is similar for other animals such as Black Sea dolphins.  Nevertheless, facilities in the Russian Federation continue to capture these animals and then export them all over the world to the detriment of the individual animal as well as the complex groups within which they travel.

Utrish dolphinarium Ltd. Utrish Dolfinarium Ltd
One notorious Russian company, Utrish dolphinarium Ltd., to this day supplies wild marine mammals to facilities around the world. As well as walruses and seals, Utrish captures wild beluga whales and dolphins from the Black Sea..

Utrish dolphinarium openly uses wild beluga whales reportedly captured in the delta of the Amur River, where their "fattening zone is situated". Wild populations of beluga whale are endangered and their future compromised by these continued captures from complex cultural pods which travel to the Amur delta..

The Marine Connection also has concerns that Utrish may also be exporting wild-captured Black Sea dolphins overseas. As described within our "See Red! campaign" pages, Dolphinella captive dolphin facility in Egypt contains three dolphins from Utrish, one which is stated as wild caught on the CITES export certificate.  Verbally, Dolphinella has stated their dolphins are from the Black Sea which implies the wild caught dolphin is from the Black Sea. . However, at the 12th CITES Conference of the Parties in 2002, capturing dolphins from the Black Sea and subsequently exporting them became illegal and we therefore suspect that this dolphin, exported in 2003, may have been illegally exported.

Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #6 Gepost op: juni 17, 2008, 07:35:14 am »

tja, dat het merendeel van de zeezoogdieren (muv zeeleeuwen e.d.) nog uit het wild komt, is niet verbazend. zo geweldig fokken die dieren niet in gevangenschap.

ik geloof dat loro parc een van de weinige faciliteiten is waar bv alle orka's in dolphinaria geboren zijn.

maarreuh, de dramatische toon van dat artikel suggereert dat die Utrish dolphnarium Ltd,  op wekelijkse basis walrussen, dolfijnen en zelfs beluga's over de hele wereld verzendt. zooooo veel dolfinaria zijn er niet op de wereld en zulk een verloop van dieren is het ook niet.
laat ons even wel wezen, het gaat slecht met veel zeezoogdieren en dat is niet omdat wij ze vangen, maar omdat we hun eten vangen en hun leefmilieu kapot maken.

en die vangst van 1 of 2 dieren zal echt wel een stressfactor zijn. maar ik geloof dat de 2 indiviuen daar meer last van hebben dan de groep. per slot van rekening krijgt die in het wild wel vaker af te rekenen met aanvallen en verlies van soortgenoten.

samengevat: er zit zeker waarheid in dat artikel, maar het drama-sausje zou in hollywood niet misstaan.

NB: toen het antwerpse aquaforum nog gewoon het dolfinarium was, waren ze bezig dieren te importeren uit Rusland. dit is niet doorgegaan omdat het bad te klein was naar wettelijke maatstaven. niet zo lang daarna zijn de laatste dolfijnen naar duisburg verhuisd en het bad aangepast voor zeeleeuwen.
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Bor
Zoo Liefhebber

« Reageer #7 Gepost op: juni 17, 2008, 10:06:34 am »

Er leven wel 25 soorten zeegzoogdieren in gevangenschap van de kleine witvlank dolfijn tot reusachtige orka's.

Ik ben wel benieuwd welke 25 soorten. Aangezien ik liever lui dan moe ben, ga ik niet zelf uitzoeken welke. Heb jij hier soms een lijstje van??
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #8 Gepost op: juni 17, 2008, 11:01:06 am »

Heb nog ergens een lijstje van isis uit dan. Zal het eens zoeken en posten. Maar ik kwam niet aan 25 soorten, zelfs niet als je alle ondersoorten erbij telde.
Soms zou ik een vogel willen zijn.
tim
Gast
« Reageer #9 Gepost op: juni 17, 2008, 11:09:30 am »

hier een paar
-orka's
-beluga's
-tuimelaars
-orinoco dolfijn
-gewoone zeehond
-zeeotter
-ijsbeer
-bruinvis
-grijze zeehond
-caribische lamantijn
-walrussen
-californische zeeleeuw
-zuid-amerikaanse zebeer
-patagonische zeeleeuw
-steller zeeleeuw
-zuid-afrikaanse zeeberen
-baltische ringelrob
-witgestreepte dolfijnen
-zwarte zwaardwalvissen
-irrawaddydolfijnen
-gevlekte dolfijnen
-grienden
-gewoone dolfijnen
-gestreepte dolfijn
-grijze dolfijn
-ik weet niet of het het zelfde is als grienden maar zet ze er gewoon tussen korteflippergriend
-vroeger de Taiji
-gewoone zeehond

meer kon ik niet vinden weet iemand anders er nog een maar en ik weet niet of alle soorten nog in gevangenschap leven en iedegeval de Taiji niet meer die is waarschijnlijk uitgestorven.
tim
Gast
« Reageer #10 Gepost op: juni 17, 2008, 11:23:54 am »

en ik heb er nog een gevonden de  ^-^
-Commerson dolfijn
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #11 Gepost op: juni 17, 2008, 11:55:47 am »

jij hebt er 29 in je lijst staan dan.

Maar als ik de gewone zeehond eruit haal (die staat er dubbel) en de zeeotter (is geen zeezoogdier bij mijn weten), de taji en degene die je niet weet of het hetzelfde is als de griend hebben we er wel net 25 ;)
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
De Klauw
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #12 Gepost op: juni 17, 2008, 12:56:14 pm »

De zeeotter is net zo goed een zeezoogdier als de ijsbeer. Of allebei erin, of allebei eruit. Wat is een taiji? Bedoel je de baiji, de Chinese vlagdolfijn? Die is idd waarschijnlijk uitgestorven.
tim
Gast
« Reageer #13 Gepost op: juni 17, 2008, 01:35:45 pm »

ik bedoel inderdaad de cheneese vlagdolfijn. En zeeotter en ijsberen zijn volgens mij zeezoogdieren teminste dat vond ik op heel veel site's
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #14 Gepost op: juni 17, 2008, 01:55:35 pm »

Nog wat aanvullingen:
-artische ringelrob(brest en 1,0 in burgers)
-zadelrob(brest0
-Australische zeebeer(oceanische zoos)
-australische zeeleeuw(oceanische zoos)
-nieuw-zeelandse zeeleeuw(oceanische zoo)
-zeeluipaard(sydney taronga zoo)
-Nog de dolfijnensoort uit Munster, waarvan ik de naam kwijt ben.
Pagina's: [1] 2 3 ... 42 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, zeezoogdieren in gevangenschap - Theme by Mustang Forums