Zoosite forum - Uitslag Zoosite-Awards 2007!!!

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:06:09 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Alles over Zoosite
| |-+  Zoosite acties
| | |-+  Zoosite awards
| | | |-+  Uitslag Zoosite-Awards 2007!!!
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Uitslag Zoosite-Awards 2007!!!  (gelezen 4175 keer)
Boomkangeroe
Zoo Fanatiekeling

« Gepost op: januari 22, 2008, 08:47:10 pm »

Eindelijk wordt de uitslag dan hier bekend gemaakt. Het heeft even geduurd, het was vaak heel erg spannend maar er zijn 5 verdiende winnaars uitgekomen! In totaal hebben er bijna 200 mensen gestemd, een heel mooi resultaat voor het eerste jaar!

Allereerst...De beste Zoo van Nederland is geworden:
GaiaPark Kerkrade met 40.9%   van de stemmen.
2e in deze categorie werd Diergaarde Blijdorp. Zij zaten vlak achter GaiaPark met 40.7%. En op nummer 3 de Apenheul met 18.4%

Het beste nieuw gebouwde verblijf is gebouwd in....Safaripark Beekse Bergen. Hun nieuwe chimpanseeeilanden werden door 38.6% van de stemmers al mooiste verblijf gekozen.
In deze categorie gaat het zilver naar wederom Diergaarde Blijdorp met 32.9% voor de nieuwe trekvogelvoliere. Derde werd het olifantenverblijf in Ouwehands Dierenpark met 28.5%.

De wedstrijd voor beste website had een overduidelijke winnaar. De websites van de Zodiac Zoos parken kregen maarliefst 47.8% van de stemmen!
Dierenpark Emmen kreeg 27.7% van de stemmen. De nieuwe site van Burgers Zoo werd derde met 24.5% van de stemmen.

De bijzonderste geboorte van 2007 ging tussen olifanten en gorilla's. De winnaar is geworden: Artis met 2 jonge gorilla's. ZIj kregen 43.0% van de stemmen.
Het jonge olifantje in DIerenpark Emmen kreeg 30.2% van de stemmen. Het, helaas, overleden olifantje in Amersfoort werd derde met 26.8%.

De laatste categorie was voor de dierentuin die afgelopen jaar het beste bezig was op het vlak van vernieuwingen. Na 2 keer 2e te zijn geworden won Diergaarde Blijdorp hier wel met maar liefst 52.1% van de stemmen.
Op de 2e plaats kwam Ouwehands Dierenpark met 25.2%. De Bronzen prijs in deze categorie is voor Dierenrijk (Europa). 22.7% van de stemmers vonden dat zij het meesten hadden vernieuwd.

De meeste prijzen zullen komende week worden uitgereikt dan zal hier ook een kort verslagje met foto's komen. Wij feliciteren alle winnende dierentuinen met hun prijs.
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #1 Gepost op: januari 22, 2008, 08:59:51 pm »

200 stemmers... heb je niet een 0 teveel ingetikt? Ik bedoel, er zijn 220 leden alhier. Ga je nu lopen roepen dat 90 % heeft gestemd. Da's meer dan bij de tweede kamer-verkiezing. :o Of klop jij de cijfers ook op zoals zoo's dat doen? Zou wel passend zijn. :D
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

A clean house is a sign of a broken computer

Davinia.nl
« Reageer #2 Gepost op: januari 22, 2008, 09:42:54 pm »

De bijna 200 klopt wel degelijk. Daar de award ook in het groot op de website is gepromoot en de stemming ook via de website liep deden er natuurlijk meer mensen mee dan alleen die van het forum.

De meeste prijzen zullen komende week worden uitgereikt dan zal hier ook een kort verslagje met foto's komen. Wij feliciteren alle winnende dierentuinen met hun prijs.
De award voor Beste vernieuwingen van 2007 is reeds uitgereikt aan de Heer Ton Dorrestein, hij was zeer verrast en heeft beloofd de award een mooi plekje te geven
Helaas hebben we van deze uitreiking geen foto's kunnen maken. Dit zou bij de andere uitrijkingen wel moeten lukken.
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #3 Gepost op: januari 22, 2008, 11:41:43 pm »

De bijna 200 klopt wel degelijk. Daar de award ook in het groot op de website is gepromoot en de stemming ook via de website liep deden er natuurlijk meer mensen mee dan alleen die van het forum. .

Ah zoo, tja, dan snap ik het. Jammer dat Ton niet op de foto is gezet....zei hij nog wat zinnigs?
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

Davinia.nl
« Reageer #4 Gepost op: januari 23, 2008, 09:51:21 am »

Ik denk dat hij (1) een klein beetje verrast was (we hadden geen afspraak ik kwam m toevallig tegen) en ik denk dat hij (2) savonds op zoek gegaan is naar wat Zoosite in godsnaam is :P
niels
Zoo Freak!

dierenleed de wereld uit!

« Reageer #5 Gepost op: januari 23, 2008, 11:17:57 am »

De Zoo Awards zijn al bekend in het zuiden. In Maastricht waar L1 gevestigd is weet men al van de awards.Het volgende pers bericht stond op de website van L1:

'GaiaPark beste dierentuin van Nederland'

GaiaPark in Kerkrade is de 'beste dierentuin van Nederland', volgens de bezoekers van Zoosite. Dat is een website voor dierentuinliefhebbers. Volgens de site gaf vooral de 'nieuwe visie op het houden van dieren' hierbij de doorslag. Eerder riep de ANWB Kampioen Gaiapark al uit tot de 'leukste dierentuin van Nederland'.

Gisteren 22:03
Boomkangeroe
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #6 Gepost op: januari 23, 2008, 12:30:31 pm »

Dat is natuurlijk super nieuws! Hoe meer bekendheid van ons hoe beter. En Gaia is gelukkig ook trots op de 'hoofdprijs' van beste zoo!

EDIT: kijk nu ook op www.gaiapark.nl voor een volledig persbericht!
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2008, 12:52:08 pm door Boomkangeroe » Gelogd
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #7 Gepost op: januari 23, 2008, 01:35:27 pm »

Geniaal dit zeg :)

Nu moet ik er zeker ook nog heen ook, naar de beste tuin van Nederland... lekker handig als je in Groningen woont  ::)
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Okapi
Zoo Liefhebber

« Reageer #8 Gepost op: januari 23, 2008, 01:39:06 pm »

EDIT: kijk nu ook op www.gaiapark.nl voor een volledig persbericht!

Dat is pas reclame voor zoosite. Misschien is trouwens handig de uistlag van de award ook op zoosite.nl te zetten (net als de stemming zelf). Door de publiciteit zullen er misschien ook mensen buiten het forum zijn die meer informatie over de genomineerden willen hebben

In elk geval gefeliciteerd aan alle winnende zoos, maar zeker ook voor het zoosite-team voor deze mooie actie.
Please don't lie to me, unless you're absolutely sure I'll never find out the truth.
MiVo
Zoo Liefhebber

« Reageer #9 Gepost op: januari 23, 2008, 01:49:40 pm »

Dit vraagt haast om een zoosite.nl meeting daar :)

Ik ben zelf nog nooit in Gaiapark geweest, ik heb geloof ik ook niet eens gestemd (mijn geheugen laat me even in de steek). Maar in iedergeval feliciteer ik het Gaiapark wel met de award :)
De Klauw
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #10 Gepost op: januari 23, 2008, 01:53:56 pm »

Felicitaties aan GaiaPark en het zoosite-team, maar ook aan de andere winnaars. Ik vind het ook erg leuk dat geen dierentuin meer dan een prijs won. Lang leve de afwisseling!
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #11 Gepost op: januari 23, 2008, 04:30:42 pm »

verdorie, artis had de beste zoo moeten worden :D

in alle geval is het wel super dat het zelfs al op de website van gaiaparkt staat, gefeliciteerd voor alle organisatoren!
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Catmom
Zoo Liefhebber

« Reageer #12 Gepost op: januari 23, 2008, 06:13:11 pm »

Lijkt me eigenlijk wel een leuk idee!  ;D Ook wij zijn nog nooit in Gaiapark geweest.

Natuurlijk de hartelijke felicitaties voor Gaiapark. Wel verdiend, als ik iedereen zo mag geloven.  :)  We hopen snel eens hee te gaan  :)
Groetjes, Astrid

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Always look on the bright side of life
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

Davinia.nl
« Reageer #13 Gepost op: januari 23, 2008, 06:39:20 pm »

Misschien is trouwens handig de uistlag van de award ook op zoosite.nl te zetten (net als de stemming zelf).
Ben ik op dit moment al mee bezig, maar bedankt voor de tip

Voor dit jaar staat de (dag)meeting al min of meer vast. Maar het staat jullie natuurlijk vrij om zelf het een en ander te regelen :P
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #14 Gepost op: januari 23, 2008, 06:40:18 pm »

Kijk, collega dierentuinen zo moet het! Alle felicitaties voor de mooiste dierentuin van Nederland, leuk dat de meeste het daar mee eens zijn ;) Ook goed georganiseerd door Zoosite!
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Uitslag Zoosite-Awards 2007!!! - Theme by Mustang Forums