Nu nog een bultrug erbij en het is compleet...afgrijselijk. 
De walvishaaien zijn de grote publiekstrekkers van de Zoo en die heb je nodig als je een groot publiek ervan wilt overtuigen dat de natuur waardevol genoeg is om je best voor te doen. Het komt echter met een prijs, de dieren waren gevangen in de buurt van Japan en door UPS (die als tegenprestatie een grote stand in het aquarium had) overgevlogen. Dit is een risicovolle operatie en we krijgen het vast niet te horen als hier dieren bij omkomen. De haaien eten plankton maar dat kun je niet in de bak houden omdat de filter het binnen no-time uit het systeem heeft. De dieren worden daarom gericht gevoed met krill dat zo'n beetje in hun bek gelegd wordt (hetzelfde geldt voor de hamerhaaien maar dan met vis). Deze verregaande afhankelijkheid van de mens is jammer en werkt denk ik averechts, het demonstreert dat wij het meest machtige dier op aarde zijn (en daarmee automatisch het meest belangrijke en dieren dus niet gelijkwaardig en ondergeschikt).
Tot mijn eigen verbazing moet ik concluderen dat ik geen duidelijke mening heb, er zijn voors en tegens waarbij mijn sensatiezucht zich moeilijk laat overwinnen door nobelere argumenten.
Jajaja...walgelijk he, dat protserige Amerikaanse gedoe.
Dan nog even over het protserige en competative van de Amerikanen. Je kunt je er makkelijk aan ergeren maar er zit ook wel weer wat in. Door bij ieder dier iets 'bijzonders' aan te geven geef je ouders iets om aan hun kinderen te vertellen. Het zal kinderen een worst zijn dat een dier uit Peru komt maar dat het het aller...... is spreekt meteen aan. Je ziet daardoor dat mensen langer bij dieren blijven staan en dat er meer interactie is tussen ouders en kinderen.
En wat de zaagvissen betreft:
http://hometown.aol.com/nokogiri/page1.html