[verslag] Atlanta zoo en Georgia Aquarium

Zoosite forum - [verslag] Atlanta zoo en Georgia Aquarium

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 06:00:41 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos buiten Europa
| | |-+  Noord-Amerikaanse zoos
| | | |-+  [verslag] Atlanta zoo en Georgia Aquarium
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: [verslag] Atlanta zoo en Georgia Aquarium  (gelezen 1796 keer)
ZooFacts
Zoo Liefhebber

ZooFacts
« Gepost op: december 24, 2007, 08:04:01 pm »

Onlangs had ik weer eens de kans om business en pleasure te combineren.
Op 1 dag Zoo Atlanta en The Georgia Aquarium, it doesn't get much better than that!

De Zoo van voormalig directeur Terry Maple (http://www.iobabooks.com/books/2403780.html) bleek klein maar fijn.
In 1889 kwam de Zoo tot stand toen een rondreizende dierententoonstelling zonder geld kwam te zitten, voor meer geschiedenis zie http://www.zooatlanta.org/aboutus_history.htm.
Vanwege het warme klimaat in Atlanta  (http://en.wikipedia.org/wiki/Atlanta,_Georgia) zijn er niet veel binnenverblijven.

....en wat er wel is is niet al te best, het reptielen huis :

De zoo heeft voornamelijk grote verblijven, en dus (want het is een kleine zoo) maar weinig verschillende soorten.
De Olifanten waren bij mij favoriet omdat ze een erg speelse indruk maakten.
Een trainer deed oefeningen met ze en hoewel dat allemaal niet veel met natuurlijk gedrag te maken heeft (rondjes draaien, pootje geven etc)...leken ze het erg leuk te vinden!

De Stokstaartjes kregen een kadootje met daarin stro met meelwormen.
Na een aarzelende start storten de diertjes zich erop, tot groot genoegen van de verzorgster.
De kadootjes waren gemaakt door ze vrijwilligers vereniging van de Zoo.
In Amerika zie je dat vrijwilligers veel worden ingezet, als schoonmakers, gidsen, verkopers en als begeleiders van activiteiten.

De publiekstrekker van ze Zoo is Mei Lan, de Panda pup.
Overal in de Zoo zijn er referenties naar deze ster maar vreemd genoeg is het Panda verblijf klein en saai.
Bij deze daarom maar een foto van Yang Yang want daarop lijkt het nog wat.

De Zoo heeft de grootste collectie Westerse Laagland Gorilla's in de US.
(en das belangrijk want als het niet de grootste, meeste, kleinste, oudste, zeldzaamste, whatever is dan is het niet interessant voor Amerikanen!)
De Gorilla's bevinden zich op een ruim glooiend terrein met grote rotsen en bomen, erg mooi.

De savanne is groot maar niet bijzonder (Giraf, Rhino, Zebra, Struisvogels, Thomson's Gazelle)
De dieren zijn maar vanaf 1 zijde te bezichtigen, hierdoor is het moeilijk om de dieren van dichtbij te zien.

Grote roofdieren waren er wel maar ook weer niet, kleine aantallen, moeilijk te zien.
Ik heb 1 leeuw, 1 Tijger en 1 Clouded Leopard gezien.
Zoek de leeuw:

Na een  vieze Pizza in het restaurant (waarom is het eten in Zoos vaak zo slecht?) botsten we bijna op:

Klinkt allemaal niet zo positief als ik het nalees, zal de kerstvakantieblues zijn.
Het is een symphatieke, mooie dierentuin, ruim een 7.
Op naar het aquarium...

« Laatst bewerkt op: december 25, 2007, 01:35:12 pm door ZooFacts » Gelogd
----------------------------------------------------
Geef je mening op www.zoofacts.com
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #1 Gepost op: december 24, 2007, 08:19:23 pm »

Citaat
(waarom is het eten in Zoos vaak zo slecht?) 

Mijn ervaring in Toronto leert dat de zoo's het vaak uitbesteden, daar zaten alleen maar bedrijfjes in, en ja mensen willen toch wel eten dus aan de kwaliteit kan je wel beetje beknibbelen.
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #2 Gepost op: december 25, 2007, 12:27:51 pm »

De savanne is groot maar niet bijzonder (Giraf, Rhino, Zebra, Struisvogels, Thomson's Gazelle)
De dieren zijn maar vanaf 1 zijde te bezichtigen, hierdoor is het moeilijk om de dieren van dichtbij te zien.
Een combiverblijf met zwarte neushoorns? wauw.

Ik ben benieuwd naar je aquariumverslag.
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
ZooFacts
Zoo Liefhebber

ZooFacts
« Reageer #3 Gepost op: december 25, 2007, 03:36:13 pm »

Naast het CNN gebouw en tegenover de Coca-Cola experience vindt u...The Georgia Aquarium (http://www.georgiaaquarium.org/).
Naar eigen zeggen zijn ze het grootste aquarium ter wereld zowel wat oppervlakte als watervolume betreft.
Hier binnen komen is overigens geen makkie, het is druk, je tas wordt doorzocht en iedereen gaat op de foto.

Eenmaal binnen wordt het snel duidelijk dat we hier met een strak georganiseerde attractie te maken hebben.
Vanuit een centraal plein, dat meer wegheeft van een megabioscoop dan van een aquarium, kun je naar de verschillende thema gebieden lopen.

De thema's zijn:
Georgia Explorer - Dit is het speelterrein voor de kids, met een geweldige boot met netten, tunnels en trappen....
Verder kun je hier roggen aaien.

Ocean Voyage - Een enorme tank  met tunnel (waar je niet dizzy wordt) van waaruit je duizenden vissen waaronder hamerhaaien, roggen en walvishaaien kunt zien. Aan het einde van de tunnel is een enorm raam van ruim 18 meter lang, 8.5 meter hoog en 60 cm dik.
Dit is het toegangsgeld al dubbel en dwars waard, je komt hier helemaal tot rust bij het zien van al dat moois.

River Scout - Na de Ocean Voyage is dit weer even wennen, te vergelijken met hoe je je voelt als je na 3 uur snelweg plotseling weer 50 moet rijden! De schok was zo groot dat ik helemaal geen foto's gemaakt heb!  Hier vind je Otters, een Amazone Aquarium, electrische vissen en natuurlijk Piranahs, bovendien zwemmen er vissen in het plafond.

Tropical Diver - Een Tropisch Rif Aquarium.
De kwallen zijn prachtig maar met 30 man voor het raam kun je er niet echt van genieten.
Verder een groter aquarium met een koraalrif en kleinere bakken met zeepaardjes e.d.
In een normaal aquarium had ik het waarschijnlijk prachtig gevonden maar nu zit de Walvishaai nog op mijn netvlies (en waar zijn de beluga's?).

Cold Water Quest - De route brengt ons hier naar buiten waar Pinguins, zeeleeuwen en Zeeotters te zien zijn.
Niet heel goed gedaan, snel dus weer naar binnen waar de Beluga's ronddwalen (eindelijk :P).
Als  spoken dwalen de Beluga's door het water, continu in beweging (waardoor al mijn foto's mislukken), enorm maar toch elegant.
Ze doen me denken aan een Kapitein Rob die ik ooit heb gelezen. Het liefst zou ik even rustig gaan zitten om wat langer naar deze dieren te kijken maarrrr... dat gaat niet want mijn vliegtuig vertrekt over 3 uur en ik ben nog lang niet op het vliegveld...wegwezen dus.

Conclusie, vanwege de Ocean Voyage, de Beluga's en de inrichting zeker een 8.

« Laatst bewerkt op: januari 01, 2008, 01:05:53 pm door ZooFacts » Gelogd
----------------------------------------------------
Geef je mening op www.zoofacts.com
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

A clean house is a sign of a broken computer

Davinia.nl
« Reageer #4 Gepost op: december 26, 2007, 06:03:38 pm »

Even gesplitst van het nieuwtjestopic want dit soort verslagen verdienen echt wel een eigen topic
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #5 Gepost op: december 26, 2007, 09:57:28 pm »

Even gesplitst van het nieuwtjestopic want dit soort verslagen verdienen echt wel een eigen topic

200% mee eens!!!

walvishaaien, hamerhaaien, ...
kwijl kwijl
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #6 Gepost op: december 26, 2007, 10:13:48 pm »

Leuk verslag. Ik ga ff overleggen wanneer ik ga :D
ralph
Zoo Freak!

Ralph's picasa
« Reageer #7 Gepost op: december 30, 2007, 07:42:44 pm »

walvishaaien, hamerhaaien, ...
kwijl kwijl

En ook zaagvissen... :o
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #8 Gepost op: december 30, 2007, 07:49:57 pm »

Jajaja...walgelijk he, dat protserige Amerikaanse gedoe... Ik zal wel de enige zijn. Nu nog een bultrug erbij en het is compleet...afgrijselijk. >:(
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #9 Gepost op: december 30, 2007, 08:13:13 pm »

Jajaja...walgelijk he, dat protserige Amerikaanse gedoe... Ik zal wel de enige zijn. Nu nog een bultrug erbij en het is compleet...afgrijselijk. >:(

zaagvissen zitten hier in europa ook en walvishaaien hebben ze in japan.

eerlijk gezegd heeft georgia niks van dieren dat ook niet elders gehouden wordt.

enige wat me dan protserig lijkt is het feit dat ze het grootste systeem ter wereld voor die dieren gebouwd hebben.
anderzijds: verschillende europese zoo's hebben ook zat "de grootste, zwaarste, langste, ..." of toch op zijn minst gehad.

dus erg steekhoudend vind ik die opmerking niet
:stangen:
Flipje
Zoo Freak!

« Reageer #10 Gepost op: december 30, 2007, 08:27:42 pm »

Dat houden van walvishaaien is al besproken... moet je niet willen doen lijkt me. Nee...niet steekhoudend, want we houden (bijna) alles. Gewoon een kwestie van smaak en die van mij is het niet. Maar met jouw argument gaan we straks echt bultruggen houden en van die diepzeeinktvissen. Lijkt me he-le-maal niks. (Ik miste bij je superlatieven de diepste...vandaar die inktvissen die de Japanners zo graag hebben  :stangen:) ^-^ Anyway, ik walg ervan...
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #11 Gepost op: december 30, 2007, 08:50:20 pm »

ieder zijn mening he  [santa]

ik bekijk het zo: ooit waren groene leguanen niet langer dan 1-2 jaar in leven te houden. net zoals okapi's, gorilla's,...

wat geenszins betekent dat voor mijn part SBB of zo een grote vijver voor bultruggen moet gaan graven.
maar er zijn zat dieren die we nu als "standaard" beschouwen en waar een zelfstandige, gefokte dierentuinpopulatie van bestaat, die ooit ook moeilijk, excentriek, ... waren.
Flipje
Zoo Freak!

« Reageer #12 Gepost op: december 30, 2007, 11:00:05 pm »

Ik wil slechts niet het onderste uit de kan halen.....
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #13 Gepost op: december 30, 2007, 11:03:58 pm »

Ik wil slechts niet het onderste uit de kan halen.....

wie ben jij en wat heb je met flipje gedaan ???
[santa] (ja, ik wil die smiley optimaal benutten voor de feestdagen voorbij zijn)
Flipje
Zoo Freak!

« Reageer #14 Gepost op: december 31, 2007, 04:47:35 am »

Doei!!! 't is niet de moeite waard. 8)
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, [verslag] Atlanta zoo en Georgia Aquarium - Theme by Mustang Forums