Zoosite forum - [nieuwtjestopic]Frankrijk

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:05:44 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Europa
| | |-+  Frankrijk
| | | |-+  [nieuwtjestopic]Frankrijk
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 23 Omlaag Print
Auteur Topic: [nieuwtjestopic]Frankrijk  (gelezen 14755 keer)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #45 Gepost op: mei 03, 2008, 09:21:11 am »

heb het vertaald uit het oorspronkelijke franse artikel en daar heten die dieren chat du desert.
en aangezien ik verder geen kattenmens ben, heb ik niet de moeite gedaan het verder op te zoeken.

maar gelukkig voor jou heb ik uit amneville een gidsje meegenomen dat ik nu even heb opgediept en kan ik je melden dat het idd felis margarita is.
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #46 Gepost op: mei 22, 2008, 09:48:58 am »

wat frans kattennieuws:

parc des felins heeft zijn ocelottenverblijf vergroot
in thoiry zijn 2 chinese panters geboren.
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #47 Gepost op: mei 31, 2008, 10:59:40 pm »

maar ach, nu vincennes dicht is, is het misschien een optie toch eens te doen in de omgeving van parijs.
kijken of het nog zo erg is.

Is vincennes dicht?!!

Ik dacht dat ze net alles gingen vernieuwen...
is wel zonde
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #48 Gepost op: mei 31, 2008, 11:57:10 pm »

Is vincennes dicht?!!

Ik dacht dat ze net alles gingen vernieuwen...
is wel zonde

Ze zijn tijdelijk totaal dicht gegaan ZODAT ze alles kunnen vernieuwen en dan weer heropenen  :o
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
rhinocap
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #49 Gepost op: juni 01, 2008, 09:19:49 am »

Even iedereen uit de droom helpen.

Het land van Sarkozy heeft in al zijn wijsheid de Parc Zoologique de Vincennes GESLOTEN (niets meer, niets minder).

Er zijn wel plannen om de dierentuin te vernieuwen, hetgeen vanwege de kosten al 1 keer naar beneden is bijgeschroefd. ECHTER .....! Echter het is absoluut tot op de dag van vandaag (dus na de sluiting) onduidelijk wie, wat en waar de kosten van deze operatie gaan dragen en betalen. M.a.w. het geld voor de renovatie is er niet en een garantie dat het er komt is er ook niet.

Het PC de Vincennes valt onder de FMHN, het natuurhistorisch museum (een type Naturalis zeg maar, met onderzoeksinstituut op het gebied van biodiversiteit in de natuur). De beide dierenparken vallen daar ook onder. Hoewel een constructie als deze goed zou kunnen werken (want complementair), blijkt dat het niet ideaal is. De wetenschappelijke tak heeft vaak andere prioriteiten, en ik heb wel eens de indruk dat die niet bij het beheren en exploiteren van een dierentuin met levende dieren ligt. Dat speelt ook een rol in deze.

Het zou een groot verlies voor de EAZA zijn als de PC de Vincennes nooit meer open zou gaan. Het park heeft aan de wieg gestaan van een aantal herintroductieprojecten (voor Saharaanse fauna), had een belangrijke functie als onderbrenging van veel zeldzame hoefdiersoorten en speelde een rol in de uiteindelijke formatie van het EEP voor Aziatische olifant (door als een van de 1ste zoos succesvol te fokken met Aziatische olifanten).

Bovendien is de andere tuin, de Jardin des Plantes (een klassieke stadstuin met 19de eeuwse uitstraling voor een grote stad als Paris simpelweg strikt onvoldoende. Veel Parijzenaars zullen het met me eens zijn, maar ik zie nog niet een massa-beweging die het stadsprefectuur- of het federale bestuur enige actie ondernemen om de financien ter beschikking te stellen.

Ik vind het een nationale schande voor la douce France. En als je kijkt naar de trackrecord van opeenvolgende Franse regeringen naar hun steun aan natuurbescherming, bewaren van leefgebieden, versterking van biodiversiteit ... dan stemt dit alles niet hoopvol (denk maar eens aan de enorme jachtlobby in la douce France die nog steeds de bedreigde wolf en Pyrenese beer MAG afschieten).
Boomkangeroe
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #50 Gepost op: juni 01, 2008, 11:57:29 am »

Bovendien klonken die plannen dei 2-3 jaar geleden bekend werden gemaakt echt heel goed, daar had ik wel vertrouwen in dat dat een enorm gave zoo zou gaan worden. Ja het is ontzettend jammer dat zo'n park niet door een gemeente bestuur wordt heropgebouwd. Ik denk dat als Artis in de afgelopen 10 jaar was verslonsd en er plannen waren om de tuin te sluiten dat er dan wel enorme protesten waren gekomen, want hoeveel amsterdammers hebben geen abbonement op hun tuin.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #51 Gepost op: juni 01, 2008, 06:04:31 pm »

ik had de sluiting van Vincennes al hier een paar weken terug gepost.
nieuwsbericht stond in AFP
http://afp.google.com/article/ALeqM5hC6CvPrSJSECc1JahfKCm8G2ouNA

wordt idd gemeld dat de financiele kant van de zaak nog niet rond is.
benieuwd hoe het gaat aflopen. het zou eewig zonde zijn mocht de tuin idd definitief sluiten.
niels
Zoo Freak!

dierenleed de wereld uit!

« Reageer #52 Gepost op: juli 03, 2008, 11:42:39 pm »

Veel nieuws uit Frankrijk:

te beginnen Domaine des Fauves:

geboorte lijst

2 dingo's
4 mara's
2 capybara's
1 bruine capucijnaap
1 lynx
1 damhert
2 dwergooruilen

verder hebben ze een nieuwe uilen voliere waar laplanduilen, maleisebosuilen, boeboekuilen en gevlekte bosuilen in leven. Ook de bengaalse tijgerkatten hebben een nieuw verblijf.

- Dan zijn er in Parc de Courzieu 4 wolven geboren

- En de Afrikaanse olifanten in Zoo Peauguras hebben een nieuw binnenverblijf! Ook is er een nieuwe voliere voor sneeuwuilen en een nieuwe ZooShop.
Harimau
Anti-edit-groep
Zoo Liefhebber
*

« Reageer #53 Gepost op: juli 05, 2008, 07:26:48 pm »

Bezoek aan zoo de La Barben, Frankrijk op woensdag 18 juni.

Gelegen vlak bij Salon de Provence, 33 hectare groot waarvan het grootste gedeelte zich op een rotsplateau bevind. Op sommige foto's zie je dat dan ook... zo heb je er niet alleen de zoo maar ook een mooi uitzicht over de streek...
Een ruime gratis parking, een restaurant en daarachter een gebouwtje van de zoo waar zich ook de kassa bevind, een zoo-shop en aan de zijkant het vivarium, waar je binnen mag met je ticket van de zoo...
De rots-zoo is aan de overkant van het weggetje. Enkele grote verblijven, knap tegen de rotswand met lynxen, ara's en een heel sumier verblijfje met waterschildpadden...
Via een steile rotstrap, pfffff, kom je boven op het plateau. Enkele oude kooien, die echt aan vernieuwing toe zijn, met lemuren en kata's.
De 3 chimpansee's waren niet zo goed te zien in die zware metalen kooi. Een verzorgde eetgelegenheid, proper toilet (geen Franse wc...) en ruim terrasje.
De bavianen vlak tegen het olifanten-huis met nog maar 1 Indische olifant, het andere vrouwtje was verhuisd naar een Skandinavische zoo. Ze hebben plannen om tegen volgend jaar dit gedeelte te vergroten en een bullen-groep te huisvesten. Ik meen me te herinneren dat 1 vrouwtje van Antwerpen is gekomen, vele jaren geleden...
Veel plaats voor de giraffen: 1-3, met 2 jonge dieren.
Heel ruime verblijven voor panters en jaguars, gaas met uitkijkposten met glazen ruiten.
Bizons, springbokken, lama's, nijlgau-antilopen, darwin-nandoe, europese edelherten, dromedarissen,zebra's, 2 nijlpaarden, leeuwen...
Moderne verblijven voor stokstaartje en feneks...
Heel grote vlakte voor 2 neushoorns en 2 zebra's. 1 neushoorn is ook van Antwerpen gekomen, lang geleden...
Sinds m'n vorig bezoek, zo'n 8 jaar geleden, was er al heel wat vernieuwd en ze doen echt hun best om een goede indruk te maken maar veel is met de "Franse slag", wat nonchalant.....wat ook wel charme heeft. Veel verblijven zijn nog met een min of meer roestige afrastering, waardoor foto's nemen niet ging want je kon ook niet tot dicht bij het gaas komen...
Als je dan aan de andere kant van de rots terug naar beneden gaat kom je aan grote verblijven met beren, siberische tijgers en gieren.
Verder terug naar de ingang bennet's, en geitjes en er wordt ook gewerkt aan een nieuw verblijf voor ringstaartmaki's.
Als laatste ben ik door het Vivarium gesneld...'t was er zeker 40 graden....niet te doen
Jonge nijlkrokodillen in een veel te klein verblijf en brilkaaimannen. diverse slangen, 1 doosschildpad, wateragamen, spinnen...
Niet zo'n heel grote zoo, wel van oppervlakte en heel mooi gelegen op een rots.
Onvoldoende naambordjes

Enkele foto's vind je op:
http://picasaweb.google.nl/jacques.dewolf/ZooLaBarben08

en ook:
www.zoolabarben.com
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2008, 07:45:23 pm door Harimau » Gelogd
niels
Zoo Freak!

dierenleed de wereld uit!

« Reageer #54 Gepost op: juli 06, 2008, 05:36:56 pm »

In ZooParc de beauval zijn 2 rode panda's en 3 rode reuzenkangoeroes geboren
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #55 Gepost op: juli 18, 2008, 10:32:17 am »

Gister gezien in Amneville: tijgers die vorige week vrijdag zijn geboren.Ook 3 lynxen van een paar weken oud.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #56 Gepost op: juli 18, 2008, 10:35:06 am »

tijgers zijn de sumatranen, neem ik aan?

hoe vond je amneville trouwens?
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #57 Gepost op: juli 18, 2008, 10:37:04 am »

Tijgers waren de siberen! Met vader, jong van andere keer en moeders met 3 jongen in het verblijf.

Amneville super mooie tuin, maar daar later meer over ;)
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #58 Gepost op: juli 18, 2008, 11:17:53 am »

Sumatranen waren wel weer aan het oefenen ;)

Overigens was er flink verder gebouwd aan de roofvogelshow, er komt echt een mega tribune en er zaten al een aantal dieren gehuisvest in een grote voliere die qua hoogte overeen kwam met het oranghuis. (zo op het oog).
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #59 Gepost op: augustus 04, 2008, 02:49:00 pm »

het noodweer heeft flink huisgehouden in de zoo van maubeuge.
de nieuwe verblijven van leeuwen en tijgers zijn beschadigd door de storm.

verder is een deel van het dak van de giraffen weggeblazen.

een van de volieres, het lynxenperk en verblijf van de ouitisti's zijn het zwaarst getroffen.
de lynxen konden zelfs ontsnappen maar werden vrij snel weer gevangen.

bron: nordeclair.fr
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 23 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, [nieuwtjestopic]Frankrijk - Theme by Mustang Forums