[verslag] Aquatopia, 20 februari 2008

Zoosite forum - [verslag] Aquatopia, 20 februari 2008

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:12:09 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Belgie & Luxemburg
| | |-+  [verslag] Aquatopia, 20 februari 2008
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: [verslag] Aquatopia, 20 februari 2008  (gelezen 4435 keer)
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Gepost op: februari 20, 2008, 09:57:28 pm »

Vandaag een bezoekje aan Aquatopia. Met niet al te veel verwachtingen naar het aquarium toe, later zal blijken of dit goed is geweest ;)

Je begint bij een soort oerwoud pad waar je geen dieren ziet, alleen maar oerwoud geluiden hoort. Hoewel het ene geluid verdacht veel op het geluid van stofzuigen leek.
Dan kom je aan bij de kikkers en wat vissen in een soort watertje wat erg slecht te zien is.

Je vervolgt de route en komt in een gang met wat aquaria, waaronder piranha's en nog wat lager gelegen aquaria (3 treedjes omlaag). Alledrie de aquaria werden voorzien van voer dus geen vis meer te zien.

Via een slalom pad omhoog kom je in een waar de octopus in een heel raar gevormd verblijf zit, maar geen octopus gezien.

Daarna nog wat aquaria en een soort doorloopstukje door een onderzeeer. En dan komt het roltrapdoolhof....
Na de eerste roltrap kom je bovenaan uit bij de kinderspeelhoek en een soort loungekamer.

Een bak met serieus 100 Nemo's en veel speelgoed en na ongeveer 10 minuten waren we Mark kwijt.... die zat in de loungekamer.

in het hoekje nog wat koraal (of iets wat er op lijkt) en zeepaardjes.

Via een stukje met slagen en leguanen

Nog wat aquaria en een soort bak met onder andere een degenkrab en er zou een kathaai zitten.
Daar was ook een soort avonturenpad achterlangs, waar we natuurlijk doorheen gekropen zijn ;)

Langs nog wat tropische bakken

en toen weer naar beneden met de roltrap richting de haaientunnel. Stel je er niet te veel van voor, het is voor de maatstaven van een klein aquarium erg leuk, maar het heeft niet het aanzien van Burgers, Blijdorp of Barcelona

Eerst loop je er langs, dan kan je door de tunnel, dan er weer langs. En later ga je met de roltrap naar boven en ga je er tussendoor/half overheen.
Er zat 1 supermooie grote haai. Helaas is het bassin net wat donker waardoor veel foto's mislukt zijn.

Aan het einde nog een paar kleine vissen en een Nautilus en dan sta je weer in de souvenirshop.

Gelukkig waren de verwachtingen niet te hoog. Het is een leuk aquarium, leuker opgezet dan bijvoorbeeld Barcelona. Je hebt hier nog het idee dat het wat voorstelt. Maar bijvoorbeeld Barcelona heeft wat bijzondere soorten en dat ontbeert het nog wel in Antwerpen. Wel leuk om een keer bezocht te hebben.

Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #1 Gepost op: februari 21, 2008, 01:07:11 pm »

Ik was er ooit eens geweest, jaren geleden. Op zich is het best leuk gedaan, het ziet er goed uit, maar om nou te zeggen dat het een wow-factor heeft... niet echt. En gezien de prijs zal ik er niet binnen nu en snel nog eens heen gaan :) Maar leuk om weer gedaan te hebben. Een paar mooie vissen (jammer dat 1 van de mooiste in die bak aan de roltrap zit, dus onmogelijk om een foto van te maken...) Die hele mooie haai (met die hele lange staartpunt), was volgens het bord een zebrahaai (beetje vreemd want hij heeft stippen.. ) dat dier was het wel waard om naar aquatopia te gaan. (zijn er andere tuinen met die soort? volgens mij zat er ook 1 in hamburg.)
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite

« Reageer #2 Gepost op: februari 21, 2008, 01:17:20 pm »

Het blijft een sealife center dat aquatopia, maar dan wel een geslaagde versie met uiteraard een te hoge entreeprijs...maar ach zo eens in de 2,3 jaar..Super was idd de lounge hoek! Echt top...lekkere kussens, relax muziek....nu nog een waterpijp...
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #3 Gepost op: februari 21, 2008, 01:22:19 pm »

Die hele mooie haai (met die hele lange staartpunt), was volgens het bord een zebrahaai (beetje vreemd want hij heeft stippen.. ) dat dier was het wel waard om naar aquatopia te gaan. (zijn er andere tuinen met die soort? volgens mij zat er ook 1 in hamburg.)

are you kidding me?
http://www.zoosite.nl/forum/index.php/topic,1671.0.html

en specifiek over verslag.

bouwtechnisch een paar kunststukjes: de glazen brug (dit was de eerste verzonken glazen brug en zover ik weet is er maar 1 andere intussen) ook qua decoratie enkele erg mooie verblijven. oa octopus, mayatempel
enkele mooie en aparte dieren: nautilus belauensis, stegostoma (de zebrahaai), enkele vrij zeldzame trekkervissen, giga school piranha's.

aquatopia is er erg op vooruit gegaan de afgelopen jaren. maar ik vind het erg jammer dat ze geen thema meer hebben. nu zijn het gewoon allemaal aquaria met mooie vissen. terwijl er vroeger toch nadruk lag op het educatieve (al waren daar nooit bordjes van)
en dan die toegangsprijs he.
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #4 Gepost op: februari 21, 2008, 01:50:20 pm »

are you kidding me?
http://www.zoosite.nl/forum/index.php/topic,1671.0.html
haha. In het begin ging het daar over luipaardhaaien en was ik afgehaakt. Weet ik veel dat dat hetzelfde is :D Nou volgende x burgers ga ik zoeken :)

Ik herken gewoon amper vissen. Wat mij wel opviel was bij die cichlidenbak aan het eind, daar zat geen zuivere Haplochromis nyererei meer in. Beetje jammer dat dat zo vaak gebeurd met cichliden in dierentuinen.

Ik zou eigenlijk weer eens naar sea life moeten gaan om het te kunnen vergelijken.

(ze hebben trouwens ook een apart systeem van jas-ophangen... je verwacht dat dat kassameisje dan je jas aanneemt en je zo'n nummer geeft, maar uiteindelijk hebben we het zelf maar gedaan. Ook met jas ophalen. We hadden dus zo elke jas kunnen pakken want controle is er niet. Ook goed, maar maak dan niet zo'n garderobe-systeem met van die nummertjes)
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #5 Gepost op: februari 21, 2008, 02:02:59 pm »

. Wat mij wel opviel was bij die cichlidenbak aan het eind, daar zat geen zuivere Haplochromis nyererei meer in. Beetje jammer dat dat zo vaak gebeurd met cichliden in dierentuinen.

(ze hebben trouwens ook een apart systeem van jas-ophangen... je verwacht dat dat kassameisje dan je jas aanneemt en je zo'n nummer geeft, maar uiteindelijk hebben we het zelf maar gedaan. Ook met jas ophalen. We hadden dus zo elke jas kunnen pakken want controle is er niet. Ook goed, maar maak dan niet zo'n garderobe-systeem met van die nummertjes)

tja, show-aquarium he. de zoo heeft achter de schermen wel een kweekstelling waar de dieren per soort worden gehouden.

en dat systeem, ik denk dat het systeem erin bestaat dat er geen systeem is, want soms nemen ze wel jassen aan en krijg je een kaartje.
 :shutup:
Zoeff
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: februari 21, 2008, 02:33:54 pm »

en dat systeem, ik denk dat het systeem erin bestaat dat er geen systeem is, want soms nemen ze wel jassen aan en krijg je een kaartje.
 :shutup:
Toen wij ons jassen pakte...zagen ze ons aan voor medewerkers aangezien we achter de kassa/balie stonden..er was niemand..die mensen zijn toen maar naar binnen gelopen... Over systeem gesproken  ;)
dennis!
Zoo Liefhebber

Dennisje :)

« Reageer #7 Gepost op: februari 21, 2008, 03:24:31 pm »

Zijn jullie in de binnenspeeltuin geweest?
Ik stond vorige week op de metro te wachten, zie ik daar plots reclame voor Aquatopia. Bezoek Aquatopia, nu met binnenspeeltuin. :D Zo idioot dat ze daarvoor reclame maken.

Ik heb me voorgenomen om aquatopia niet meer te bezoeken, met het geld dat ik daardoor uitspaar kan ik binnen enkele jaren met het vliegtuig naar Valencia en het oceanografico bezoeken. Veel spectaculairder  :bengel:
Zoeff
Zoo Freak!

« Reageer #8 Gepost op: februari 21, 2008, 03:35:14 pm »

Zijn jullie in de binnenspeeltuin geweest?
Ik stond vorige week op de metro te wachten, zie ik daar plots reclame voor Aquatopia. Bezoek Aquatopia, nu met binnenspeeltuin. :D Zo idioot
Die binnenspeeltuin is een mac-donalds ballenbak in een hoekje gepropt bij het restaurant.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #9 Gepost op: februari 21, 2008, 03:38:01 pm »

Die binnenspeeltuin is een mac-donalds ballenbak in een hoekje gepropt bij het restaurant.

en de draaidingen en duwknopjes en zooi niet vergeten die een onderzeeer voorstellen
om maar te zwijgen over het speelgoed dat aan die "lounge" rondslingert.

bezoek aquatopia, de duurste kinderopvang van antwerpen, nu met aquaria
:schater:
niels
Zoo Freak!

dierenleed de wereld uit!

« Reageer #10 Gepost op: februari 25, 2008, 10:59:29 pm »

meen ik dat of is dat zo dat het wel aallemaal wat krapjes is? ( buiten het haaienbassin )
Zoeff
Zoo Freak!

« Reageer #11 Gepost op: februari 25, 2008, 11:17:54 pm »

meen ik dat of is dat zo dat het wel aallemaal wat krapjes is? ( buiten het haaienbassin )
vergelijk het met sealife-afmetingen.
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #12 Gepost op: februari 26, 2008, 11:52:21 am »

Daarnaast kan ik niet erg uitzoomen met mijn camera, dus binnen lijkt het klein maar ik zoom al minimaal iets van 40 a 50 mm in ...
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #13 Gepost op: februari 26, 2008, 12:16:29 pm »

formaat aquaria valt best wel mee.

gemiddeld volume van de kleinere aquaria is 1000 liter per aquarium, als ik me goed herinner.
de meeste zitten op een groter volume dan dat.

de oceaantank is +- 350 000 liter.
niels
Zoo Freak!

dierenleed de wereld uit!

« Reageer #14 Gepost op: februari 26, 2008, 04:08:45 pm »

nee maar bedoel vooral het bezoekers pad
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines