Startpagina   Help Inloggen Registreren  
September 09, 2010, 11:05:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Beste nieuwelingen we zouden het erg leuk vinden als jullie je zouden willen voorstellen in ons voorsteltopic. Alvast bedankt!

Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: la serre aux crocodiles in civaux  (gelezen 2549 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Boomkangeroe
Zoo Fanatiekeling

« Antwoord #15 Gepost op: Januari 16, 2008, 12:35:25 »

die andere is Ferme aux crocodilles in Pierrelatte. Ben ik 2 keer geweest. Is wel iets opmerkelijks, hele mooie serre waar natuurlijk veel meer mee kan worden gedaan.
Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite

« Antwoord #16 Gepost op: Januari 16, 2008, 01:01:13 »

Het gebouw heeft wel iets weg van de millenium dome in Londen....Ziet er wel gaaf uit.
Johnny
Zoo Freak!

Geslacht: Man

« Antwoord #17 Gepost op: Januari 17, 2008, 08:22:52 »

Tegenwoordig heet dat O2 arena zoeff Wink

Maar nu ga ik me afvragen, welke soorten zijn bijzonder om in je tuin te houden? ( ok, ik kan bij barcelona wel een paar opnoemen uit die lijst, zo moeilijk is dat ook weer niet). maar alligators, pantserkrokodillen, nijlkrokodillen, dwergkrokodillen, bril- en dwergkaaimannen zijn toch vrij standaard? Zijn er bijv. veel tuinen die gavialen hebben?

Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Svenneke
Zoosite-beheer
Zoo GOD

you're right. it's all bad

« Antwoord #18 Gepost op: Januari 17, 2008, 09:41:45 »

die krokodillenzoo in het noorden (nee, jwer, ik waag me er niet meer aan  Cheesy )
en praag was afgelopen zomer een verblijf aan het bouwen voor gavialen, dus als die er nog niet zijn, komen ze wel.

verder interessante soorten?
tja merendeel van de kroks is cites 1, dus best zeldzaam.
soorten die ik zelf nog nooit gezien heb: gavialis gangeticus, crocodilus palustris, melanosuchus niger, crocodilus acutus, crocodilus intermedius, crocodilus mindorensis, crocodilus siamensis en tot slot caiman latirostris.

dus nog 8 van de 23 soorten en ik heb alle kroks gezien (je kunt maar een doel hebben in je leven  Wink )

Bezoek de ZooSite stand en steun de EAZA campagne.
Kijk snel op http://www.zoosite.nl/site/node/721
Bor
Zoo Liefhebber

« Antwoord #19 Gepost op: Januari 18, 2008, 11:30:09 »

soorten die ik zelf nog nooit gezien heb: gavialis gangeticus, crocodilus palustris, melanosuchus niger, crocodilus acutus, crocodilus intermedius, crocodilus mindorensis, crocodilus siamensis en tot slot caiman latirostris.

De crocodilus acutus (spitssnuitkrokodil) ligt al sinds mensenheugenis in Blijdorp en de caiman latisoris hebben ze tegenwoordig in Burgers en Ecodrome. Zo kun je je lijstje snel inkorten tot 6 soorten. Je doel in je leven weer wat dichter bij!!!

De overige soorten heb ik ook nog nooit gezien, dus hier zie ik dat onze levensdoelen elkaar overlappen!!! Wink
Will
Zoo Freak!

Noir désir / Svarta änkan

« Antwoord #20 Gepost op: Januari 18, 2008, 11:43:38 »

De crocodilus acutus (spitssnuitkrokodil) ligt al sinds mensenheugenis in Blijdorp en de caiman latisoris hebben ze tegenwoordig in Burgers en Ecodrome. Zo kun je je lijstje snel inkorten tot 6 soorten. Je doel in je leven weer wat dichter bij!!!

De overige soorten heb ik ook nog nooit gezien, dus hier zie ik dat onze levensdoelen elkaar overlappen!!! Wink
huh.. de acutus is volgens mij de amerikaanse krokodil.. Die heeft blijdorp iig niet. Blijdorp heeft de Crocodylus cataphractus die je wss bedoeld. Ecodrome had volgens mij de Paleosuchus trigonatus gekregen...

--- If we´re all gods children, what is so special about Jezus? ---
Mijn foto's
jwer
Zoo Freak!

« Antwoord #21 Gepost op: Januari 18, 2008, 01:21:04 »

die krokodillenzoo in het noorden (nee, jwer, ik waag me er niet meer aan  Cheesy )
en praag was afgelopen zomer een verblijf aan het bouwen voor gavialen, dus als die er nog niet zijn, komen ze wel.

Die Ferme aux Crocodiles in Frankrijk en KrokodilleZoo in Denemarken zijn de enigen met Gavialen, die in Praag worden binnen een maand verwacht te arriveren uit Azië. Voor de rest waren er nog 1 of 2 duitse tuinen ervoor aan het plannen meen ik.

Johnny
Zoo Freak!

« Antwoord #22 Gepost op: Januari 18, 2008, 08:41:16 »

huh.. de acutus is volgens mij de amerikaanse krokodil.. Die heeft blijdorp iig niet. Blijdorp heeft de Crocodylus cataphractus die je wss bedoeld. Ecodrome had volgens mij de Paleosuchus trigonatus gekregen...

Paleosuchus is toch een dwergkaaiman? Zo ja, ik heb ook begrepen dat ecodrome breedsnuitkaaimans heeft, dus denk dat je het fout hebt in dat geval. En klein verzoekje: gelieve niet alleen de latijnse namen vermelden, ik heb me daar nooit echt in verdiept Wink

Will
Zoo Freak!

Noir désir / Svarta änkan

« Antwoord #23 Gepost op: Januari 18, 2008, 08:59:24 »

Paleosuchus is toch een dwergkaaiman? Zo ja, ik heb ook begrepen dat ecodrome breedsnuitkaaimans heeft, dus denk dat je het fout hebt in dat geval. En klein verzoekje: gelieve niet alleen de latijnse namen vermelden, ik heb me daar nooit echt in verdiept Wink
Dan zullen we op sven moeten wachten Smiley Ík heb werkelijk geen idee hoe die beesten in het nederlands heten. Ik heb me nooit echt verdiept in nederlands Wink die taal is alleen maar verwarrend qua naamgeving.

--- If we´re all gods children, what is so special about Jezus? ---
Mijn foto's
Svenneke
Zoosite-beheer
Zoo GOD

« Antwoord #24 Gepost op: Januari 18, 2008, 09:14:39 »

Dan zullen we op sven moeten wachten Smiley Ík heb werkelijk geen idee hoe die beesten in het nederlands heten. Ik heb me nooit echt verdiept in nederlands Wink die taal is alleen maar verwarrend qua naamgeving.

mee eens, nederlandse naamgeving is verwarrend.
maar je hebt gelijk: c. acutus is de amerikaanse krokodil
diegenen in blijdorp is de afrikaanse spitssnuitkrokodil c. cataphractus.

burgers had tot voor kort de brilkaaiman, caiman crocodilus (ik dacht de yacaré) ben er sinds de nieuwe soort niet geweest.

verder nog melden dat de breedvoorhoofdkaaiman idd caiman latirostris is.
beide paleosuchus soorten worden in het engels smooth fronted caiman genoemd. gladvoorhoofdkaaiman, zeg maar.

jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

« Antwoord #25 Gepost op: Januari 18, 2008, 11:00:06 »

verdorie, ik heb nog een foto van één of andere gaviaal denk ik, maar nu kan ik die niet uploaden, ik zal die straks is posten zodat je kunt zeggen wat voor krok het is.

For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Johnny
Zoo Freak!

« Antwoord #26 Gepost op: Januari 19, 2008, 01:31:36 »

mee eens, nederlandse naamgeving is verwarrend.
maar je hebt gelijk: c. acutus is de amerikaanse krokodil
diegenen in blijdorp is de afrikaanse spitssnuitkrokodil c. cataphractus.

burgers had tot voor kort de brilkaaiman, caiman crocodilus (ik dacht de yacaré) ben er sinds de nieuwe soort niet geweest.

verder nog melden dat de breedvoorhoofdkaaiman idd caiman latirostris is.
beide paleosuchus soorten worden in het engels smooth fronted caiman genoemd. gladvoorhoofdkaaiman, zeg maar.

Daar ga je al met de spraakverwarring Wink Wat ze in blijdorp kennen, ken ik als een pantserkrokodil.

Maar ik ben benieuwd wat we in emmen krijgen. Ik heb begrepen dat er iig alligators komen, maar hiddingh had het ook over 'caymans' ( zo sprak hij het uit) en ik vraag me af of ze de pantserkrokodillen blijven houden.

jurggie
Zoo Freak!

« Antwoord #27 Gepost op: Januari 20, 2008, 09:37:57 »

allee krokodillenkenners, wat is dit?

Svenneke
Zoosite-beheer
Zoo GOD

« Antwoord #28 Gepost op: Januari 20, 2008, 10:01:25 »

allee krokodillenkenners, wat is dit?

gavialis gangeticus, de échte gaviaal dus.
een mannetje zo te zien.

waar is de foto genomen?

jurggie
Zoo Freak!

« Antwoord #29 Gepost op: Januari 20, 2008, 10:07:22 »

kathmandu zoo, waren er een stuk of 4 van verschillende groottes

Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Theme by Dragonlady. Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006, Simple Machines LLC MySQL | PHP | XHTML | CSS