Daar straks heb ik het op TV gezien en het klopt totaal.
natuurlijk klopt het, ik heb het gezegd

Wat mij op viel was dat, de moeder bij gewoon vlees doorbijt met haar tanden en als ze haar kleintjes pakt gebeurdt dat niet. Hoe komt dat?
het is niet omdat een wezen in staat is 3 ton druk per cm² uit te oefenen dat ze dat automatisch doet he.
De zoo van Antwerpen heeft 0.0.2 Nijlkrokodillen, geslacht weet ik niet of ben het uit het oog verloren.
Artis zoo heeft er een stuk of vier à vijf waarvan een groot exemplaar van 3.5 à 4 meter lang. Geslacht

?
Maar voor de rest zou ik niet weten waar er nog zijn.
theoretisch gesproken zijn de dieren in antwerpen allemaal vrouwen. men is er niet 100% zeker van. echter ze zouden binnenkort verhuizen en dan gaat men ze gelijk sexen.
behalve artis heeft amersfoort ook niloticus, serpo heeft ze gehad, wenen heeft er (voorlopig nog), aquarium van parijs en best nog wel een zooi andere europese tuinen.
het is een van de minst bedreigde krok-soorten (CITES II) en wordt massaal gekweekt in Afrika (ik heb zelf een 4-tal farms bezocht die elk enkele honderden krokodillen hadden) In azie fokt men vooral commercieel met zeekrokodillen, maar vaak heeft men daarnaast nog enkele projecten met zeldzamer soorten.
meeste krokodillenvlees en -leer in de handel is dus nijl- of zeekrokodil.