Apenheul masterplan 2008-2010

Zoosite forum - Apenheul masterplan 2008-2010

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:18:35 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Masterplannen
| | |-+  Apenheul masterplan 2008-2010
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Apenheul masterplan 2008-2010  (gelezen 7231 keer)
Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite

« Gepost op: mei 06, 2008, 01:00:10 pm »

Apenheul zal in periode 2008-2010 ongeveer 6 miljoen euro investeren in het gebied rondom de wolapen, slingerapen en het oude hoofdgebouw. Er zullen naast de huidige dieren tal van nieuwe diersoorten in het gebied gehuisvest gaan worden. De paden en eilanden zullen op andere plekken liggen en er zal een indrukwekkend xingshuis gebouwd worden. (een soort indianen dorp).

De nieuwe wandelbrug is inmiddels gerealiseerd en zoals je ziet is het iets anders geworden als dat de tekening aangeeft. Voor grotere versie Kijk hier.

In het hoofdgebouw zitten nu de kantoren van de Apenheul. De administratie, dierenarts, educatie en communicatie medewerkers hebben er hun werkplek. Ook de wolapen, dwergapen, titi’s en pudu’s hebben er hun verblijven. Sommige medewerkers zitten letterlijk in oude nachtkooien achter hun bureau. Je kunt dus wel zeggen dat we uit het gebouw zijn gegroeid. Het gebouw staat in de weg als we Amazonia voor u en de andere bezoekers willen maken. Daarom zullen we het binnen paar jaar afbreken.

Natuurhuis:
Aan de rand van het park wordt een nieuw gebouw neergezet. Het natuurhuis. In dat gebouw zijn ondermeer de nieuwe kantoren van Apenheul gepland. Maar het natuurhuis is veel meer dan dat. Het Natuurhuis wordt een van de meest duurzame gebouwen van Nederland. Met de indrukwekkende vormgeving wordt het een icoon voor de stad en het park. In het natuurhuis is ook ruimte voor het Centrum voor Natuur en Milieu Educatie en er komt een zaal in voor onder andere lezingen, films en symposia.
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #1 Gepost op: mei 06, 2008, 01:28:26 pm »

Op een deel van de het huis in een groen gebiedje staat Aye/Aye geschreven....
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #2 Gepost op: mei 06, 2008, 03:30:39 pm »

Als Apenheul een Aye Aye krijgt, neem ik volgend jaar meteen weer een seizoenskaart! (en ik ken nog wel meer mensen die er dan niet meer weg te slaan zijn ;))
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #3 Gepost op: mei 08, 2008, 07:44:28 am »

ik zal zeker eens gaan kijken, maar ik blijf het een lelijk dier vinden die aye aye
 :P
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #4 Gepost op: mei 08, 2008, 09:05:27 am »

Dan kom ok zeker een keer langs.
rhinocap
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #5 Gepost op: mei 08, 2008, 07:46:51 pm »

Heb je nog een leesbaarder versie van de bouwtekening of vlekkenvulling. De namen van de verschillende soorten is nu gewoonweg (ook met uitvergroten) niet echt te lezen ...........

Bedankt!
Gerald
Anti-edit-groep
Zoo Freak!
*

« Reageer #6 Gepost op: mei 08, 2008, 10:07:49 pm »

Ik heb toevallig ook wat foto's gemaakt. Je kan zie hier bekijken in groot formaat: http://outdoors.webshots.com/album/563352328SQHOIJ

En ik heb ook die aye-aye's gevonden waar Hupie het over had. Het groene blokje midden rechts.

De foto van de maquette komt niet helemaal overeen met de tekening maar na enig bestuderen kom ik tot de conclusie dat in onderstaand plaatje de gele pijl het verblijf van de aye-aye's aangeeft.

« Laatst bewerkt op: mei 08, 2008, 10:32:42 pm door Gerald » Gelogd
zoolander
Zoo Liefhebber

« Reageer #7 Gepost op: mei 08, 2008, 11:03:17 pm »

Ik vind de boshond ook een leuke toevoeging
rhinocap
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #8 Gepost op: mei 09, 2008, 08:43:52 pm »

Ben blij dat Apenheul de themagebieden wat verder "aankleedt". Zuid Amerika met vleermuizen, capibaras, peccaris, neusberen, boshond en boskat (Felis welke soort exact?). Een Xingu-Indianenhuis en een Natuurhuis. Je kunt er echt de hand van de curator in zien ....

Ik hoop dat men op termijn ook zo met Madagascar en Congo-Ituri en Maleise oerbos te werk gaat ..........!!!!!!!!!!!!!!!!!
ralph
Zoo Freak!

Ralph's picasa
« Reageer #9 Gepost op: mei 10, 2008, 01:34:48 pm »

Maar wat doet de aye-aye in het Amazone gebied  :bengel:
Gerald
Anti-edit-groep
Zoo Freak!
*

« Reageer #10 Gepost op: mei 10, 2008, 03:53:41 pm »

Maar wat doet de aye-aye in het Amazone gebied  :bengel:

Ach, kwestie van creatief zijn. Tenslotte zullen ze toch volledig apart komen.
michaelfan
Zoo Freak!

Michaelfan's Picasa
« Reageer #11 Gepost op: mei 10, 2008, 09:53:09 pm »

Zuid Amerika met vleermuizen, capibaras, peccaris, neusberen, boshond en boskat (Felis welke soort exact?).

Het kan aan mij liggen hoor, maar in Zuid-Amerika leven geen Felis-soorten, enkel Leopardus, Puma, Panthera en volgens de oude classificatie Herpailurus, Orrailurus en Oncifelis soorten ;)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #12 Gepost op: mei 11, 2008, 08:53:26 am »

is een boskat geen felis domesticus? een huiskattenras dus?

nu ja, zat kleine katten in Zuid Amerika. geen idee hoe die wetenschappelijk geclasseerd zijn. maar er zal vast wel iets zijn dat ook boskat genoemd kan worden.
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #13 Gepost op: mei 11, 2008, 09:13:18 am »

Als je het letterlijk opneemt wel ja, Noorse boskat, Siberische boskat.
Maar ik neem aan dat je het ruim moet interpreteren, als in: er komt een nog nader te noemen katje wat veel in bossen voorkomt...
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #14 Gepost op: mei 11, 2008, 06:26:58 pm »

In Zuid-Amerika heb je ook nog wel wat boskatten Geoffrey's cat (Oncifelis geoffroyi), Jagarundi, margay, ocelot, pampa kat (Oncifelis colocolo) en puma. K heb de 2 met felis in de naam even benadrukt. Omdat k naar Z-Amerika op vakantie ga was k al op zoek geweest welke katten er voorkomen in t land waar k naartoe ga. Niet dat ik ze gaan zien natuurlijk maar ja ach je moet het maar even weten op voorhand natuurlijk ;). Sowieso ga ik een jaguar zien in de zoo aldaar :P
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Apenheul masterplan 2008-2010 - Theme by Mustang Forums