Jubileumproject Zoo Keulen: Hippo-Aquarium

Zoosite forum - Jubileumproject Zoo Keulen: Hippo-Aquarium

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 18, 2012, 05:55:37 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Masterplannen
| | |-+  Jubileumproject Zoo Keulen: Hippo-Aquarium
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Jubileumproject Zoo Keulen: Hippo-Aquarium  (gelezen 3774 keer)
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Gepost op: november 23, 2007, 05:03:55 pm »

Jubileumproject Zoo Keulen: Hippo-Aquarium

Bij het 150 jarig jubileum in 2010 hoopt Zoo Keulen een nieuw groots project te kunnen openen. Dit zal een Afrikaans waterlandschap gaan voorstellen. Er zijn Nijlpaarden en Nijlkrokodillen als hoofdbewoners gepland. Beiden zijn al in de dierentuin aanwezig en zullen straks van onderwater bekeken kunnen worden door acrylruiten. In (zoals ze zelf zeggen) glashelder water zullen zowel de Nijlpaarden als de krokodillen met diverse vissoorten gecombineerd worden. Verder komen er nog een aantal vogelsoorten los in de hal te vliegen. In het buitenverblijf krijgen de Nijlpaarden ook gezelschap van de sitatunga's, die zo op de tekening te zien ook een eigen stuk hebben waar de Nijlpaarden niet bij kunnen komen. De sitatungastal zal niet te bezichtigen worden voor publiek. Achter deze stal is de filterinstallatie te vinden. Het beloofd heel wat te worden en ik ben nu al fan, maar omdat een foto meer zegt dan woorden;

Klik hier voor een grote versie

(BRON: informatiepaneel in de dierentuin, vertaald naar Nederlands)

Locatie in de dierentuin (in het rood). Er komt dus een stuk bij en er hoeft zo goed als niets voor te wijken.
(BRON: plattegrond Zoo Keulen website, bewerkt)

« Laatst bewerkt op: november 23, 2007, 05:29:56 pm door kuifmangabey » Gelogd
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #1 Gepost op: november 23, 2007, 05:57:43 pm »

Glashelderwater met nijlpaarden, nobel streven ;) die nijlpaarden ontlasten de hele dag. Ook in Hannover is het niet erg helder te noemen.

Daarentegen is het wel een geweldig project, en dan ga ik zeker Keulen weer bezoeken (misschien eerder al, want het is echt een toffe dierentuin).
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #2 Gepost op: november 23, 2007, 07:07:16 pm »

Ik zag de borden al in juni in keulen staan maar dacht toen dat het op de oude lokatie kwam. Waarom staat er gorilla/mandril bouwfesnter op bij de restarantkant?
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #3 Gepost op: november 23, 2007, 07:15:02 pm »

Misschien dat ze aansluitend daar nog 2 bouwprojecten gaan starten, aan de andere kant staat er namelijk ook Baufenster
niels
Zoo Freak!

dierenleed de wereld uit!

« Reageer #4 Gepost op: november 23, 2007, 08:03:37 pm »

Ziet er goed uit dat is waar. vorig jaar stonden deze borden er ook al. En inderdaad de nijlkrokodillen komen in deze hal mooi. Het verblijf van de nijlkrokodillen in aquarium krijgt een andere functie volgens mij komen hier de overige krokodillen in.
het word een soort hal zoals in Berlijn.
Met dit nieuwe project zitten er in het dikhuidenhuis alleen nog maar het koppel zwarte neushoorns. Want de sitatunga antilope gaan ook naar het nieuwe project
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #5 Gepost op: november 23, 2007, 09:53:35 pm »

vorig jaar stonden deze borden er ook al.
Klopt, volgens de handtekening eronder zijn ze al in februari 2006 geplaatst, maar gezien het hier nog niet eerder genoemd is dacht ik; weer een speculaas en pepernoten onderwerp erbij :D

Misschien dat ze aansluitend daar nog 2 bouwprojecten gaan starten, aan de andere kant staat er namelijk ook Baufenster
Daar dacht ik ook aan. Aan de bovenkant staat er een hoefdierensavanne, waarvoor waarschijnlijk het Madagaskarhuis gesloopt moet worden. En voor de gorilla's moet het restaurant plat.

Ik zal morgen nog even wat dwarsdoorsnede van het gebouw - fototjes plaatsen voor de liefhebbers.
Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite

« Reageer #6 Gepost op: november 23, 2007, 11:10:59 pm »

Ik had in het park ook idd de tekeningen gezien. Als ze dan straks het oude perk geschikt maken voor dwergnijlpaarden blijft dat gebouw gelukkig in eer!
ralph
Zoo Freak!

Ralph's picasa
« Reageer #7 Gepost op: november 24, 2007, 03:18:30 am »

Was er niet eerst sprake van schoenbekooievaars die er ook zouden komen..?
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #8 Gepost op: november 24, 2007, 01:11:40 pm »

Ik blijf het raar (en vooral zonde) vinden dat het madagascarhuis daarvoor moet verdwijnen. Ze hebben dat ook net opgeknapt.. ik volg het niet.. De "savanne" is het impala/giraffenperk. De impala's zouden in de toekomst in dezelfde stal als de sitatoengas komen te staan ipv bij de muskusossen waar ze nu geloof ik zitten. Schoenbekken stonden idd ook op de tekening. En de jachtluipaaden  worden ook bij het themagebiedje betrokken al hoeven die niet te verhuizen geloof ik.
Bij het project stond ook nog een eiland getekend voor vari's. Dat zou dan de enige maki-soort zijn die blijft (ervan uitgaande dat de rest niet elders in de tuin terecht komt). Dat de gorilla's naast de nijlpaarden zullen komen vind ik ook opmerkelijk, ze zitten toch mooi in die hoek met de andere mensapen? Maarja ze willen ook een continentale indeling (afrika, asie en amerika).
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #9 Gepost op: november 24, 2007, 01:47:59 pm »

Was er niet eerst sprake van schoenbekooievaars die er ook zouden komen..?

Waar gaan ze die halen? Is er een wildvangtransport op til? Zou geen slechte zaak zijn, een stuk of 5 koppels halen om ze te verdelen onder de tuinen die ze al hebben.
Soms zou ik een vogel willen zijn.
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #10 Gepost op: november 24, 2007, 02:55:00 pm »

dat zal idd wildvang moeten zijn. (of praag moet er een paar kwijt willen, maar dat lijkt me niet)
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #11 Gepost op: november 27, 2007, 02:41:49 pm »

Prachtig, Nijlpaarden onder water  ;D

Hippo Beach in de San Diego Zoo
Bij de Hippo Beach maakt men gebruik van de Delzone ozon generators om het water te reinigen.
(zie www.delzone.nl)

St. Louis Zoo

Hier nog wat foto's van glashelder water (te groot om hier af te beelden)
http://www.reedandlaura.com/content/binary/1RIM00006.JPG
http://www.pdphoto.org/jons/pictures/zoo24bg_071600.jpg

Dus als zij het kunnen, waarom Keulen niet?

M.b.t. Schoenbekooievaars: lijkt me prachtig! Maar vraag me af of er inderdaad wel aan te komen is.
Ik pleit voor Krokodilwachters! Daar is ook lastig aan te komen (bijna geen enkele zoo kweekt ermee, maar ze zijn er wel)
Het is een enorm mooie waadvogel uit hetzelfde gebied, die parasieten van de krokodillen/nijlpaardenhuid plukt  ;D

Krokodilwachter
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #12 Gepost op: november 27, 2007, 04:11:17 pm »

Keulen is geen St Louis Zoo. Binnen is te doen, zie berlijn. Maar buiten heb je dnek ik te veel last van het Duitse weer dat in Amerika toch anders is.
niels
Zoo Freak!

dierenleed de wereld uit!

« Reageer #13 Gepost op: november 27, 2007, 05:08:46 pm »

Maar zou wel mooi zijn want Zoo Hannover heeft dat toch ook met de nijlpaarden en dan een tip voor hun waneer er een onderwater panorama komt dan zet er wel vissen bij want die zuiveren het water ook weer een beetje
jan harteman
Zoo Freak!

Harteman Wildfowl
« Reageer #14 Gepost op: november 27, 2007, 05:18:38 pm »

Maar zou wel mooi zijn want Zoo Hannover heeft dat toch ook met de nijlpaarden en dan een tip voor hun waneer er een onderwater panorama komt dan zet er wel vissen bij want die zuiveren het water ook weer een beetje
Ach met een beetje pech sch**ten die net zoveel als dat ze zuiveren.
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Jubileumproject Zoo Keulen: Hippo-Aquarium - Theme by Mustang Forums