Zoosite forum - 1-2-3-4-5-6-3000 dag laatst, deel 1

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:13:50 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Europa
| | |-+  Frankrijk
| | | |-+  1-2-3-4-5-6-3000 dag laatst, deel 1
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: 1-2-3-4-5-6-3000 dag laatst, deel 1  (gelezen 457 keer)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Gepost op: maart 24, 2008, 08:35:05 pm »

en toen was het zover  :( de laatste dag van de vakantie, logischerwijze dus ook de laatste zoo.

Dit keer een frans tuintje. nu ja, tuintje... Zoo Amneville!

wat we op voorhand op de website gezien hadden, beloofde veel. maar vaak is de realiteit net wat anders.
in dit geval niet dus.

Erlebnis met de franse slag!!! geen giga-kunstrotsen, maar mooie thema gebieden, veel groen, ruime verblijven, kortom een pracht van een tuin.
maar ik loop op de feiten vooruit.

we kwamen aan op de gratis parking, mag ook wel voor de entreeprijs die je betaalt. en liepen over een bruggetje tussen het groen en een, jawel, frettenverblijf naar de kassa. hier hangt trouwens een bordje dat alle dieren te zien zijn, weer of geen weer. yeah right, dachten we toen nog...

eenmaal binnen, konden de dames gelijk hun hartje ophalen: ALLEMAAL KATTEN! wilde katten, caracals, zwarte panters, poema's, leeuwen! allemaal in mooi ingerichte, ruime verblijven. Poema's in een westernstadje: geweldig toch! Er tegenover waren perken met kraanvogels, wallaby's en kamelen. deze laatste compleet met pyramide. alleen jammer dat kamelen aziatisch zijn en niet afrikaans, maar ja.

Langs enkele vijvers met apeneilandjes en eendjes naar het eerste themagebied: American Forest. een naaldwoud, compleet met westernfort huisvest een roedel witte wolven, lynxen en bizons. uiteraard zijn dit niet de enige dieren, maar de rest zullen we pas verder op de route zien...

Via de voederdieren, euh, kinderboerderij, waar trouwens nog eens bewezen werd hoe acrobatisch dwerggeiten zijn, komen we aan de espace safari: een soort afrikaans dorpje met stekelvarkens, penseelzwijnen, wilde honden en enkele volieres met afrikaanse vogels.

en na de dames met hun katten, was het tijd om svenneke blij te maken. langs het eiland met gibbons en kroeskoppelikanen, lopen we naar het vivarium! qua opbouw niet superspectaculair. maar allemaal vrij ruim, met toch mooie afwerking. soortbezetting was wel de moeite waard. veel mooie "standaard" reptielen, maar ook enkele bijzondere soorten zoals: San francisco kousebandslangen, 3 zeer zeldzame varanensoorten, Utila leguanen en 2 verblijven met krokodillen: 1 met volwassen nijlkrokodillen en een met zeekrokodillen, waarvan de man echt groot was! metertje of 4 zal niet echt overdreven zijn.

nadat ik mijn hartje heb opgehaald, lopen we naar de vernieuwingen van 2007 en 2008. Enerzijds het grote huis voor orangs en siamangs. ok, wie in leipzig geweest is, vindt niet gauw beter. maar dit is toch ook een toppertje! erg groot, zowel binnen als buiten. ook binnen natuurlijke bodem compleet met gras. veel klimgelegenheid, een aparte slaapruimte. De orangs delen hun verblijf met een groep kleinklauwotters die zowel binnen als buiten een ruime plas water ter beschikking hebben.

als we naar buiten gaan, komen we aan de vernieuwing van 2008, iets wat flipje geweldig gaat vinden :stangen:
een groot verblijf voor witte tijgers! de dieren waren net zichtbaar voor het publiek toen wij er waren. ok, troeptijgers, maar verder een ok verblijf, redelijk goede binnenkooien en een separatieperk. Het is de bedoeling in de toekomst hiernaast een gelijkaardig verblijf te bouwen voor de sumatraanse tijgers die het park al heeft.

tegenover dit verblijf, wordt gebouwd aan de vernieuwing 2009: een grote arena voor vogeldemo's en uiteraard de nodige volieres.
om de show op te starten, hebben ze samenwerking gevraagd aan paradisio.

verder via enkele hoefdierperken met lama's, manenschapen, moeflons, de pinguinperken en papegaaienshow (die we tamelijk bewust gemist hebben) en een eiland met ringstaartmaki's (hier blijven we even plakken wegens het enige regenbuitje van die dag)

we staan nu aan de achterzijde van het american forest. hier vinden we voornamelijk verblijven met kleinere dieren als prairiehonden, wasberen, boomstekelvarkens en canadese otters. Ook heb je hier zicht op de achterzijde van de bizon- en wolvenverblijven.
Tegenover het wolvenverblijf, vinden we de ijsberen. hier zien we slechts een klein deeltje van hun gebied, de rest zullen we tegenkomen verderop langs de route.

tot dusver deel 1, deel 2 wanneer ik tijd en zin heb...

Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #1 Gepost op: maart 24, 2008, 08:47:13 pm »

Het enige wat ik nog ter illustratie bij dit verslag zou willen hebben, is een foto van de 2 dames aan de slag en de 2 heren die verderop met zijn tweeen op een bankje zitten te ....... ja wat eigenlijk.... filosoferen over de wereld, dierentuinen of misschien wel te pokeren........
ralph
Zoo Freak!

Ralph's picasa
« Reageer #2 Gepost op: maart 25, 2008, 05:05:14 pm »

Amveville vond ik echt geweldig,
Heel leuk park met mooie thematisering en hele leuke collectie (was de laatste gestreepte hyena er nog?)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #3 Gepost op: maart 25, 2008, 05:49:28 pm »

Amveville vond ik echt geweldig,
hele leuke collectie (was de laatste gestreepte hyena er nog?)

yeps, die was er nog.
Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite

« Reageer #4 Gepost op: maart 25, 2008, 06:48:11 pm »

Ik vind moeilijk om een oordeel te hebben over Amneville. Het is een soort thematisie tuin in Erlebnis-stijl, maar het is totaal niet de stijl die we bijv kennen van Zoom, Leipzig, Gelsenkirchen. Maar dat is het dus niet, maar wat is het dan wel?  ;)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #5 Gepost op: maart 25, 2008, 07:12:59 pm »

zoals ik al zei, erlebnis met de franse slag.

iig: een stuk beter dan de franse tuinen die ik tot nog toe gezien heb.
maar ja, de meeste daarvan zijn stadseigendom. de mooiste initiatieven in Duitsland komen ook uit bedrijven en niet vanuit de stadstuintjes.

leuk weetje trouwens: Amneville was vorig jaar de 2e meest bezochte zoo van frankrijk met iets van een half miljoen bezoekers.
Zoeff
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: maart 25, 2008, 07:15:48 pm »

Weinig is dat eigenlijk toch 500.000 bezoekers voor een tuin met die omvang. Zijn ze in Frankrijk niet zulke dierentuingangers?
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #7 Gepost op: maart 25, 2008, 07:23:26 pm »

schijnbaar niet he
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #8 Gepost op: maart 25, 2008, 09:38:24 pm »

Zeker een tuin die ik nog een keer wil bezoeken!
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #9 Gepost op: maart 28, 2008, 01:12:36 pm »

Wat is dan in Frankrijk de tuin met de meeste bezoekers?
theoo
Zoo Freak!

« Reageer #10 Gepost op: maart 28, 2008, 02:03:18 pm »

Beauval of Parijs mischien??
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #11 Gepost op: maart 28, 2008, 04:07:11 pm »

parijs betwijfel ik. jardin is best klein en vincennes is een hagenbeck tuin ipv een hagenbeck dierentuin. (alhoewel het in de toekomst er beter uitziet)

beauval zou goed kunnen. ik heb ff gekeken in de gids van amneville, maar er staat geen 1e tuin bij enkel dat zij de 2e zijn met 550 000 bezoekers vorig jaar.
Zoeff
Zoo Freak!

« Reageer #12 Gepost op: maart 30, 2008, 01:48:57 pm »

Ik gok op marineland....Toeristische trekpleister met orka's enz...
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, 1-2-3-4-5-6-3000 dag laatst, deel 1 - Theme by Mustang Forums